printlogo


کد خبر: 199111تاریخ: 1397/7/3 00:00
اخبار

آیت‌الله آملی‌لاریجانی:
مجازات سنگینی  در انتظار تروریست‌هاست
آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسؤولان عالی قضایی با تسلیت مجدد شهادت جمعی از هموطنان‌مان در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، برای مجروحان این حادثه بهبودی و سلامت آرزو کرد و گفت: اجانب و فراعنه منطقه و همچنین مزدورانی که در کشورهای غربی لانه کرده‌‌اند به دنبال ایجاد بحران در کشور ما هستند و بر این اساس تروریست‌ها را به انجام چنین عملیات‌هایی تحریک می‌کنند اما عملیات اخیر فاقد هرگونه ارزش نظامی بود و صرفاً مردم بی‌گناه غیرنظامی و برخی اعضای نیروهای مسلح را که در یک رژه نمادین شرکت کرده بودند به خاک و خون کشیدند که این امر نزد همه وجدان‌‌های بیدار جهان محکوم است. رئیس قوه‌قضائیه گفت: سرشاخه‌‌های تیم تروریست‌ها و همه کسانی که تمهیداتی برای انجام این عملیات اندیشیده‌‌اند منتظر پاسخ قاطع جمهوری اسلامی و مجازات سنگین این اقدام باشند. وی گفت: از نیروهای امنیتی و انتظامی به صورت قاطعانه و جدی می‌خواهیم در اسرع وقت کسانی را که به انجام این عملیات کمک کردند یا به هر نحو در آن شرکت داشته‌‌اند شناسایی کنند و به دستگاه قضایی بسپارند. رئیس‌کل دادگستری استان خوزستان و مجموعه قضایی این استان نیز برای محاکمه این عوامل آمادگی کامل دارند تا این افراد به اشد مجازات برسند.

کشور‌های اروپایی لانه فساد تروریست‌ها هستند
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان می‌گوید در اسناد سازمان ملل از گروهک‌های تروریستی دفاع شده و دبیرکل این سازمان باید بلافاصله از ملت ایران به خاطر گزارش‌های جدید و قدیمش عذرخواهی کند و یکی از خبط‌ها و فضاحت‌های بزرگ سازمان ملل این است که پوششی برای فعالیت‌های تروریستی با عنوان مدافعان حقوق بشر درست کرده است. محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت: امروز کشور‌های اروپایی لانه فساد تروریست‌ها هستند و این دامن آنها را خواهد گرفت. امروز منافقین، گروهک‌های پژاک و کومله و امثال اینها از کوچک و بزرگ در کشور‌ها و پایتخت‌های اروپایی براحتی زندگی می‌کنند، در آنجا پول جمع‌آوری می‌کنند و شبکه‌های اطلاعاتی سیا و دیگران به اینها پول می‌دهند و نیرو‌های مختلفی را به کار می‌گیرند و توطئه می‌کنند و همه اینها خلاف مقررات بین‌المللی است. وی خاطرنشان کرد: کشور‌های اروپایی در این قضیه تخلفات عمیقی انجام می‌دهند و نه‌تنها حمایت‌های عملی دارند، بلکه در اسناد سازمان ملل به طور رسمی از اینها حمایت کرده‌اند. این فضاحت بزرگی برای کشور‌های غربی است. لاریجانی افزود: امروز باید دولت فرانسه در اینکه آنجا را محل امنی برای تروریست‌ها و منافقان کرده پاسخگو باشد. ژست‌های انسان‌دوستانه و لیبرته و ایگالیته و... اینها به جایی نمی‌رسد. فرانسه لانه فساد تروریست‌های آدمکش آدمخوار است؛ داعش هستند، اینها داعش‌های بدون ریش هستند. همچنین کشور‌هایی مانند انگلیس، آمریکا و بقیه کشور‌های اروپایی که سرزمین‌های‌شان را در اختیار اینها قرار داده‌اند، شریک این جرم‌ها هستند و امروز تمام کشور‌هایی که از اینها حمایت می‌کنند شریک این جنایت هستند و از لحاظ جهانی باید مورد پیگرد قرار بگیرند.

آمادگی دانمارک برای تحویل تروریست‎ها به ایران
سخنگوی وزارت خارجه دانمارک در واکنش به درخواست ایران مبنی بر تحویل تروریست‎ها گفت در صورت وجود شواهد کافی، این افراد پس از محاکمه به ایران تحویل خواهند شد. به گزارش میزان، پایگاه خبری «دی‌آر» دانمارک گزارش داد سخنگوی وزارت خارجه این کشور در واکنش به درخواست ایران مبنی بر تحویل تروریست‎ها گفت در صورت وجود شواهد کافی، این افراد پس از محاکمه به ایران تحویل خواهند شد. «سورن اسپرسن» در پاسخ به سؤالی درباره این درخواست ایران گفت: اگر اثبات شود اعضا یا افرادی وابسته به این تروریست‌ها در دانمارک حضور دارند، این افراد باید محاکمه و زندانی شوند. اسپرسن در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسیده بود سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از دانمارک درخواست استرداد تروریست‎ها را داشته است؛ آیا ما این کار را انجام خواهیم داد؟ اظهار داشت: فکر می‌کنم باید این کار را انجام دهیم. اگر شواهد کافی برای آن وجود داشته باشد انجام می‌دهیم.


Page Generated in 0/0095 sec