printlogo


کد خبر: 198839تاریخ: 1397/6/27 00:00
اخبار

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد
نرخ جدید پروازهای اربعین
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد نرخ پروازهای اربعین از ۲ تا ۱۲ آبان برای مسیرهای رفت و برگشت تهران-نجف-تهران ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و مشهد-نجف-مشهد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شد. مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با مهر درباره نرخ پروازهای اربعین گفت: بلیت پرواز تهران- نجف- تهران در نشست اعضای این انجمن با نرخ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نهایی شد. وی ادامه داد: نرخ پرواز مشهد- نجف- مشهد نیز ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان نرخ نهایی تعیین شد و به تصویب اعضا رسید. به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، زمان فروش این بلیت‌ها از ۲ تا ۱۲ آبان امسال خواهد بود.

فرمانده انتظامی تهران اعلام کرد
عزاداری در خیابان فقط تا ساعت ۲۴
فرمانده نیروی انتظامی تهران در رابطه با نحوه فعالیت عزاداران در ساعات پایانی شب توضیحاتی را ارائه کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی در رابطه با فعالیت تکایا، حسینیه‌ها و دستجات عزاداری امام حسین(ع) در ماه محرم گفت: برنامه‌ریزی پلیس برای هیات‌ها و دستجات عزاداری از ساعت ۲۳ الی ۲۴ است و هیات‌ها و دستجات عزاداران حسینی حداکثر تا ساعت ۲۴ بامداد می‌توانند در بیرون از مساجد، تکایا و حسینیه‌ها فعالیت داشته باشند. وی افزود: در صورتی که هیاتی بخواهد پس از پایان این ساعت اقدام به عزاداری و سینه‌زنی کند، باید در داخل حسینیه و تکایا باشد تا مزاحمتی برای شهروندان ایجاد نشود. سردار رحیمی در پایان گفت: مسؤولان برگزار‌کننده مراسم عزاداری حسینی در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا حتما باید با کلانتری و سرکلانتری محل خود هماهنگی‌های لازم را داشته باشند.

برگزاری بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور
اداره میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان فسا از برگزاری‌ آیین ۱۰۰ ساله تعزیه روستای صحرارود در روز جمعه ۳۰ شهریورماه مصادف با ۱۱ محرم در این شهرستان خبر داد. به ‌گزارش میزان، حسین رضازاده اظهار داشت: ‌آیین ۱۰۰ساله تعزیه روستای صحرارود، بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور است که همه‌ساله در این روستا و با هدف به‌ تصویر کشیدن حوادث واقعه عاشورا برگزار می‌شود. مسؤول میراث‌ فرهنگی فسا ادامه داد: در این تعزیه حدود ۲۰۰ نفر به عنوان بازیگر و بیش از ۲۰۰ نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند. رضازاده اضافه کرد: این‌ آیین در ساعت ۸ صبح روز جمعه ۳۰ شهریورماه همزمان با ۱۱ محرم در تپه‌های صاحب‌الزمان روستای صحرارود واقع در ۸ کیلومتری شهرستان فسا و تحت عنوان «حدیث وفا و ولا» با موضوع وفاداری حضرت عباس(ع) نسبت به امام حسین(ع) اجرا خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته نزدیک به ۵۰ هزار نفر از شهر‌های استان فارس و استان‌های اصفهان، یزد، هرمزگان و کرمان از تعزیه روستای صحرارود بازدید کردند. این تعزیه در سال ۱۳۹۱ به شماره ۶۵۶ در فهرست آثار ناملموس (معنوی) به ثبت رسیده است


 با هدف ترویج و گسترش فرهنگ عاشورایی و سبک زندگی حسینی در دهه محرم، غرفه نذر فرهنگی با ایده جمع‌آوری نذورات و تهیه لوازم‌التحریر در شمال تهران برپا شد.
  دانشجویان و دانش‌آموختگان مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترای رشته‌های هنر و هنرهای تجسمی، هنرمندان و دست‌اندرکاران حوزه پویانمایی برای دیدن فیلم‌های یازدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران از روز 25 شهریور تا اول آذر فرصت ثبت‌نام دارند. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره به نشانی  www.tehran-animafestival.ir فرم ثبت‌نام را تکمیل کنند.
 آیین رونمایی از برچسب سرویس مدرسه سال تحصیلی 98-97 با حضور معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، فرمانده راهور تهران، فرماندار تهران و مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران دیروز (دوشنبه ) برگزار می‌شود.
 


Page Generated in 0/0061 sec