printlogo


کد خبر: 198840تاریخ: 1397/6/27 00:00
اخبار

عضو مجمع نمایندگان استان تهران:
شهرداری توان توسعه مترو را ندارد
عضو مجمع نمایندگان استان تهران گفت: دولت باید اعتبارات موردنیاز توسعه مترو را در لوایح بودجه پیش‌بینی و مجلس آن را تصویب کند. عبدالرضا هاشم‌زایی با اشاره به اینکه توسعه مترو یکی از پروژه‌های پرهزینه برای شهرداری تهران است، به خانه ملت گفت: شهرداری طی چند سال گذشته برنامه‌های قابل قبولی برای توسعه مترو و حمل‌ونقل ریلی تدوین کرده اما به دلیل نبود اعتبارات و منابع لازم در اجرایی کردن این برنامه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو شده است، ضمن اینکه مجلس در تمام ادوار به عنوان مثال در دوره مدیریتی رئیس‌جمهور دولت‌های نهم و دهم اعتبارات موثری در بخش مترو تصویب می‌کرد اما به دلیل وجود برخی مشکلات میان دولت و شهردار وقت این اعتبارات محقق نشد. نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه بارها مجالس گذشته به دولت وقت درباره اختصاص اعتبارات تذکر دادند، افزود: دولت‌ها هیچگاه به حوزه حمل‌ونقل عمومی و توسعه خطوط مترو و افزایش ناوگان آن به طور جدی نگاه نکردند، به طور حتم شهرداری‌ها توان سرمایه‌گذاری برای توسعه مترو را ندارند. وی با تاکید بر اینکه با توجه به مشکلات ارزی پیش آمده و معضلات اقتصادی، دولت در تنگنای مالی قرار دارد، تصریح کرد: توسعه مترو و نوسازی حمل‌ونقل عمومی عزم ملی و توجه همه دستگاه‌ها از جمله دولت و مجلس را می‌طلبد، چرا که با توجه به اینکه شهرداری بدهی بسیاری داشته و منابع لازم را ندارد، هیچ راهی برای توسعه مترو به جز کمک‌های دولتی وجود ندارد.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد
بدهی 90 میلیون دلاری وزارت نفت به شهرداری
رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس قانون 50 درصد هزینه‌های مترو بویژه در حوزه تجهیزات باید از طریق دولت تامین شود. محسن هاشمی با بیان اینکه وزارت نفت نیز باید از محل صرفه‌جویی در سوخت به شهرداری پول بدهد اما حتی یک ریال هم نداده است، ادامه داد: البته وزارت نفت عنوان کرده که با راستی‌آزمایی پول می‌دهد اما تا حالا نداده و این در حالی است که باید سالانه 90 میلیون دلار بابت صرفه‌جویی در مصرف سوخت به شهرداری بدهد که نداده است. به گزارش ایسنا، هاشمی با بیان اینکه روزانه حدود 12 میلیون لیتر سوخت در تهران مصرف می‌شود، گفت: با یک محاسبه ساده رقم بدهی وزارت نفت به شهرداری مشخص می‌شود. وی با بیان اینکه به دلیل بدهی، بانک‌ها به شهرداری پول نمی‌دهند، اظهار کرد: باید شهردار تهران از طریق شورای پول و اعتبار این مسائل را پیگیری کند اما متاسفانه پیگیری‌های لازم انجام نمی‌شود و این نمی‌شود که برای مترو 2 دقیقه وقت بگذارند اما برای دوچرخه 5 ساعت و دست آخر هم کلاه سرشان بگذارند و عکس بگیرند. هاشمی همچنین با بیان اینکه براساس قانون 50 درصد هزینه‌های مترو بویژه در حوزه تجهیزات باید از طریق دولت انجام شود، گفت: متاسفانه در دولت روحانی هنوز به مترو کمک نشده است.

حذف پراید با عمر بالای 10 سال از سرویس مدارس
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران از حذف پراید با عمر بالای 10 سال از سرویس مدارس از امسال خبر داد. به گزارش ایسنا، علیرضا قنادان در آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس با اشاره به اینکه تمام خودروهای سرویس مدارس از نظر آلایندگی کنترل شده و معاینه فنی برای آنها الزامی است، گفت: امسال خودروی پراید با عمر بالای 10 سال از سرویس مدارس حذف شد تا گامی برای ارتقای خدمات ارائه شده در این زمینه برداشته شود. قنادان تصریح کرد: پس از شروع سال تحصیلی جدید نیز نظام نظارتی بر سرویس‌های مدارس در سطح آموزش‌وپرورش توسط مدیران مدارس، در سطح میدانی توسط سازمان تاکسیرانی و راهور و در سطح عمومی از طرف مردم و از طریق سامانه نرم‌افزار تاکسیرانی اجرا می‌شود. وی ادامه داد: به این صورت که مردم می‌توانند با وارد کردن پلاک خودرو از صلاحیت یا عدم صلاحیت راننده مطمئن شوند و در صورت مشاهده تخلف آن را گزارش کنند.


Page Generated in 0/0140 sec