printlogo


کد خبر: 198929تاریخ: 1397/6/31 00:00
چهارگوشه

4 کشته در تیراندازی مریلند
دفتر کلانتر بخش هارفورد از توابع شهر آبردین در ایالت مریلند، وقوع تیراندازی صبح پنجشنبه به وقت محلی را تایید و اعلام کرد این حادثه چندین کشته در پی داشته است. پلیس آمریکا اعلام کرده این تیراندازی تاکنون 4 کشته بر جا گذاشته است. آزادی اسلحه و تیراندازی‌های جنون‌آمیز در ایالات متحده آمریکا سالانه باعث کشته شدن ده‌ها هزار نفر از شهروندان این کشور می‌شود. این در حالی است که از زمان روی کار آمدن ترامپ تهدید رنگین‌پوست‌ها یکی از مسائل جدی این کشور شده، به طوری که خود شخص رئیس‌جمهور نیز حامی خشونت‌های نژادی است.

سلمان از ترس در دریا زندگی می‌کند
بن سلمان شاهزاده سعودی در دریا زندگی می‌کند. «مجتهد» افشاگر دربار سعودی می‌گوید شاهزاده سلمان از ترس جانش در اطراف جده و در یک کشتی تفریحی ساکن است تا مبادا به جانش سوءقصد شود. این افشاگر سعودی همچنین می‌گوید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به خاطر درز اطلاعات حساس دفتر پادشاهی به شاهزاده احمد (عمویش) بسیار ناراحت است و در حال حاضر چند نفر مشکوک به درز این اطلاعات هستند. وی افزود: شک و تردیدها به فردی به نام (ع ع ع) که از زمان حکومت ملک فهد و سپس ملک عبدالله و بعد از او ملک سلمان در مراسم دربار کار می‌کرده است، بیشتر می‌شود. شاهزاده احمد در تعیین این فرد به سمتش دخیل بوده است.

مولداوی علیه روسیه یا اروپا نیست
ایگور دودن، رئیس جمهور مولداوی می‌گوید این کشور نمی‌تواند میان روسیه و اتحادیه اروپایی یکی را انتخاب کند. این مقام سیاسی در عین حال با تحریم‌های اروپا علیه روسیه به واسطه ماجرای اسکریپال موافق نیست و می‌گوید نمی‌توان علیه روسیه یا علیه اتحادیه اروپایی بود. دودن در همین حال می‌گوید مولداوی باید میان روسیه و اتحادیه اروپایی بالانس برقرار کند.

2 کره بر ایجاد سرزمینی بدون تهدید توافق کردند
«کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در پایان گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای که در پیونگ‌یانگ آغاز شده بود، بر ادامه تلاش‌ها برای غیرهسته‌ای کردن شبه‌جزیره کره و برقراری ثبات در منطقه تاکید کردند. سفر مون جائه ‌این به کره‌شمالی با هدف بهبود روابط 2 همسایه و شکست بن‌بستی انجام شد که در مذاکرات واشنگتن و پیونگ‌یانگ روی داده بود. این در حالی است که کره‌شمالی بارها اعلام کرده بود از زیاده‌خواهی‌های واشنگتن خسته است. در عین حال ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نمایشی را آغاز کرده بود که نتوانست در آن پیروز شود.

روسیه S400 در کریمه مستقر کرد
روسیه می‌گوید سومین بخش از سامانه دفاعی S400  را در شبه‌جزیره کریمه مستقر کرده و اکنون عملیاتی است. این سامانه ضد موشکی عملا قادر خواهد بود هر تهدیدی از سوی غرب را دفع کند. مسکو می‌گوید نیروهای خود را در کریمه مستقر کرده و اجازه نخواهد داد آنچه در اقدام تروریستی علیه «زاخراچنکو» رخ داده است تکرار شود.

تظاهرات علیه سازمان ملل در غزه
سازمان ملل متحد می‌گوید این سازمان 250 فرصت شغلی خود را در اراضی اشغالی و غزه تعلیق خواهد کرد. این تصمیم در حالی گرفته شده است که آمریکایی‌ها کمک‌های بشردوستانه خود را به سازمان‌های فلسطینی قطع کرده‌اند. این اقدام خودسرانه آمریکا در حالی انجام می‌شود که بیش از 500 هزار تن علیه این تصمیم سازمان ملل متحد در شهر غزه تجمع کرده‌اند. آنها گفته‌اند یک روز اعتصاب در هفته جاری انجام خواهند داد.

ترامپ: بدترین اشتباه تاریخ آمریکا را جرج بوش انجام داد
رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای به انتقاد از جرج بوش، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا پرداخته و گفت او «بزرگ‌ترین خطای فاجعه‌بار دوره ریاست‌جمهوری که در تاریخ آمریکا ثبت شده» را مرتکب شده است: «دکترین اشتباهی که کشورمان در طول تاریخ مرتکب شده است، رفتن به خاورمیانه به دستور جرج بوش بود. شاید اوباما هم به اشتباه سربازان آمریکایی را خارج کرده باشد اما از نظر من، ورود به خاورمیانه بزرگ‌ترین اشتباهی است که کشورمان در طول تاریخ مرتکب شده است». آمریکایی‌ها در حالی 7 تریلیون دلار در جنگ بی‌پایان افغانستان و عراق هزینه کرده‌‌اند که تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای هم به اینکه چرا این جنگ‌ها آغاز شدند، داده نشده است.
 


Page Generated in 0/0083 sec