printlogo


کد خبر: 198998تاریخ: 1397/7/1 00:00
رژه باشکوه نیروهای مسلح روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد
روحانی: امروز قدر موشک‌های خود را بیش از گذشته می‌دانیم

گروه سیاسی: صبح روز گذشته به مناسبت هفته دفاع‌مقدس، رژه باشکوه و سراسری نیروهای مسلح  در نخستین روز هفته دفاع‌مقدس در سراسر کشور انجام شد. این مراسم در تهران در جوار حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی و با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهور و در بندرعباس با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد که در سخنرانی‌های خود بر آمادگی کامل ایران برای ایستادگی در مقابل هر گونه تهدیدی تاکید کردند. نکته قابل توجه در سخنان دیروز روحانی، تاکید وی بر توان موشکی ایران بود. روحانی در سخنان روز گذشته خود تاکید کرد تاثیرگذارترین سلاح ما موشک‌های ما است و با حرف دشمنان، ما امروز قدر موشک‌های‌مان را بیش از گذشته می‌دانیم. اظهارات روحانی درباره موشک‌ها در حالی است که او سال گذشته در مناظره‌‌های انتخاباتی به تندی توان موشکی کشور را مورد هجمه قرار داده و گفته بود: «برخی آمدند و تصویری از شهرهای زیرزمینی نشان دادند که برجام را برهم بزنند، روی موشک شعارهایی نوشتند تا برجام را برهم بزنند ولی مردم ما از همه اینها عبور کردند تا به امروز برسیم و شاهد پیشرفت بیشترمان در آینده شویم»! رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جنگ تحمیلی گفت: به‌رغم همه جنایت‌‌های جنگی و تجاوزهای صدامیان، هیچ قدرتی در جهان و هیچ سازمان بین‌المللی تمام قد در برابر این تجاوز ایستادگی نکرد و این درس مهمی برای ما است.  رئیس شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: جنگ 8 ساله به ما آموخت در روز سختی باید روی پای خود بایستیم. تحت فرمان رهبر انقلاب و متحد، آماده فداکاری باشیم. به پیروزی نهایی امیدوار باشیم. به یکدیگر و به مسؤولان اعتماد داشته باشیم و بدانیم با ابتکار، ایثار، فداکاری و ایمان، پیروزی نهایی از آن ماست. روحانی با بیان اینکه امروز دیگر جنگ نیابتی نیست، ادامه داد: آمریکا خود مستقیم در برابر ملت ایران ایستاده است و پیمان‌شکنی و از عهد و پیمان خارج شدن را او آغاز کرد. در نخستین مرحله ملت بزرگ ما آمریکا را مأیوس کرد، همانطور که در اولین روزهای جنگ ایستادگی مبارزان ما از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، صدامیان را از اهداف‌شان مأیوس کرد. رئیس‌جمهور اظهار داشت: آنها می‌گویند ما از سلاح‌های دفاعی دست برداریم، آنها می‌گویند برای اینکه به برجام برگردیم موشک‌‌های خود را کنار بگذارید، آنها می‌گویند برای آنکه به برجام برگردیم به تعبیر خودشان در امور منطقه مداخله‌ای نداشته باشید. ایران سلاح‌‌های دفاعی خود را کنار نخواهد گذاشت. توانمندی دفاعی خود را کم نخواهد کرد و روزبه‌روز بر قدرت دفاعی خود خواهد افزود. وی تاکید کرد: اینکه دشمنان از موشک‌های ما عصبانی هستند به این معناست که تاثیرگذارترین سلاح امروز ما موشک‌های ما است. با حرف دشمنان، ما امروز قدر موشک‌های‌مان را بیش از گذشته می‌دانیم.
لاریجانی: احتیاجی به کدخدای ستمگر در منطقه  نیست
همزمان با آغاز هفته دفاع‌مقدس و با سخنرانی علی لاریجانی، رئیس مجلس، رژه نیروهای مسلح صبح روز گذشته در کنار سواحل خلیج‌فارس برگزار شد. در این مراسم که سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، جانشین نیروی انتظامی کشور، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش و سایر فرماندهان نظامی استانی به همراه استاندار هرمزگان و نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان و جمعی از خانواده شهدا حضور داشتند، رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از نظر ایران هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم ضمن مذاکره با کشورهای منطقه به حل آن دست یابیم. امروز باید صحنه دوستی و هم‌صدایی شفاف باشد، از نظر ما هیچ موضوعی وجود ندارد که نتوانیم با گفت‌وگو و مذاکره با کشورهای منطقه به حل‌وفصل آن دست یابیم. احتیاجی به کدخدای ستمگر نیست که گرگ همه منطقه است. لاریجانی با بیان اینکه آمریکا به دنبال جبران خسارت خود در منطقه است، گفت: شاهدیم که آقای ترامپ حتی ملت ایران را مورد هجمه قرار نداده، بلکه او می‌خواهد به همه ملت‌‌های منطقه لطمه بزند. ملت ایران را با تحریم و سایر ملت‌ها را با تهدید و غارت ثروت‌شان مورد هجوم قرار می‌دهد. امروز اگر در این موضوع روشن، کشورهای منطقه دچار غفلت شوند، دولت فعلی آمریکا که تمام قد در خدمت صهیونیست‌هاست، همه کشورهای غفلت‌زده منطقه را به خاک سیاه خواهد نشاند، ما نظر خود را خیرخواهانه اعلام کردیم. سایر دولت‌ها باید مقابل زیاده‌خواهی‌‌های دولت آمریکا بایستند، و الا اگر آمریکا فرصت پیدا کند به هیچ‌کدام از آنها رحم نمی‌کند. رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین خطاب به سران کشورهای منطقه اظهار کرد: قدر ایران و نیروهای مسلح ایران را بدانید که اینگونه مقابل قلدری رژیم آمریکا ایستاده و اگر آمریکا خدای نخواسته فرصت پیدا کند همه شما را به پابوسی نتانیاهو به تل‌آویو خواهد برد و یهود را بر کعبه مسلط می‌کند و بر چاه‌‌های نفت شما سربازان آمریکایی را مستقر خواهد کرد.
مردم انقلابی، مهم‌ترین مؤلفه قدرت ایران اسلامی
در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در خلیج‌فارس و تنگه هرمز، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مهم‌ترین پیام این رژه را نمایش اقتدار دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و نیز پیام صلح و امنیت برای کشورهای همسایه جنوبی خلیج‌فارس عنوان و تصریح کرد: این رژه دریایی همچنین پیام‌آور عزت و اقتدار مدافعان ایران اسلامی به دشمنان جمهوری اسلامی و امنیت منطقه است. سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری همچنین مهم‌ترین مولفه قدرت ایران اسلامی را مردم مومن و انقلابی و مقاوم توصیف کرد و گفت: به دشمنان ما بارها ثابت شده که فشارها روی ملتی که با درس گرفتن از عاشورا در برابر ظلم ایستادگی کرده‌‌‌‌اند، به هیچ عنوان ثمربخش نبوده است. به گزارش سپاه نیوز، وی در ادامه افزود: این ملت غیور با درس گرفتن از قیام عاشورا و حرکت حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) در برابر ظلم و زور ایستاده‌‌اند و این را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
 


Page Generated in 0/0057 sec