printlogo


کد خبر: 198947تاریخ: 1397/7/1 00:00
اخبار

«رؤیای آمریکایی» به نماز جمعه آمد
به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، کتاب «رؤیای آمریکایی»، روایتی از 8 سال ایستادگی و مقاومت و 8 سال مظلومیت و اقتدار مردم ایران در جنگ تحمیلی، نوشته گلعلی بابایی در نماز جمعه‌های سراسر کشور معرفی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تهاجم مسلحانه ظهر سی‌ویکم شهریور سال 1359 به ایران را چه کسانی طراحی کردند؟ آیا علت شروع این جنگ نابرابر و ناجوانمردانه ضعف حکومت جمهوری اسلامی برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران بود؟ سرنوشت اهداف و زمانبندی طرح آمریکایی- ‌انگلیسی جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه مردم ایران چه شد؟ گلعلی بابایی ریشه این کینه سیاه را ناکامی‌ها و شکست‌های متوالی ایالات متحده آمریکا در مواجهه با انقلاب اسلامی مردم ایران می‌داند و هوشمندی ملت ایران را در رشد نیروهای مؤمن به انقلاب در زیر چتر هدایت رهبری حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) تبیین می‌کند. کتاب «رؤیای آمریکایی» در 10 فصل، گام به گام، مراحل این تهاجم نابرابر را نشان داده و چگونگی پیروزی‌های ملت ایران در هر مرحله و چرایی شکست‌های پی‌درپی متجاوزان کوته‌فکر را تبیین می‌کند. کتاب «رؤیای آمریکایی»، از انتشارات بیست‌وهفت بعثت، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در نماز جمعه‌های سراسر کشور که به ‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه سراسر کشور در حال اجراست، معرفی شد.

برپایی نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله» در حوزه هنری
نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله» در حوزه هنری برپا می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله» تصاویری از حضور نوجوانان در جنگ تحمیلی و ارتباط رزمندگان با امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را شامل می‌شود. مراسم افتتاح این نمایشگاه ساعت 15 دوشنبه 2 مهرماه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای حضور در مراسم و بازدید از نمایشگاه عکس «فرزندان روح‌الله» با موضوع امام خمینی(ره)، نوجوانان و جنگ تحمیلی، می‌توانند در زمان یادشده به حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ مراجعه کنند.


اجرای بزرگ‌‌‌‌‌ترین نمایش مذهبی در سوریه
نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با مرور وقایع سال 61 هجری و مصائبی که بر کاروان اهل‌بیت رفته است، در حلب به نمایش درمی‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. به گزارش «وطن‌امروز»، موضوع نمایش«خورشید از حلب طلوع می‌کند»، روایت مشهور گفت‌وگوی راهب مسیحی با سر مبارک امام حسین(ع) است که برای نخستین‌بار در همان شهری که این اتفاق رخ داده، در قالب نمایش اجرا می‌شود. در این نمایش که کورش زارعی آن را کارگردانی می‌کند، بازیگران مطرح سوری روی صحنه می‌روند و عوامل و هنرمندان ایرانی مدیریت بخش‌‌های فنی و تکنیکی را
بر عهده دارند. «خورشید از حلب طلوع می‌کند» از اواخر دهه سوم محرم به مدت 10 شب در شهر حلب و پس از انتقال دکور 10 شب هم در شهر دمشق روی صحنه می‌رود و در هر اجرا میزبان 2 هزار مخاطب است. این نمایش که بر اساس متنی از ابوباسم حیادار اجرا می‌شود بزرگ‌‌‌‌‌ترین نمایش تاریخی و مذهبی است که پس از 70 سال در سوریه روی صحنه می‌رود. گفتنی است این نمایش به همت مرکز «مهاد» در راستای تبادلات فرهنگی و هنری و توجه به اشتراکات مذهبی میان 2 ملت ایران و سوریه
به اجرا در می‌آید.


تکرار تاریخ
سجاد سامانی، شاعر جوان کشورمان در واکنش به واقعه تروریستی شهر اهواز با انتشار توئیتی به شبیه‌سازی 2 تصویر از این واقعه و فیلم «ماجرای نیمروز» پرداخت. به گزارش «وطن‌امروز»، سامانی در این توئیت کوتاه اما پرمفهوم با قرار دادن این دو عکس در کنار هم نوشت: «تاریخ، تکرار».


Page Generated in 0/0155 sec