printlogo


کد خبر: 199107تاریخ: 1397/7/3 00:00
اخبار

افزایش 6 درصدی قیمت تخم‌مرغ
رئیس هیات‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران با بیان اینکه تخم‌مرغ در روزهای آتی حدود ۶ درصد گران می‌شود، گفت: به‌دلیل درگیری با آنفلوآنزا و ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی، صادرات تخم‌مرغ متوقف است. ناصر نبی‌پور در گفت‌وگو با مهر، با بیان اینکه قیمت تخم‌مرغ نسبت به  ۲۰ روز گذشته در مرغداری حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: هم‌اکنون میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری 7هزار تا ۷۱۰۰ تومان است. وی اضافه کرد: باتوجه به آغاز سال تحصیلی و افزایش تقاضا برای این کالا، پیش‌بینی می‌شود قیمت تخم‌مرغ در روزهای آینده بین ۵ تا ۶ درصد افزایش یابد. وی تاکید کرد: افزایش تقاضا دلیل این مساله است و تولید هیچ مشکلی ندارد و سیر عادی خودش را طی می‌کند. نبی‌پور درباره آخرین وضعیت نهاده‌های تولید، شانه و کارتن نیز تصریح کرد: همه نهاده‌ها فراوان است، کمبودی نیست فقط قیمت آنها گران است و روشن نیست در یک تا 2 ساعت آینده چه اتفاقی برای قیمت‌ها رخ می‌دهد. وی درباره صادرات این کالا از کشور نیز با بیان اینکه هنوز ایران از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پاک نشده است، افزود: با توجه به اینکه هنوز این مساله از سوی سازمان دامپزشکی کشور به سازمان جهانی بهداشت دام اعلام نشده، صادرات ممنوع است. وی ادامه داد: هم‌اکنون در اصفهان برخی واحدهای تولیدی با این بیماری درگیر هستند اما وضعیت شیوع نسبت به سال گذشته بسیار بهبود یافته است.

شروع جهش جدید ارزی
دیروز قیمت دلار در بازار آزاد برای نخستین‌بار در تاریخ اقتصاد ایران رقم 15800 تومان را به خود دید تا بتوان این افزایش قیمت را شروع دومین جهش قیمت دلار در سال 97 دانست. بر این اساس یک بار در میانه مردادماه قیمت دلار از 9 هزار تومان با جهشی ظرف 2 هفته کانال 14 هزار تومان را شکست و در کانال 13 هزار تومان نشست. رشد قیمت از آن مقطع به آرامی ظرف 2 ماه به 14 هزار تومان نزدیک شد. حالا به نظر می‌رسد قیمت دلار در دومین جهش خود از 14500 تومان به سمت مقصد بالاتری در حال حرکت است. قیمت یورو دیروز تمام سعی خود را کرد به 19 هزار تومان برسد اما این اتفاق رخ نداد و با رشد 900 تومانی نسبت به روز گذشته به 18600‌تومان رسید. نکته دیگر عبور قیمت هر پوند از 20‌هزار تومان بود، هر پوند انگلستان دیروز با 1100‌تومان افزایش به بیش از 20‌هزار و 100‌تومان رسید. سکه هم که در چند ماه اخیر هیچگاه ارز را در افزایش قیمت تنها نگذاشته، با رشد 120 هزار تومانی باز هم مرز 4‌میلیون و پانصد هزار تومان را رد کرد.


بنزین هست به شایعات توجه نکنید
در چند روز گذشته در شهرهای کرمان و اهواز، شایعه‌ها به تجمع بیش از حد مردم در برخی جایگاه‌های اصلی شهر برای سوخت‌گیری منجر شده بود که پس از چند ساعت، وضعیت مراجعه مردم به جایگاه‌های عرضه بنزین عادی شد. به‌گزارش تسنیم، در روزهای اخیر شایعه‌سازان بار دیگر به موضوعات مرتبط با سوخت خودروها بویژه بنزین پرداخته و تلاش داشتند در برخی استان‌های کشور ذیل اخباری با عناوینی چون اعتصاب کامیون‌داران، اخبار جعلی از اعتصاب تانکرهای سوخت‌رسان به صورت محلی و دهان به دهان منتقل کنند. فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌‌های نفتی ایران درباره وضعیت عرضه بنزین در کشور گفت: هیچ‌گونه اختلال و وقفه‌ای در توزیع بنزین در هیچ نقطه کشور نداریم. وی افزود: مردم به شایعات بی‌اساسی که هر از گاهی در برخی نقاط کشور پخش می‌شود، توجه نکنند، چرا که هر مقدار نیاز برای سوخت‌گیری بنزین وجود داشته باشد، این نیاز بدون وقفه تأمین می‌شود. در حال حاضر روزانه بالغ بر 95 میلیون لیتر بنزین در ایران تولید می‌شود، در حالی که نیاز مصرفی کشور در روزهای پرتردد بالغ بر 80 تا 85 میلیون لیتر است.


Page Generated in 0/0052 sec