printlogo


کد خبر: 199031تاریخ: 1397/7/2 00:00
اخبار

«رندان تشنه‌لب» از عاشورا می‌گویند
شب شعر عاشورایی «رندان تشنه‌لب» با حضور جمعی از شاعران برجسته طنزپرداز و آیینی یکشنبه ۸ مهرماه از ساعت 18 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری،  در این شب شعر که از ساعت 18 در جریان خواهد بود، جمعی از شاعران آیینی تازه‌ترین یا شناخته شده‌ترین سروده‌های‌شان را در مدح و وصف واقعه عاشورا، امام حسین(ع) و یاران‌شان می‌خوانند. گفتنی است این محفل شعر در دیگر ایام سال با عنوان «در حلقه رندان» به طور ماهانه برگزار می‌شود.


خداحافظی سینما با کمدی‌ها
جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی «ابوالحسن داوودی» در دهمین هفته از اکران این اثر منتشر شد. این در حالی بود که گیشه این هفته از سینما همزمان با فرارسیدن دهه اول ماه محرم با افت چشمگیری مواجه بود. از نکات مهم جدول فروش هفتگی سینمای ایران در مردادماه امسال می‌توان به اکران موفقیت‌آمیز فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم سی‌وششمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد. این فیلم هم‌اکنون مرز فروش 4 میلیارد تومانی را رد کرده است. شکست‌خورده گیشه این هفته از سینمای ایران را بدون شک باید فیلم «چراغ‌های ناتمام» با بازی «مجید صالحی» دانست که با فروش ۲۵ میلیون تومانی قعرنشین گیشه سال ۹۷ است.
فیلم    فروش(تومان)
هزارپا    35 میلیارد
تنگه ابوقریب    3میلیارد و 800 میلیون
کاتیوشا    2میلیارد
شعله‌ور    748میلیون
داش آکل    156میلیون
دارکوب    2میلیارد
چراغ‌های ناتمام    25میلیون



تماشاخانه سرو میزبان نمایش عاشورایی «به روی نی»
«به روی نی» به کارگردانی مهدی کریمی و مهدی نعمتی در تماشاخانه سرو روی صحنه می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، نمایش عاشورایی «به روی نی» بر اساس نمایشنامه‌ای از سیدمجید حسینی و به کارگردانی  مهدی کریمی و مهدی نعمتی از سوم تا سیزدهم مهر و از ساعت ۲۰ در تماشاخانه سرو اجرا خواهد شد. سیاوش قاسمی، علیرضا سلیمانی، راحله امیری، محمد گرگین، امین ربیعی و سونیا مرادی بازیگران این نمایش عاشورایی هستند و فرامرز صفری: آواز، محمد قشقایی: آهنگساز و نوازنده، محمدحسین زهتابچی، یاسمن تینا طهرانی، مهرزاد املشی و امید عرفانیان نوازندگی موسیقی این نمایش را
بر عهده دارند.


نوسروده مهدی جهاندار در رثای امام‌حسین(ع)
مادرم آینه در آینه افتاد و شکست
عکس دستی که ته کاسه سقّاخانه است
 یعنی از صحن تو تا کرب و بلا راهی هست
گوشه صحن و سرای تو شبی خوابم برد
خواب آهوی تو را تشنه لبان دیدم و مست
 یا حسینی اگر از صحن رضا برخیزد
می‌رود تا به سوی عرش خدا دست به دست
در رواق تو کسی روضه زینب می‌خواند
مادرم آینه در آینه افتاد و شکست
چه مقامی است که راضی به رضا بود حسین
یعنی از اسب که افتاد کنار تو نشست
آن دخیلی که دلم بست به شش گوشه عشق
باد آوردش و بر پنجره فولاد تو بست
یا اباالفضل! حسین بن علی از تو رضاست
«پیرهن چاک و غزل‌خوان و صراحی در دست»


Page Generated in 0/0135 sec