printlogo


کد خبر: 199178تاریخ: 1397/7/5 00:00
با وجود صدور احکام دستگیری تروریست‌های گروهک عامل جنایت اهواز از سوی اینترپل دولت های اروپایی از تحویل آنها به ایران خودداری و برای آنها شرایط فعالیت و درآمدزایی فراهم کرده‌اند
اروپا باغ‌وحش تروریست‌ها

گروه سیاسی: تروریست‌ها در اروپا هستند و مورد حمایت پایتخت‌های اروپایی قرار دارند. این کنایه حسن روحانی به کشورهای اروپایی در سازمان ملل در حالی مطرح شده است که طی چند سال اخیر تحرکات تروریست‌های ضد ایرانی در اروپا افزایش یافته و این افزایش تحرکات در حملات پیاپی اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران در اروپا نیز نمودار شده است.
«وطن امروز» طی ماه‌های اخیر در گزارشات متعددی گوشه‌هایی از فعالیت‌های مستمر تروریست‌های ضد ایرانی در اروپا را منتشر کرد و در این میان از انفعال عجیب وزارت امور خارجه نسبت به عدم پیگیری فعالیت‌های آزادانه تروریست‌ها در اروپا انتقاد کرد.
حالا 3 روز پس از حمله تروریست‌ها به رژه نیروهای مسلح در اهواز، روحانی در سازمان ملل از پوشش حمایتی اروپا بر سر تروریست‌ها بویژه تروریست‌هایی که مسؤولیت جنایت اهواز را بر عهده گرفته‌اند، انتقاد کرده است. روحانی سه‌شنبه‌شب در سخنرانی خود در سازمان ملل گفت: «مردم ما امروز عزادار شهادت ده‌ها انسان بی‌گناهند که روز شنبه توسط تروریست‌هایی به خاک و خون کشیده شدند که با کمال وقاحت از برخی پایتخت‌های غربی و در مصاحبه با رسانه‌هایی که در غرب با دلارهای نفتی اداره می‌شوند مسؤولیت این وحشیگری را پذیرفتند. ما در ایران تمام اقدامات تروریستی را بدون ملاحظه محکوم کرده و می‌کنیم. ما از بیانیه محکم شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه استقبال می‌کنیم. ولی چرا رؤسای سازمان‌های تروریستی منجمله سازمانی که مسؤولیت رسمی عملیات شنبه را به عهده گرفت در کشورهای غربی فعالیت می‌کنند و برنامه رسمی برای جمع‌آوری پول می‌گذارند؟ آیا این اقدامات مغایر مقررات بین‌المللی نیست؟»
اشاره روحانی به فعالیت‌های آزادانه تروریست‌ها در اروپا و اقدامات آنها برای جمع‌آوری اعانه از موسسات دولتی و غیردولتی در اروپا در حالی است که پیش از این حضور محمدرضا کلاهی‌صمدی، عامل انفجار حزب جمهوری اسلامی و نیز احمد نیسی، سرکرده گروهک تروریستی الاحوازیه در هلند به صورت علنی فاش شده بود. همچنین فعالیت‌های این تروریست‌ها در انگلیس و فرانسه نیز پیش از این فاش شده بود. از سوی دیگر منافقین که بیشترین عملیات تروریستی در ایران را نیز انجام داده‌اند هر ساله در اروپا همایشی با حضور سیاستمداران اروپایی و آمریکایی برگزار می‌کنند و برای جمع‌آوری اعانه از سازمان‌های دولتی در اروپا برنامه‌های مرتب برگزار می‌کنند. برنامه و اصرار اروپایی‌ها برای حمایت از تروریست‌های ضد ایرانی البته آنقدر برای آنها حائز اهمیت است که آنها حتی حاضر به پذیرش قواعد بین‌المللی و از جمله اجرای احکام پلیس اینترپل درباره این افراد نیستند. طی سال‌های اخیر و پس از پیگیری‌های ایران برای برخی تروریست‌های ضدایرانی مستقر در اروپا حکم بازداشت از سوی پلیس اینترپل صادر شده است. از جمله اینترپل برای برخی افراد وابسته به تروریست‌های موسوم به الاحوازیه احکام دستگیری صادر کرده است که این حکم پلیس بین‌المللی نیز از سوی اروپایی‌ها اجرا نشده است. همین موضوع نشان می‌دهد این تروریست‌ها تا چه اندازه برای اروپایی‌ها دارای اهمیت هستند. در پیوست این گزارش تصاویر احکام پلیس اینترپل برای تروریست‌های ضدایرانی از جمله اعضای گروهک الاحوازیه مستقر در اروپا را مشاهده می‌کنید.
 


Page Generated in 0/0068 sec