printlogo


کد خبر: 198898تاریخ: 1397/6/31 00:00
اخبار

رئیس سازمان امداد و نجات:
سیل و توفان 12 استان کشور را درنوردید
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل و توفان در 12 استان کشور، گفت: در پی سیل و توفان به حدود یکهزار نفر امدادرسانی شده است و تعداد زیادی از مردم نیز اسکان اضطراری یافتند. مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات در ارتباط با جزئیات وقوع سیل و توفان طی روزهای گذشته در کشور اظهار کرد: 12 استان آذربایجان‌شرقی و غربی،‌ همدان،‌ مازندران، گلستان، سیستان‌وبلوچستان، سمنان، زنجان، خوزستان، خراسان‌شمالی، اصفهان و اردبیل متأثر از این حادثه شدند. وی با اشاره به امدادرسانی به حدود یکهزار نفر در پی این حادثه، گفت: 5 نفر در این حادثه مصدوم شدند و تعداد زیادی از مردم نیز اسکان اضطراری یافتند. رئیس سازمان امداد و نجات از توزیع تعداد زیادی پتو، چادر، نایلون، موکت، کنسروجات،‌ حبوبات،‌ قند و شکر و روغن در میان حادثه‌دیدگان خبر داد و گفت: امدادرسانی در سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد. وی درباره خدمات ارائه شده در تاسوعا و عاشورای حسینی توسط امدادگران، افزود: در این حادثه 9 هزار و 318 نفر به مراکز امدادی مراجعه کردند که 2 هزار و 215 نفر آنها خدمات سرپایی دریافت کرده و 65 نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند. سلیمی بیان داشت: طی این مدت 7 هزار و 308 نفر از خدمات تست قند خون و فشار خون رایگان بهره‌مند شدند، همچنین 3 هزار و 355 نیروی عملیاتی برای ارائه خدمات در تاسوعا و عاشورای حسینی فعالیت داشتند.
احتمال وقوع سیلاب در ۳ استان کشور
در همین باره، سازمان هواشناسی کشور برای ۷ استان کشور، رگبار و رعد و برق و برای ۳ استان نیز احتمال وقوع سیلاب ناگهانی پیش‌بینی کرد. سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد بنا بر نقشه‌های  پیش‌یابی هواشناسی در ساعات بعد از‌ ظهر و اوایل شب روز شنبه، رشد ابرهای همرفتی‌، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شرق فارس، شمال و شرق هرمزگان و جنوب‌غرب کرمان پیش‌بینی می‌شود. در مناطق کوهپایه‌ای به سبب  رگبار شدید موقتی، احتمال سیلاب ناگهانی در مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد، از این رو به هموطنان عزیز در مناطق یادشده توصیه می‌شود از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و  مسیل‌ها خودداری کنند.

فوت 19 نفر در تصادف مرگبار اتوبوس با تانکر سوخت
اتوبوس تهران-کرمان دوشنبه شب گذشته (26 شهریور) در حوالی شهرستان نطنز با یک کشنده گازوئیل تصادف کرد که بر اثر این تصادف ۱۹ مسافر کشته شدند. سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به جزئیاتی از حادثه تلخ کشته شدن تعدادی از هموطنان در سانحه تصادف دوشنبه شب گذشته در محور کاشان- نطنز اظهار کرد: ساعت 23:15 دوشنبه 26 شهریور اتوبوس مسافری که از تهران به سمت کرمان در حال حرکت بود در آزادراه محور کاشان- نطنز با یک کشنده حامل سوخت گازوئیل برخورد کرد. رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور افزود: به دنبال این حادثه که به آتش‌سوزی منجر شد، متأسفانه 19 نفر در صحنه جان خود را از دست دادند و 5 نفر نیز بر اثر جراحات وارده به مراکز درمانی اعزام شدند. همچنین، مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان نیز از انتقال ۱۹ جسد قربانیان حادثه تصادف اتوبوس مسافری با تانکر سوخت که در محور کاشان- نطنز اتفاق افتاد، به پزشکی قانونی اصفهان خبر داد. علی سلیمان‌پور با اعلام این خبر اظهار کرد: از اجساد ارسال شده به پزشکی قانونی 17 نفر بزرگسال هستند و 2 جسد نیز متعلق به 2 کودک کمتر از 6 سال است. در همین حال، مهرداد علی‌بخشی، مدیرکل مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد: ادارات کل استان‌های اصفهان، تهران و کرمان برای دریافت نمونه از بستگان درجه یک متوفیات اتوبوس نطنز آماده خدمت هستند. علی‌بخشی با اعلام این خبر افزود: از آنجا که بر اساس بررسی‌های اولیه، بیشترین محل سکونت مسافران اتوبوس احتمالا از استان‌های اصفهان، تهران و تعدادی نیز کرمان بوده‌اند، آزمایشگاه‌های ادارات کل استان‌های یادشده برای دریافت نمونه از بستگان درجه یک (با اولویت پدر و مادر و در صورت فقدان، برادر، خواهر و فرزند) آمادگی کامل دارند.
 


Page Generated in 0/0066 sec