printlogo


کد خبر: 198863تاریخ: 1397/6/27 00:00
چهارگوشه

ترکیه و اسرائیل در حال احیای روابط
در حالی که به‌نظر می‌رسید دولت ترکیه و رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر به‌خاطر مسائل مختلفی از جمله کشتار مردم غزه در راهپیمایی‌های بازگشت و اخراج متقابل دیپلمات‌ها، دچار اختلافات گسترده‌ای شده‌اند اما گفته می‌شود این دو در پشت پرده مشغول بهبود روابط هستند. نشریه یدیعوت آحارونوت چاپ فلسطین اشغالی طی گزارشی مدعی شد مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی طی هفته‌های اخیر تماس‌ها با یکدیگر را از سر گرفته و قصد دارند بزودی سفیران خود را در ماه جاری به محل خدمت بازگردانند. گفته می‌شود آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و رجب طیب اردوغان که هفته گذشته در آذربایجان حضور داشتند، در باکو با یکدیگر دیدار داشته‌اند.

سلاح‌های اهدایی سوییس به امارات در دست داعش
بک روزنامه سوییسی گزارش داد گروه تروریستی داعش سلاح‌هایی را در اختیار دارد که کشور سوییس پیش‌تر آنها را به امارات فروخته بود. این سلاح‌ها که شامل بمب، تفنگ و کمربندهای انفجاری می‌شود متعلق به شرکت‌های تسلیحاتی سوییس بوده که در حال حاضر توسط تروریست‌ها در سوریه استفاده می‌شود. بمب‌های سوییسی از نوع  «OHG92» قدرت تخریبی بسیار زیادی دارند و پیش‌تر توسط شرکت‌های سوییسی به امارات فروخته شده بود. طبق این گزارش، تصاویر این بمب‌ها در دستان عناصر تروریستی القاعده در سوییس در سال ۲۰۱۲ منتشر شده بود. امارات به صورت غیرقانونی این بمب‌ها را از طریق اردن به سوریه ارسال کرده است.

ناوهای ناتو نزدیک آب‌های سوریه
رسانه‌های روسی از گشتزنی ناوهای متعلق به اعضای ناتو در آب‌های نزدیک سوریه خبر دادند. به گزارش اینترفکس، ناوها و ناوچه‌های ناتو در آب‌های نزدیک سوریه در مدیترانه شرقی گشتزنی می‌کنند. ناو کانادایی «ویل دکبک»، ناوچه موشک‌انداز «د ریتر» و ناو «الی» یونان از جمله کشتی‌های جنگی ناتو هستند که در سواحل سوریه مستقر شده‌اند. به نظر می‌رسد این اقدام ناتو به دلیل وضعیت ادلب و انتشار گزارش‌هایی درباره تصمیم آمریکا و متحدانش برای حمله به سوریه انجام شده باشد. این در حالی است که ناوهای آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه نیز حامل ۲۰۴ موشک بالدار از نوع تام هاوک هستند که برای بمباران سوریه آماده شده‌اند.

رزمایش مشترک هند و آمریکا
ارتش هند رزمایش 2 هفته‌ای مشترک خود با آمریکا را با هدف افزایش همکاری و هماهنگی در عملیات ضدتروریسم سازمان ملل در ایالت اوتراخند در شمال کشور آغاز کرد. این رزمایش یک هفته پس از پایان مذاکرات 2+2 هند و آمریکا انجام می‌شود. جیمز متیس، وزیر دفاع و مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه هفته گذشته با نیرمالا سیتارامان و سوشما سواراج، همتایان هندی خود تحت مذاکرات موسوم به 2+2 در دهلی نو دیدار کردند. این مذاکرات در راستای گسترش روابط امنیتی و سیاسی برای نخستین‌بار میان 2 کشور برگزار شد. در سال‌های اخیر هند و آمریکا به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند تا بتوانند با نفوذ روزافزون چین در پاکستان، جنوب شرق آسیا و اقیانوس هند مقابله کنند.

انصراف آلمان از خرید گاز آمریکا
رسانه‌های آلمانی می‌گویند این کشور قصد ندارد گاز مایع یا همان LNG را از آمریکا بخرد. این رسانه‌ها همچنین می‌گویند آلمان بر اساس قانون تا سال 2050 می‌تواند از مواد کربنی استفاده کند به همین جهت نیازی به واردات گاز مایع از آمریکا نخواهد داشت. این مساله آمریکایی‌ها را بسیار عصبانی کرده است، چرا که توافقات میان مسکو و برلین در حوزه انرژی باعث شده است ترامپ نتواند به اهداف خود درباره محدود کردن روسیه دست یابد. در حال حاضر 6 درصد از بازار انرژی آلمان در اختیار روسیه قرار دارد.

دکتر نواچیک مظنونان روسی را معاینه کرده بود
ساندی میرور می‌نویسد پزشکی در سفارت انگلیس با نام دکتر نواچیک 2 شهروند روس را که مظنون به مسموم کردن الکساندر اسکریپال هستند، معاینه کرده است تا مطمئن شود آنها در زمان مسموم کردن این جاسوس خودفروخته خود را آلوده نکرده‌اند. گازتا به نقل ساندی میرور می‌گوید پزشک معالج بشیروف و پتروف در لندن ساکن است و سرویس امنیتی انگلیس وی را ملاقات کرده است. این در حالی است که انگلیسی‌ها می‌گویند روسیه در مسموم کردن جاسوس خائن روس در خاک این کشور دخالتی نداشته است.


Page Generated in 0/0053 sec