printlogo


کد خبر: 198852تاریخ: 1397/6/27 00:00
پیروزی پرسپولیس مقابل الدحیل و صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا
بازگشت حماسی

یک شب تاریخی برای فوتبال ایران؛ بازگشتی شیرین‌‌‌‌‌‌تر از عسل و رویایی‌‌‌‌‌‌تر از هر خیالی. ورزشگاه آزادی دیشب یکی از تاریخی‌‌‌‌‌ترین شب‌‌های عمر طولانی‌مدتش را به خود دید. پرسپولیس که بازی رفت مقابل الدحیل را با نتیجه یک بر صفر واگذار کرده بود باید حتما بازی را می‌برد تا جواز صعود به مرحله نیمه‌نهایی را پیدا کند. آنها وقتی گل نخست را روی اشتباه شجاع خلیل‌زاده روی دفع توپ خوردند و نیمه اول را با نتیجه یک بر صفر به رختکن رفتند دیگر کسی باور به بازگشت‌شان نداشت اما آنها برگشتند؛ با 3 گل زیبا. دیشب این انگاره ثابت شد که صرفا با خرید ستاره خوب خارجی نمی‌شود موفق بود. پرسپولیس کجا، ستاره‌‌های میلیونی الدحیل کجا؟ قیمت
2 بازیکن آنها برابری می‌کرد با کل بودجه یک سال قرمزها. اما در فوتبال چیزهایی مهم‌تر از ستاره وجود دارد؛ چیزهایی که برانکو آنها را می‌دانست و به شاگردانش در طول 3 سال آموخت. قرمزها با 3 گل، آب رفته را به جوی بازگردانند تا در شب ناداوری بزرگ داور ازبک (که گویی از باخت‌‌های متوالی تیم‌ملی کشورش به ایران خسته و عصبانی به نظر می‌رسید) کار الدحیل را تمام کنند. در شب تاریخی فوتبال ایران، سیدجلال حسینی، بشار رسن و گادوین منشا زننده گل‌‌های میزبان بودند. البته گل رسن به اسم مدافع الدحیل نوشته شد، چرا که این مدافع زودتر از رسن به توپ ضربه زد.
ناکامی الدحیل از رسیدن به رکورد تاریخی
شاگردان برانکو موفق شدند ترمز الدحیل قطر را پس از 9 برد متوالی بکشند تا شاگردان نبیل معلول ضمن حذف از آسیا از رسیدن به یک رکورد تاریخی بازبمانند. پرسپولیس در دیدار مقابل الدحیل به پیروزی 3 بر یک رسید. الدحیل در شرایطی متحمل شکست شد که 9 بازی متوالی را در این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به سود خود پایان داده بود و در آستانه رکوردزنی در قاره کهن بود اما قرمزپوشان مانع از این کار شدند. تیم قطری می‌توانست با 10 پیروزی متوالی به رکورد اولسان کره‌جنوبی برسد اما این اتفاق رخ نداد و نوار بردهای متوالی تیم متمول قطری در آزادی قطع شد.
غیبت سرمربی پرسپولیس در نیمه‌نهایی
سرمربی پرسپولیس به دلیل اعتراض به داور از کنار زمین اخراج شد. در دقایق پایانی برانکو به دلیل اعتراض زیاد به داور از بازی اخراج شد و بر این اساس دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی را از دست داد. بر این اساس برانکو در نشست خبری در مرحله نیمه‌نهایی هم نمی‌تواند حاضر شود. کمال کامیابی‌نیا هم به دلیل دریافت کارت زرد دیدار رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.
 


Page Generated in 0/0069 sec