printlogo


کد خبر: 199041تاریخ: 1397/7/2 00:00
نبض جامعه

معاون آستان قدس رضوی مطرح کرد
توزیع 150 هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی گفت: با دستور تولیت آستان قدس رضوی 150 هزار بسته تحصیلی میان دانش‌آموزان محروم سراسر کشور توزیع می‌شود.
به گزارش «وطن امروز»، مصطفی خاکسار قهرودی گفت: در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید با دستور تولیت آستان قدس رضوی ۱۵۰ هزار بسته تحصیلی با ارزشی بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال میان دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم کشور توزیع می‌شود. وی اقلام این بسته‌ها را شامل کیف، مداد، خط‌کش، جامدادی، مداد رنگی، مداد تراش، مداد پاک‌کن، دفتر نوشتاری و نقاشی دانست و اظهار داشت: این بسته‌ها عموماً توسط دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان‌های مختلف کشور و با اولویت مناطق غیرشهری و محروم، در میان دانش‌آموزان نیازمند و بی‌بضاعت توزیع می‌شود. خاکسار گفت: معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در سال 95 تعداد 67 هزار بسته و در سال 96 تعداد 100 هزار بسته نوشت‌افزار ایرانی را همزمان با بازگشایی مدارس میان دانش‌آموزان محروم سراسر کشور توزیع کرده و بنا بود امسال نیز 100 هزار بسته توزیع شود که با نگاه ویژه تولیت آستان قدس رضوی این تعداد به 150 هزار بسته تحصیلی افزایش یافته است.

آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی مهم‌تر است؟
طرح پرسش مهر  توسط رئیس‌جمهور
رئیس جمهوری همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در پرسش مهر امسال از دانش‌آموزان خواست بگویند تاکنون چه مهارت‌هایی آموخته‌اند و بگویند فکر می‌کنند آموختن چه مهارت‌هایی برای زندگی‌شان مهم‌تر است. به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در‌ آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه نمونه دولتی عترت منطقه ۹ تهران برگزار شد، پرسش مهر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را به موضوع مهارت‌آموزی اختصاص داد و از دانش‌آموزان پرسید: «پارسال چه مهارت‌هایی آموختید و برای امسال در این زمینه چه انتظاراتی دارید؟» رئیس‌جمهوری در تکمیل پرسش خود از دانش‌آموزان سراسر کشور سوال کرد: تاکنون چه کسی و کدام معلم به شما در کسب مهارت بیشتر کمک کرده و فکر می‌کنید چه مهارت‌هایی برای زندگی‌تان مهم‌تر است؟ گفتنی است هر ساله رئیس‌جمهوری با هدف پرورش روحیه پرسش‌گری و توانایی نقد و تحلیل پدیده‌ها و ایجاد تعامل بیشتر میان معلمان و دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی جدید خطاب به دانش‌آموزان کشور، پرسشی با عنوان «پرسش مهر» مطرح می‌کند.

مدیرکل امور پشتیبانی وزارت بهداشت خبر داد
راه‌اندازی سامانه  ثبت مکاتبات مردمی
مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی وزارت بهداشت گفت: سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی وزارت بهداشت راه‌اندازی شد.
به گزارش فارس،‌ مصطفی پریدار، مدیرکل امور پشتیبانی و رفاهی معاونت توسعه مدیریت و منابع  وزارت بهداشت در ارتباط با سامانه ثبت و پیگیری مکاتبات مردمی اظهار داشت: با استقرار این سامانه مردم می‌توانند از هر نقطه از کشور بدون مراجعه حضوری به ستاد مرکزی، نامه‌ها و مکاتبات خود را ارسال و با استفاده از کد پیگیری دریافتی، درخواست‌های خود را تا دریافت نتیجه از طریق این سامانه که متصل به سامانه اتوماسیون اداری وزارت (دیدگاه) است، پیگیری کنند. همچنین تمام مراحل مکاتبه از ثبت تا ارجاعات و اقدامات انجام شده از طریق پیامک به فرد اطلاع‌رسانی می‌شود.
پریدار طراحی و اجرای این سامانه را گامی بزرگ در جهت اجرای الزامات دولت الکترونیک، تکریم مراجعان و نیز بی‌نیازی مردم به مراجعه حضوری برای ثبت و پیگیری درخواست‌ها و نامه‌های خود از شهرها و استان‌های مختلف با توجه به حجم مراجعات و مکاتبات بسیار زیاد مردمی به ستاد مرکزی دانست و افزود: این سامانه قطعا می‌تواند منجر به شفاف‌سازی و تسریع در فرآیند پاسخگویی و نیز تسریع در انجام اقدامات لازم برای درخواست‌های ارسالی مراجعان شود.


Page Generated in 0/0059 sec