printlogo


کد خبر: 199149تاریخ: 1397/7/4 00:00
آرای عجیب در شب جنجالی فیفا

اگرچه انتخاب لوکا مودریچ به عنوان بهترین بازیکن فیفا در سال 2018 با توجه به موفقیت‌های او در رده باشگاهی و ملی قابل پیش‌بینی بود اما در لیست آرایی که برای انتخاب برترین‌های امسال ارائه شد، بعضاً گزینه‌هایی دیده می‌شدند که انتخاب آنها از سوی افرادی که صاحب رأی بودند، کمی دور از انتظار به نظر می‌رسید. در ادامه فهرستی از 10 نفر از افراد دارای حق رأی را که آرای‌شان با چیزی که انتظار می‌رفت تفاوت داشت، مشاهده می‌کنید.
1- روبرتو مارتینس
سرمربی تیم‌ملی بلژیک با وجود آنکه 2 بازیکن تیمش کوین دی‌بروینه و ادن‌ آزار در لیست 10 بازیکن برتر دنیا بودند و می‌توانست به آنها رأی بدهد، به هیچ‌کدام از آنها رأی نداده است و گزینه‌هایش عبارت بوده‌اند از: لوکا مودریچ، رافائل واران و
لیونل مسی.
2- ادن آزار
نه‌تنها مارتینس بلکه کاپیتان تیم‌ملی بلژیک هم هیچ یک از بازیکنان این تیم بویژه کوین‌ دی‌بروینه را شایسته کسب جایزه بهترین بازیکن فیفا در سال 2018 ندانسته است و به ترتیب به لوکا مودریچ، رافائل واران و کیلیان امباپه رأی داده است.
3- سرخیو راموس
درباره آرای کاپیتان رئال‌مادرید نکته عجیب این است که او به هم‌تیمی فرانسوی‌اش رافائل واران با وجود قهرمانی در جام‌جهانی 2018 و لیگ قهرمانان اروپا (تنها بازیکنی که امسال هر دو جام را با هم برد) رأی نداده است. آرای راموس عبارتند از: لوکا مودریچ، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی.
4- گرث ساوت‌گیت
گزینه‌های سرمربی تیم‌ملی انگلیس به نوبه خودش جالب توجه و البته عجیب است، چون او به هیچ‌یک از بازیکنان خودش بویژه هری کین که در لیست 10 کاندیدای برتر بود و آقای گل جام‌جهانی 2018 شد، رأی نداده است. 3 گزینه او عبارتند از: لوکا مودریچ، رافائل واران و ادن آزار.
5- خبرنگار آرژانتینی
انریکه ماکایا، خبرنگار آرژانتینی و نماینده رسانه‌‌ای فیفا که دارای حق رأی در آرژانتین بوده، در میان گزینه‌های خود هموطنش لیونل مسی را از قلم انداخته است و به ترتیب به لوکا مودریچ، آنتوان گریزمن و کریستیانو رونالدو رأی داده است. او از حق رأی خود برای انتخاب سرمربی برتر سال فیفا هم برای انتخاب هموطنش دیه‌گو سیمئونه، سرمربی اتلتیکومادرید استفاده نکرده و او را در رده دوم قرار داده است.
6- خبرنگار بلژیکی
همچون انریکه ماکایا، همکار بلژیکی او ترئور کریستوف هم به هیچ‌یک از هموطنان خود یعنی دی‌بروینه و آزار رأی نداده است. آرای کریستوف شامل کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و لوکا مودریچ می‌شود. جالب‌تر آنکه او در بخش مربیان هم سرمربی تیم‌ملی کشورش را که مهم‌ترین افتخار این تیم را با کسب مقام سوم جام‌جهانی 2018 به دست آورد، نادیده گرفته و به پپ گوآردیولا (سرمربی منچسترسیتی)، زین‌الدین زیدان (سرمربی سابق رئال مادرید) و دیدیه دشان (سرمربی تیم‌ملی فرانسه) رأی داده است.
7- لوکا مودریچ
برنده جایزه بازیکن سال فیفا در بخش مربیان دیدیه دشان را به سرمربی فصل گذشته خودش زین‌الدین زیدان ترجیح داده است. البته او زلاتکو دالیچ، سرمربی تیم‌ملی کرواسی را جلوتر از هر دو آنها قرار داده است.
8- جورجو کیه‌لینی
مدافع میانی یوونتوس کاپیتان تیم‌ملی ایتالیا به ترتیب دیدیه دشان، زین‌الدین زیدان و گرت ساوت‌گیت را به عنوان بهترین مربیان دنیا برگزیده و سرمربی خودش ماسیمیلیانو آلگری را از قلم انداخته است.
9- لیونل مسی
ستاره آرژانتینی بارسلونا به هیچ یک از 3 کاندیدای برتر بخش سرمربیان رأی نداده است و آرای او به ترتیب به سرمربی باشگاهش ارنستو والورده و بعد از آن پپ گوآردیولا و ماسیمیلیانو آلگری تعلق گرفته است.
10- خبرنگار روس
خبرنگار منتخب فیفا در روسیه، کوشلف اولگ در حالی که می‌توانست به استانیسلاو چرچسوف به عنوان برترین سرمربی فوتبال جهان در سال 2018 رأی بدهد، او را نادیده گرفته و ترجیح داده است که دیدیه دشان، زین‌الدین زیدان و یورگن کلوپ را انتخاب کند.
 


Page Generated in 0/0170 sec