printlogo


کد خبر: 198826تاریخ: 1397/6/27 00:00
اخبار

برگزاری مراسم عزاداری محرم در حسینیه امام خمینی(ره)
اولین شب مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام شامگاه یکشنبه با حضور هزاران نفر از مردم عزادار، جمعی از مسؤولان و رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام‌خمینی‌رحمه‌‌الله علیه برگزار شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، این مراسم با مرثیه‌سرایی آقای سیدمجید بنی‌فاطمه آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی و آقای منصور ارضی به سخنرانی و مداحی پرداختند.

فعالیت ۱۸ هزار گروه جهادی تا پایان سال ۹۷ در کشور
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در گفت‌وگویی درباره نقش این سازمان در تحقق توسعه و آبادانی کشور، اظهار داشت: هم‌اکنون ۸ هزار گروه‌ جهادی در کشور فعال هستند و ۱۰ هزار گروه جهادی نیز تا پایان سال به این گروه‌ها اضافه می‌شوند که ظرفیت سازندگی بالایی در کشور به وجود می‌آورند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج، وی افزود: ۱۸ هزار گروه جهادی تا پایان سال فرصتی برای نوسازی و توسعه کشور در مسیر توسعه و تحقق اهداف، برنامه‌ها و اسناد بالادستی برای دولت ایجاد می‌کنند. رئیس سازمان بسیج درباره اهداف گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: برنامه گروه‌های جهادی به این نحو است که یک نقطه مشخص را برای هر گروه تعیین کرده و به صورت یک مجموعه از خدمات مورد نیاز بر آن محل مشخص‌شده متمرکز می‌شوند. غیب‌پرور محرومیت‌زدایی را از اصلی‌ترین رسالت‌های گروه‌های جهادی دانست و گفت: خدمت‌رسانی در بخش سلامت و بهداشت و تامین نیازهای اجتماعی و فرهنگی از دیگر فعالیت‌های گروه‌های جهادی با محور محرومیت‌زدایی است. وی همچنین یادآور شد: تا حدودی در انجام فعالیت گروه‌های جهادی با دولت هماهنگی‌های لازم انجام شده است و جهادگران با یک وزارتخانه تعامل ندارند، بلکه با چند وزارتخانه از جمله جهاد کشاورزی و بهداشت و درمان تعامل دارند که همکاری دولت ناکافی است. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: همکاری دولت با بسیج باید بیشتر شود، چرا که استعداد بسیج یک اقیانوس است و عمق، طول و عرض بسیج مشابه قوه لایزال است و من همواره درباره همکاری بسیج با دولت اعلام آمادگی کرده‌ام. غیب‌پرور گفت: دولت باید از ما بخواهد و ما اعلام آمادگی کردیم و برنامه هم به دولت ارائه کردیم و برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه هم آمادگی کامل داریم تا به کمک دولت بیاییم.

پلیس کربلا خبر درگیری زائران ایرانی و عراقی را رد کرد
یکی از سخنگویان فرماندهی پلیس کربلا در بیانیه‌ای اعلام کرد: یکی از شبکه‌های ماهواره‌‌ای خبری مبنی بر وقوع درگیری و مشاجره میان عراقی‌ها و ایرانی‌ها در این استان، منتشر کرده؛ این اخبار کاملا مردود است. به گزارش تسنیم، این سخنگو افزود: تاکنون هیچ‌گونه حادثه‌ای از این دست ثبت نشده یا بروز جرح یا شکایتی گزارش نشده است و این اداره حق پیگیری قضایی اینگونه خبرسازی‌ها را برای خود محفوظ می‌دارد. طبق این گزارش، شبکه ماهواره‌ای «الشرقیه» عراق که دارای گرایش‌های بعثی و سعودی است، روز گذشته از وقوع درگیری و مشاجره میان زائران ایرانی و عراقی در استان کربلا خبر داد و مدعی شد در جریان این حادثه شماری از طرفین زخمی شدند.

وزیر انرژی روسیه تحریم‌های واشنگتن علیه ایران را محکوم کرد
الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌بی‌سی گفت: در نتیجه تحریم‌های آمریکا که قرار است از نوامبر مجددا اعمال شود، تبعاتی علیه صنعت نفت ایران وجود خواهد داشت. به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به سوالی درباره تاثیر احتمالی تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران گفت: موضع ما همچنان این است که این تحریم‌ها غیرسازنده و اشتباه است. وزیر انرژی روسیه افزود: بهتر است همکاری‌ها در بازار ادامه پیدا کند، ایران یک صادر‌کننده نفت در بازار است که عرضه باثبات را در بازار تامین می‌کند.
 


Page Generated in 0/0070 sec