printlogo


کد خبر: 198833تاریخ: 1397/6/27 00:00
اخبار

۶۵ درصد واحدهای مبل‌سازی تعطیل شدند
رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان از تعطیلی ۶۵ درصد واحدهای مبل‌سازی خبر داد. عبدالحسین عباسی، رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره وضعیت مبل‌سازی اظهار کرد: ارزش افزوده بالا در کنار توان صادراتی از مزیت‌هایی است که صنعت مبل ایران به خود اختصاص داده است اما با توجه به کمبود مواد اولیه، صنعت مبل‌سازی با مشکل روبه‌رو شده و در حال حاضر ۶۵ درصد واحدهای مبل‌سازی تعطیل شده‌اند. وی با بیان اینکه صنعت مبل‌سازی واردات ندارد، تصریح کرد: با توجه به شرایط کنونی، وضعیت اصناف تعریف چندانی ندارد و رونق از بازار رفته است. عباسی با تأکید بر اینکه مبلمان جزو لوازم ضروری خانوار به شمار نمی‌رود، گفت: در چند سال اخیر، رکود اقتصادی، آینده حرفه‌ای این بخش مولد را با چالش جدی روبه‌رو کرده است. وی افزود: رکود بازار به اندازه‌ای زیاد شده که ما نگران صنف خود و فعالیت در چنین بازاری هستیم. به گفته رئیس اتحادیه درودگران و مبل‌سازان، یکی از اشتباهات بانک مرکزی دستکاری در بهره بانک‌ها بود. عباسی تصریح کرد: در شرایط فعلی که مردم قدرت خرید ندارند، مبلمان از سبد خانوار بیرون می‌آید و جای خود را به کالا‌های اساسی چون گوشت، نان و... می‌دهد.

توزیع مرغ 8000 تومانی
غرفه‌داران میدان میوه و تره‌بار بهمن هر کیلو مرغ را بین ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ تومان و انواع گوشت گوسفندی تازه را ۵۲ تا ۶۰ هزار تومان توزیع می‌کنند. توزیع گوشت و مرغ به صورت انبوه و خرده‌فروشی در این میدان اصلی میوه و تره‌بار از ساعت 6 صبح هر روز آغاز می‌شود. غرفه‌داران این مرکز توزیع گوشت و مرغ تهران گفتند: هم اکنون هر کیلو ران مرغ مجلسی در این مرکز به قیمت 10 هزار و 500 تومان تا 11 هزار تومان عرضه می‌شود. آنها گفتند: هر غرفه در این مرکز روزانه 10 تا 15 تن گوشت مرغ و فرآورده‌های آن را به فروش می‌رساند. در بازار میوه و تره‌بار میدان بهمن تهران حدود 50 غرفه فروش مرغ و فرآورده‌های آن فعال هستند. غرفه‌داران توزیع گوشت قرمز هم گفتند: قیمت انواع گوشت گوسفندی (شقه، راسته، ران و...) در این مرکز کیلویی 50 تا 62 هزار تومان عرضه می‌شود. قیمت گوشت گوساله هم بین 55 تا 60 هزار تومان است.

سوءمدیریت مقصر اصلی آشفته‌بازار ارز است
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید ۸۰‌درصد مشکلات پیش‌آمده در فضای اقتصادی به دلیل سوءتدبیر و سوءمدیریت است. سیدناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به گزارش بانک مرکزی مبنی بر تاثیر آمریکا بر التهاب بازار ارز اظهار داشت: ما از همان روزهای اول پیروزی انقلاب با تهدیدها و تحریم‌‌های آمریکای جنایتکار و همپیمانانش مواجه شدیم، البته این تهدیدات برای ما فرصت ارزشمندی بود که در زمینه‌‌های مختلف توانستیم از وابستگی محض نجات پیدا کرده و بتوانیم دیگران را وابسته به خود کنیم. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مهم‌‌‌‌‌ترین دستاورد این فشارها بحث دفاعی ما است که باعث اقتدار جمهوری اسلامی شده و وحشت سرتاپای رژیم اشغالگر قدس، آل‌سعود و آمریکا را فرا گرفته است، چرا که واقعا نمی‌دانند برد موشک‌های تولید ایران چقدر است که با موشک‌های کوتاه‌برد خود توانستیم مقر گروهک تروریست‌ها را مورد هدف قرار دهیم. نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: هیأت دولت اعلام کرده است بیش از 80درصد مشکلات پیش‌آمده به دلیل سوءتدبیر و سوءمدیریت است، رفتارهای مردم به دلیل عدم برنامه‌‌ریزی و برخی سختگیری‌‌های نابجایی است که بعضی مدیران دارند و این مشکلات را به‌وجود آورده‌‌‌اند. این نماینده مجلس تاکید کرد: حتی اگر ادعاهای ترامپ اجرایی شود، این مشکلات را که خودمان برای خودمان ایجاد کرده‌‌‌‌‌ایم به‌وجود نمی‌آورد. از این رو دولت باید تصمیم جدی بگیرد، نه اینکه هر ساعت بخشنامه‌ای صادر شود که صدای تولیدکنندگان بلند باشد. موسوی‌لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تلاش برخی برای مذاکره با آمریکا اظهار داشت: هم در دولت دهم و هم در دولت یازدهم مذاکره داشتیم، در این بین فرصت 4 ساله دولت یازدهم برای مذاکره با کسانی که نماینده مستقیم آمریکا بودند، از دست رفت. مذاکره با افرادی که به تعهدات خود استوار نیستند خطای محض است و نمی‌توان با دولتمردانی که هدف آنها براندازی نظام ما است مذاکره کرد.


Page Generated in 0/0070 sec