printlogo


کد خبر: 199144تاریخ: 1397/7/4 00:00
داربی پنجشنبه در آینده شفر مؤثر است
روز سرنوشت

وینفرد شفر آلمانی در دومین فصل حضورش در فوتبال ایران نتایج دور از انتظاری با باشگاه استقلال تهران کسب کرده است. او که با آمدن به استقلال توانست این تیم بحران‌زده را احیا کند، با قهرمانی در جام حذفی نخستین جام خود را با این تیم به‌دست آورد، آبی‌پوشان پایتخت را به رده‌ سوم لیگ برتر ایران برساند و در نهایت در گروهی که می‌توان گفت یکی از گروه‌های دشوار لیگ قهرمانان آسیا بود، با استقلال به مرحله‌ یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و بعد از صعود به جمع 16 تیم برتر آسیا، این تیم را به جمع ۸ تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا هم برساند، این فصل نتوانسته انتظارات هواداران را برآورده کند. استقلال شفر برای نخستین بار در لیگ برتر در ۳ بازی پیاپی اخیر خود موفق به گلزنی نشده و کمتر از ۳ امتیاز هم به‌دست آورده است. آنها مقابل نساجی و فولاد با تساوی بدون گل متوقف شدند و مقابل پارس‌جنوبی جم هم با یک گل شکست خوردند.
پیرمرد آلمانی دومین سرمربی خارجی تاریخ باشگاه استقلال در لیگ برتر است. نخستین خارجی‌ای که در لیگ برتر هدایت آبی‌پوشان پایتخت را بر عهده گرفت هم آلمانی بود. رولند کوخ، دستیار اسبق کریستوف دام سرمربی شناخته‌شده‌ آلمانی، نخستین خارجی‌ای بود که در لیگ برتر روی نیمکت استقلال نشست. او که با سروصدای زیاد به استقلال آمده بود و در اوایل حضورش با رایکوف فقید - بهترین سرمربی خارجی‌ای که روی نیمکت استقلال نشست و جام‌های مختلف کسب کرد و نسل طلایی باشگاه استقلال را ساخت - مقایسه می‌شد، اصلا نتوانست نتایج قابل قبولی در استقلال بگیرد و حضورش در این تیم پرطرفدار تا پایان فصل هم طول نکشید. کوخ در دوره دوم لیگ برتر هدایت استقلال را بر عهده داشت، آن هم در شرایطی که استقلالی‌ها در دوره اول لیگ برتر در حالی که در یک قدمی  قهرمانی قرار داشتند روز آخر در انزلی به ملوان باختند و با برتری پرسپولیس مقابل فجرسپاسی در تهران، قهرمانی را از دست دادند، از این رو فشار زیادی روی این تیم بود تا بتواند انتقام فصل قبل را همراه با این سرمربی آلمانی از رقیب سنتی خود بگیرد و قهرمان لیگ برتر شود.
استقلال بعد از نتایج خوبی که فصل گذشته با شفر گرفت این فصل هنوز نتوانسته نتایج قابل قبولی با او بگیرد. آبی‌پوشان که تمرینات پیش‌فصل خود را دیر شروع کرده‌اند، چند مهره‌ کلیدی خود را از دست داده‌اند و نتوانسته‌اند بازیکنان هم‌سطح با آنها را جذب کنند، از لیگ قهرمانان آسیا در حالی که رقیب سنتی‌شان برای دومین سال متوالی راهی نیمه‌نهایی شده، حذف شده‌اند و در لیگ برتر در پایان هفته‌ هفتم از ۶ بازی‌ای که انجام داده‌اند، فقط ۷ امتیاز گرفته‌اند و این در حالی است که تیم صدرنشین لیگ برتر پدیده با ۱۵ امتیاز، ۸ امتیاز بیشتر از استقلال امتیاز به‌دست آورده است. نتایج شفر در فصل دومش در استقلال و در ۶ بازی اول این تیم در لیگ برتر حتی از رولند کوخ هم ضعیف‌تر است. شفر از ۶ بازی ۷ امتیاز به‌دست آورده و کوخ از ۶ بازی اولش در استقلال یک امتیاز بیشتر از شفر و ۸ امتیاز به‌دست آورده بود. ۸ امتیاز کوخ در حالی به‌دست آمده بود که این تیم در رده‌ چهارم جدول رده‌بندی قرار داشت اما استقلال شفر این روزها با 7 امتیاز در رده‌ یازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد. کوخ در حالی قبل از هفته‌ بیستم از استقلال کنار رفت که این تیم در رده‌ هفتم جدول رده‌بندی قرار داشت و برخی کارشناسان اعتقاد داشتند باید به او بیشتر فرصت بدهند اما مدیرعامل وقت استقلال او را کنار گذاشت و جواد زرینچه را جایگزین او کرد. با آمدن زرینچه و در پایان فصل نه‌تنها استقلالی‌ها نتوانستند رتبه‌ بهتری را به‌دست آورند بلکه با 2 پله افت به رده‌ نهم جدول رده‌بندی سقوط کردند.
آن چیزی که مشخص است داربی بزرگ پایتخت که در روز پنجشنبه برگزار می‌شود علاوه بر تمام حساسیت‌هایی که همیشه داشته، این بار نتیجه‌اش برای شفر و استقلالی‌ها که در ۸ بازی گذشته‌ خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فقط یک برد داشته‌اند،خیلی مهم است و اگر آنها مقابل رقیب سنتی خود شکست بخورند، بحران کامل وارد اردوی آبی‌پوشان پایتخت می‌شود.


Page Generated in 0/0055 sec