printlogo


کد خبر: 198890تاریخ: 1397/6/31 00:00
اخبار

لاریجانی موافق برخی استیضاح‌ها بود
محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این سوال که آیا مطلوب‌تر این است که دولت خود دست به تغییرات بزند یا مجلس با ابزار استیضاح دولت را دستخوش تغییر کند؟ گفت: بهتر این است که رئیس‌جمهور خود دست به اقدام بزند. باهنر همچنین درباره نظر رئیس مجلس در این زمینه گفت: نظر آقای لاریجانی را نمی‌دانم. آقای لاریجانی در موضوعات مختلف، نظرات متفاوتی دارد. وی با بعضی استیضاح‌ها موافق و با بعضی دیگر، ممکن است مخالف باشد.

هرگز درخواست ملاقات با ترامپ از سوی ایران مطرح نشده است
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشر شده از سوی یکی از خبرگزاری‌های خارجی به نقل از نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای  ملاقات با رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک  و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن‌ را تکذیب کرد. قاسمی به ایرنا گفت: اینگونه اظهارات یا خبرسازی‌ها طراحی رسانه‌ای - روانی و نعل وارونه زدن‌های محافل خاصی است که ناشیانه به قلب واقعیات می‌پردازند؛ این روش‌ها کاملا برای ما شناخته شده است و آرشیو ما مشحون از این دست خبرسازی‌هاست. مجددا تاکید می‌کنم از سوی جمهوری اسلامی ایران هرگز درخواست ملاقاتی با آقای ترامپ مطرح نشده است.

روسیه: توسعه برنامه موشکی حق حاکمیتی ایران است
«سرگئی ریابکوف»، معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه‌ای بر حق ایران برای توسعه برنامه موشکی خود تأکید کرد. به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، روز چهارشنبه ریابکوف گفت معتقد است توسعه برنامه موشکی حق حاکمیتی ایران است. به گزارش فارس، ریابکوف در مصاحبه با اسپوتنیک همچنین تأکید کرد مسائل مربوط به برنامه موشکی ایران باید بدون اعمال فشار و از طریق مذاکره حل و فصل شود. او گفت: «ما همواره از اینکه هر مساله‌ای که در روابط میان کشورها و در گفت‌وگوها بر سر مسائل بغرنج بروز پیدا می‌کند از طریق مذاکره و توافقات مربوط حل شود، حمایت کرده‌ایم». ریابکوف اضافه کرد: «از این منظر، تحولات مربوط به توافق هسته‌ای ایران و سایر مسائلی که همکاران آمریکایی ما وارد چارچوب این توافق می‌کنند، توجه دقیق ما را به خود جلب می‌کند».

بررسی «پالرمو» با حضور کارشناسان مجمع تشخیص در مجلس
یحیی کمالی‌پور، عضو هیات ‌رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بررسی لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو» در این کمیسیون اظهار داشت: شورای نگهبان نسبت به مصوبه مجلس درباره این لایحه چند ایراد شکلی را مطرح کرده بود که اعضای کمیسیون (در  جلسه روز سه‌شنبه 13 شهریور) این ایرادات را بررسی و رفع کردند. وی با بیان اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز نسبت به مصوبه مجلس درباره لایحه «پالرمو» ایرادات و ابهاماتی را مطرح کرده بود، تصریح کرد: این مجمع یکی از مباحث این لایحه را خلاف سیاست اقتصاد مقاومتی دانسته و عنوان کرده‌ بود در این مورد اطلاعات کشور را در اختیار دشمنان قرار می‌دهد. عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی مجلس تأکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار است در یکی از جلسات کمیسیون قضایی در هفته آینده (پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه) ایرادات و ابهامات مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور کارشناسان مجمع تشخیص و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌های قوه مقننه بررسی و رفع شود. کمالی‌پور تصریح کرد: پس از رفع ایرادات شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به لایحه الحاق جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی «پالرمو»، لایحه برای بررسی به صحن علنی پارلمان ارجاع می‌شود.


Page Generated in 0/0149 sec