printlogo


کد خبر: 198917تاریخ: 1397/6/31 00:00
اخبار

فراخوان شانزدهمین جشنواره  شعر و داستان جوان «سوره»
حوزه هنری شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» را آبان‌ماه 1397 در شهر رشت برگزار می‌‌کند. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، شناسایی و جذب استعدادهای ادبی جوان، تبادل اندیشه و تجربه‌های شاعران و نویسندگان جوان انقلاب اسلامی، جریان‌سازی در شعر و ادبیات منطبق بر ارزش‌های اسلامی، معرفی و برجسته‌سازی چهره‌های ممتاز عرصه شعر و داستان جوان انقلاب از جمله اهداف برگزاری این رویداد فرهنگی و هنری اعلام شده است. شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» در 2 بخش اصلی داستان و شعر با موضوع آزاد و بخش ویژه مدح پیامبر و وحدت آبان‌ماه امسال برگزار می‌شود. بخش داستان این جشنواره شامل قالب‌های داستان کوتاه و داستانک یا داستان کوتاه کوتاه (قالبی در داستان‌نویسی که در حداکثر یک صفحه نوشته می‌شود و در پی کشفی ضربه‌زننده است) و بخش شعر آن شامل قالب‌های شعر سنتی (کلاسیک)، شعر نو (سپید و نیمایی) و ترانه و سرود است. همچنین علاقه‌مندان به شرکت در این رویداد فرهنگی و ادبی می‌توانند در بخش ویژه با موضوع مدح پیامبر و وحدت، اشعار و داستان‌های خود را به دبیرخانه ارسال کنند. آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این رویداد، 15 مهر و زمان برگزاری آن، 27 و 28 آبان‌ماه در شهر رشت است. متقاضیان شرکت در شانزدهمین جشنواره شعر و داستان جوان «سوره» می‌توانند با مراجعه به سایت سپهر سوره هنر (حوزه هنری) به نشانیwww.artfest.ir  در جریان جزئیات مقررات و شرایط ارسال اثر به این جشنواره قرار بگیرند.

آغاز فیلمبرداری «شاخه‌‌های شکسته بلوط»
فیلم سینمایی «شاخه‌های شکسته بلوط» که با مضمون دفاع‌مقدس و عملیات مرصاد است به کارگردانی مسعود تکاور در تنگه مرصاد کلید خورد. به گزارش صبا، تصویربرداری این فیلم به تهیه‌کنندگی بهرام گودینی و کارگردانی مسعود تکاور چند روز پیش در سکوت خبری آغاز شد. «شاخه‌‌های شکسته بلوط» با مضمون دفاع‌مقدس و عملیات مرصاد است که فیلمبرداری آن در تنگه مرصاد آغاز شده است و این روز‌ها نیز ادامه دارد. الهام چرخنده، محمدرضا هدایتی، مهدی امینی‌خواه، حمیدرضا حمیدی و کامران نعمتی از جمله بازیگرانی هستند که در «شاخه‌های شکسته بلوط» به ایفای نقش پرداخته‌اند. پیش از این بهرام گودینی، تهیه‌کننده این اثر درباره شاخه‌‌های شکسته بلوط گفت: از جمله اهداف این فیلم  نشان دادن گوشه‌ای از مظلومیت مردم کرمانشاه است، چرا که  مردم این استان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب صحنه‌های بی‌بدیلی را در طول 8 سال جنگ تحمیلی خلق کردند که امیدوارم بتوانیم گوشه‌هایی از این رشادت‌ها را در این فیلم به تصویر بکشیم.


«جیمز باند» کارگردان تازه‌اش را یافت
کری جوجی فوکوناگا قرار است پشت دوربین کارگردانی بیست‌وپنجمین  مجموعه سینمایی جیمز‌باند بایستد. به‌گزارش مهر، تهیه‌کنندگان جیمز باند با اعلام این خبر افزودند کار تولید قسمت بعدی از این مجموعه در پاینوود استودیوز بریتانیا از ۴ مارس ۲۰۱۹ شروع می‌شود و اکران جهانی آن ۱۴ فوریه ۲۰۲۰ خواهد بود. گفتنی است این فیلم پیش از اکران جهانی‌‌‌‌اش از ۲۵ اکتبر ۲۰۱۹ در بریتانیا به نمایش درمی‌آید. کری فوکوناگای ۴۱ ساله نویسنده و کارگردان آمریکایی است که با ساخت فیلم «بی‌نام» در سال ۲۰۰۹ به شهرت رسید و موفق به کسب جایزه کارگردانی از جشنواره فیلم ساندنس شد. وی کارگردانی سریال «کارآگاه حقیقی»، محصول شبکه اچ‌بی‌او را نیز انجام داده و ۸ قسمت فصل اول این سریال را کارگردانی کرده است. فوکوناگا متولد شهر اوکلند از پدری ژاپنی و مادری سوئدی است و در کشورهای دیگری چون فرانسه و ژاپن نیز ساکن بوده است. تعیین کارگردان جیمز‌باند این بار با تغییرات چندباره همراه بود و در حالی که دنی بویل در نهایت به عنوان کارگردان انتخاب و معرفی شد، یک ماه پیش از این پروژه کنار رفت.


Page Generated in 0/0157 sec