printlogo


کد خبر: 198782تاریخ: 1397/6/26 00:00
اخبار

تعدادی از استانداران تغییر می‌کنند
وزیر کشور از تغییر برخی استانداران به دلیل بازنشستگی آنان خبر داد. به گزارش تسنیم، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته در حاشیه نشست استانداران در جمع خبرنگاران با اشاره به تصویب قانون اصلاحیه منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: تعدادى از استانداران با ابلاغ قانون جدید منع به‌کارگیرى بازنشستگان جابه‌جا مى‌شوند. وزیر کشور در پاسخ به این سوال که استاندار کرمان چه زمانی معرفی خواهد شد، گفت: ما منتظر بودیم قانون جدید منع به‌کارگیری بازنشستگان به ما ابلاغ شود، اکنون تعدادی از استانداران هستند که باید جابه‌جا شوند که در این جابه‌جایی جایگزینى استانداران بسیار مهم است. رحمانی‌فضلی تاکید کرد: استان کرمان هم‌اکنون سرپرست دارد و طبق قانون می‌تواند 3 الی 4 ماه کارها را انجام دهد. سرپرست فعلی استانداری کرمان از معاونان این استانداری بوده و کارها را به خوبی پیش می‌برد و هیچ خللی در آنجا نیست، ان‌شاءالله در مدار این جابه‌جایی‌ها استاندار کرمان هم تعیین خواهد شد.

اعتراض ظریف نسبت به رفتار دوگانه توئیتر
محمدجواد ظریف در توئیتی خطاب به مدیرعامل توئیتر نوشت: «سلام جک. توئیتر حساب کاربران واقعی ایرانی شامل مجری‌های تلویزیونی و دانشجویان را با فرض اینکه بخشی از یک «عملیات نفوذ» هستند بست. چطور است به ربات‌های واقعی(!) در تیرانا که برنامه تبلیغی «تغییر رژیم» در ایران که از واشنگتن هدایت می‌شود را نشخوار می‌کنند، نگاهی بیندازید!»

یک جاسوس در مشهد دستگیر شد
معاون دادستان مشهد گفت شخصی که برای کشوری متخاصم اقدام به جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف کرده بود در مشهد دستگیر شد. قاضی حسن حیدری در گفت‌وگو با تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: شخصی که برای کشوری متخاصم جمع‌آوری اطلاعات در حوزه‌های مختلف می‌کرد در تور اطلاعاتی ما قرار گرفت و دستگیر شد. معاون دادستان مشهد با اشاره به اینکه این فرد در مشهد دستگیر شده است، بیان کرد: پس از دستگیری ضمن صدور قرار برای متهم، پرونده متهم به دادگاه رفت که در تجدید‌نظر «7 سال محکومیت قطعی» برای وی لحاظ شده است.

مردم می‌توانند علیه بازنشستگان شاغل اعلام جرم کنند
احسان قاضی‌زاده، عضو فراکسیون جوانان مجلس در گفت‌وگو با مهر با اشاره به تأیید طرح اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های اجرایی گفت: طبق گزارش دیوان محاسبات، براساس قانون قبلی منع به‌کارگیری بازنشستگان که استثنائات زیادی داشت ۱۹۷۰ نفر بازنشسته باید دستگاه‌ها را ترک می‌کردند. با توجه به اینکه در قانون جدید استثنائات برداشته شده است، تعداد بازنشستگانی که باید مشاغل خود را ترک کنند بشدت افزایش خواهد یافت. نماینده مردم فریمان در مجلس افزود: به عنوان نمونه در برخی دستگاه‌ها ۲۷۰۰ نیروی بازنشسته مشغول به کار هستند. این قانون مختص دولت نیست، بلکه شامل قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح و بسیاری از دستگاه‌ها می‌شود. قاضی‌زاده تصریح کرد: طبق این قانون فقط در کادر مدیریتی نظام حدود ۳۵۰ نفر هستند که شامل وزرا و معاونان رئیس‌جمهور، فقها و حقوقدانان شورای نگهبان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌شوند و افراد بازنشسته می‌توانند در این سمت‌ها مشغول به کار باشند. عضو فراکسیون جوانان مجلس اظهار داشت: همه دستگاه‌‌‌هایی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، شرکت‌‌های خصولتی، بانک‌ها، بیمه‌ها، نهادهای عمومی و شهرداری‌ها شامل قانون منع به کارگیری بازنشستگان هستند. نماینده مردم فریمان در مجلس همچنین گفت: با ادامه حضور بازنشستگان در دستگاه‌‌های اجرایی به دلیل اینکه عنوان مجرمانه عمومی نیز دارد، دادستان‌ها در استان‌ها و شهرها می‌توانند ورود کنند، کارکنان دستگاه‌ها و مردم نیز می‌توانند علیه فرد بازنشسته اعلام جرم کنند.
 


Page Generated in 0/0074 sec