printlogo


کد خبر: 199138تاریخ: 1397/7/4 00:00
اضافه میشه هر روز به لشکر عشاقت...

میکائیل دیانی: پیرمرد همین ماه‌های آخر حیات دنیوی پربرکتش بود که گفت: «به گوش من رسیده عاشورا که می‌شود، وزوز دشمنان خدا بلند می‌شود که این خرج‌هایی که می‌کنید را بدهید به فقرا، جوابش این است که به فقرا هم می‌دهیم، این هم واجب است، برپایی عزاداری و روضه و تبلیغ که منسوب به معصومین سلام‌الله و سلامه علیهم است و در مصائب آن حضرات است هم واجب است؛ واجبات فقط نماز یومیه نیست، اینها هم واجب است. شما بدون توجه به اینکه اینها چه می‌گویند کار خودتان را بکنید، می‌توانید چای بدهید، نمی‌توانید؛ آب بدهید، می‌توانید بیشتر بدهید و روضه‌ها را برپا نگه دارید».
آیت‌الله مرتضی تهرانی رضوان‌الله تعالی این روزها خود میهمان اباعبدالله در کربلاست اما راست می‌گفت از قبل از محرم وزوز آنها شروع شده بود. اولش را بزک‌کننده‌های آمریکا و هم خط‌های انگلیس شروع کردند، رسانه‌هایی که هنوز خط روباه کثیف را می‌روند که «تفرقه بینداز و حکومت کن!» کار را با تفرقه بین شیعه ایرانی و عراقی آغاز کردند، شرقی‏های غربگرا نوشته بودند: «تایید ادعای استفاده جنسی مردان عراقی از زنان ایران! در منطقه آزاد اروند می‌توان رد خانه‌هایی را گرفت که برای استفاده جنسی از زنان به راه می‌افتد. رئیس اتحادیه هتلداران خراسان رضوی: درباره ازدواج موقت عراقی‌ها با زنان ایرانی باید بیشتر مراقب باشیم». خبری که به ساعت نرسیده تکذیب شد و رئیس اتحادیه هتلداران اعلام کرد: «من هرگز تایید نکرده‌ام که در مشهد از زنان ایرانی استفاده جنسی صورت می‌گیرد، برای همین هم این استنباط و نقل قول از حرف‌هایم را کاملا تکذیب می‌کنم، چون من در مصاحبه‌ای که داشتم به این موضوع اشاره کردم که در مشهد ۶۰۰ خانه مسافر مجوز قانونی دارند و حتی آنهایی که مجوز قانونی ندارند هم خدمات اقامتی ارائه می‌دهند و لزوما به این معنا نیست که این خانه‌های مسافری در زمینه خدمات جنسی و غیرقانونی فعالیت می‌کنند».
در مرحله بعد، فیک‌نیوزها و اکانت‌های زامبی توئیتری موجی علیه عراقی‌ها راه انداختند که آتش فتنه را بلند کرد؛ فتنه‌ای که از سوی غربی‌ها با پول و ادوات سعودی‌ها و فندک زنجیره‌ای‌ها راه افتاده بود و آن طرف هم در بصره آتش به‌پا شد.
در همین دعواها بود که بعضی از این سلبریتی‌ها- و حالا افزون بر آنها این شاخ‌های اینستایی- هم کمپین هر ساله خودشان را راه انداختند که به جای نذری و راه‌اندازی هیات و... به فقرا کمک کنیم؛ جالب اینکه امسال در بین هنرمندان خانمی این کمپین را شروع کرد که در ماه مبارک رمضان یک ماه در تور اروپاگردی به سر می‌برد. کسی هم نبود که از او بپرسد: شما چرا آن موقع به فکر فقرا نبودی؟!
اما محرم با همه این شیطنت‌ها آغاز شد و نه ترقه بازی زنجیره‌ای‌های غرب‌گرا و دوستان سعودی و منافق‌شان اثر داشت و نه دعوای نخ‌نمای نذری و کمک به فقرا!
پیرمرد درست گفت و مردم هم خوب گوش دادند، مردم بدون توجه به صدای وزوز دشمن، به برگزاری باشکوه مراسمات و دادن نذری‌های‌شان توجه داشتند. مشاهده میدانی و اطلاعاتی که از چند هیات بزرگ کسب کردم این بود که هیات‌ها هم برای عزاداران درون هیات به پخت و پز مشغول بودند و هم برای توزیع غذا در مناطق محروم شهر!
با آغاز محرم فقط کمپین «حب الحسین یجمعنا» کار کرد آن هم نه فقط در ایران، در کل جهان! در این چند روز در فضای مجازی کلیپ‌هایی که بیشتر در اینستا و تلگرام می‌دیدم یا کاربران همدیگر را دعوت به دیدن آن می‌کردند مربوط می‌شد به دسته‌های عزاداری شیعه و غیرشیعه، مسلمان و غیرمسلمان که در تورنتو، منهتن، لندن، تگزاس، میلان، فرانکفورت، شیکاگو و... برقرار بود!
مقابله با دستگاه اباعبدالله از زمان خلفای عباسی بوده است. خلفای عباسی از جمله منصور، هارون و متوکل هر یک در دوره‌های مختلف به تخریب بارگاه اقدام کرده‌اند. وهابیان نیز در سال ۱۲۱۶ق به بارگاه حمله و به آن آسیب جدی وارد کردند و یک ‌بار هم در زمان صدام به حرم حمله شد و مردم را در صحن‌ها به گلوله بستند. در طول همه این چند صد سال سیاست‌های کثیف در حال تهاجم به این‌ آیین مقدس حقیقت‌یابی و حق‌طلبی بوده‌اند، روزی عباسی‌ها، روزی انگلیسی‌ها، روزی منافقین، داعشی‌ها و زنجیره‌ای‌ها اما مرثیه حزن و حماسه هر سال پررنگ‌تر از سال قبل ادامه داشته و هر سال نیز بر تعداد عشاق امام حسین افزوده شده است. آن مداح خوب می‌خواند که: «هزار و چهارصد ساله که تازه میشه داغت/ اضافه میشه هر روز به لشکر عشاقت».


Page Generated in 0/0055 sec