printlogo


کد خبر: 198889تاریخ: 1397/6/31 00:00
اخبار

خاورمیانه از کف آمریکا رفته است
حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: تجربه و کارنامه ۴ دهه این ملت در لبیک به امام، پیش روی آمریکا و جامعه جهانی است؛ فلسفه رفتارهای اخیر ترامپ، نتانیاهو و بن‌سلمان این است که اگر در مقابل حرکت ملت ایران کوتاه بیاییم، خاورمیانه از دست ما رفته است؛ آقای ترامپ! خاورمیانه از کف شما رفته است. به گزارش مهر، خطیب جمعه تهران ادامه داد: سخن نتانیاهو هم این است که اگر در مقابل این حرکت کوبنده کوتاه بیاییم، باید با رژیم صهیونیستی خداحافظی کنیم؛ آقای نتانیاهو! سرویس‌های اطلاعاتی شما می‌دانند که زمان خداحافظی فرارسیده است. حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با بیان اینکه در تمام برگ‌های زرین نهضت حسینی جز عقلانیت، معرفت و اخلاق نمی‌بینیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل است که پیروان این نهضت پیروز می‌شوند. مدیران کشور امروز نیز باید از عاشورا درس سلوک معنوی و علمی بیاموزند و در این راه ثابت قدم و استوار باشند. وی افزود: باید پیوند خود را با رهبری خویش که به عاشورا و اباعبدالله الحسین(ع) اقتدا کرده و با الهام از آموزه‌های کربلا، مقابل دنیای کفر و استکبار ایستاده است، تحکیم کنیم. امام جمعه موقت تهران همچنین گفت: حضرت سیدالشهدا(ع)، سید و آقای رزمندگان و ملت‌های ایران، عراق، سوریه، یمن و بحرین است و مردانگی و غیرت و مرگ عزتمندانه زیرسایه شمشیر را به همه آزادگان جهان آموخت. ابوترابی‌فرد افزود: دفاع‌مقدس این درس را به مقاومت لبنان و مردان سلحشور بدر و جبهه قدرتمند عراق آموخت؛ منطق عاشورا در منطق عملی دفاع‌مقدس تجربه شد و امروز نیز باید یک بار دیگر تکرار شود.

طلبه جوان مضروب مشهدی دعوت حق را لبیک گفت
محمد تولایی، طلبه جوان مشهدی که چندی پیش مورد سوءقصد قرار گرفته بود، صبح  روز سه‌شنبه 27 شهریور  بعد از 12 روز بستری شدن در بیمارستان قائم مشهد، دعوت حق را لبیک گفت. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در این‌باره گفت: این طلبه مضروب مشهدی که چندی پیش در کوچه باغ عنبر مشهد مورد حمله قرار گرفته و با چاقو مصدوم و مضروب  شده بود متاسفانه درگذشت. قاضی حسن حیدری افزود: تحقیقات برای شناسایی ضارب ادامه دارد. طلبه مشهدی اواسط شهریور امسال در کوچه باغ عنبر سوار یک پیکان قدیمی بود که شخصی به بهانه سوال، به خودروی وی نزدیک شد و با چاقو به وی حمله کرد و متواری شد. محمد تولایی؛ 27 ساله، متاهل، طلبه مدرسه علمیه نورالرضا علیه‌السلام و امام جماعت یکی از مساجد مشهد بود. پیکر او پنجشنبه 28 شهریور در بهشت رضا(ع) تشییع و به‌خاک سپرده شد.

سخن از مذاکره امام حسین(ع) برای تحریف عاشوراست
عماد افروغ، کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه عده‌ای که به دروغ به انقلاب روی آوردند، در حال زیر سوال بردن انقلاب هستند، افزود: همانگونه که قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ثمرات زیاد و متداومی داشت و هر سال در ایام محرم و صفر احیا و بازسازی می‌شود، شخصا معتقدم قیام حضرت اباعبدالله(ع) امسال کار خود را در ایران خواهد کرد تا سره از ناسره جدا شود و ناخالصی‌ها کنار رود، بنابراین ابهام‌ها زدوده می‌شود و عنصر انقلابی اصیل احیا خواهد شد. به گزارش مهر، استاد دانشگاه، خاطرنشان کرد: آنهایی که می‌گویند امام حسین(ع) مذاکره کرد، باید درباره واژه مذاکره فکر کنند یا به آرای فیلسوفان معروف مذاکره مراجعه کنند! یکی از کسانی که موضوع مذاکره را مطرح می‌کند، «مک‌اینتایر» است که می‌گوید گفت‌وگو حداقل 2 شرط دارد؛ یکی اینکه قطع مذاکره نباشد و دیگر اینکه سرکوب وجود نداشته باشد. وی افزود: افرادی که از موضوع مذاکره ایران و آمریکا در این باره یاد می‌کنند، باید بدانند که در رابطه گرگ و میش نمی‌توان مذاکره کرد، چراکه در مذاکره باید زمینه برابری وجود داشته باشد. افروغ تاکید کرد: این هم یکی از همان ناسره‌هایی است که مطرح می‌شود و کسانی که بحث مذاکره امام حسین(ع) را مطرح می‌کنند، به دنبال تحریف عاشورا هستند.
 


Page Generated in 0/0067 sec