printlogo


کد خبر: 199184تاریخ: 1397/7/5 00:00
داربی هشتادوهشتم و نبردی که برنده‌‌‌‌اش مشخص نیست
برد و دیگر هیچ

هفته هشتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 2 دیدار آغاز می‌شود که در مهم‌ترین دیدار این هفته تیم‌های استقلال و پرسپولیس به مصاف یکدیگر می‌روند. سرانجام هفته هشتم لیگ برتر که همه فوتبال‌دوستان انتظارش را می‌کشیدند، فرا رسید؛ هفته‌ای که مهم‌ترین بازی لیگ برتر بین استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود و هواداران تیم برنده حداقل تا بازی بعدی بین دو تیم، می‌توانند برای هواداران حریف کری بخوانند. داربی ۸۸ قرار است امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار شود. شرایط این داربی با داربی قبلی که با پیروزی یک بر صفر استقلال به پایان رسید، بسیار متفاوت است. استقلال در داربی قبلی بسیار آماده بود و توانایی شکست دادن هر تیمی را داشت اما در آستانه داربی ۸۸، باتوجه به تغییرات زیادی که در ترکیب اصلی‌اش داشته، هنوز آمادگی و طراوت فصل قبل را پیدا نکرده است. آنها با شکست مقابل السد از آسیا حذف شدند و در هفته هفتم هم مقابل نساجی به تساوی رسیدند تا شرایط خوبی در آستانه داربی ۸۸ نداشته باشند.
در آن سوی میدان پرسپولیس با وجود محرومیت از نقل‌وانتقالات و محدودیتی که در بخش بازیکنانش دارد، بهترین روزهایش را سپری می‌کند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ با پیروزی مقابل الدحیل که کمتر کسی امید به موفقیت پرسپولیس در آن دیدار داشت، با انگیزه‌ای مضاعف پا به داربی می‌گذارند و پس از غلبه بر سپیدرود در هفته هفتم لیگ برتر، به دنبال این هستند با پیروزی در داربی، روحیه‌ای دوچندان برای تقابل با السد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا بگیرند.
نکته مهم درباره این دیدار، حضور سرخابی‌ها با تمام قوا در داربی ۸۸ است. هم استقلال و هم پرسپولیس محروم و مصدوم برای داربی پیش رو ندارند، با این وجود مارکوس نویمایر به خاطر غیبت در تمرینات استقلال به دلیل مصدومیت، ممکن است این دیدار را از دست بدهد.
در نهایت، هواداران استقلال و پرسپولیس می‌دانند که داربی دیداری مجزا از دیگر بازی‌هاست و شرایط تیم‌ها پیش از این دیدار، کمترین حرف را در میدان مسابقه می‌زند. هواداران استقلال به تاکتیک‌های وینفرد شفر، سرمربی تیم‌شان و پرسپولیسی‌ها به ادامه روند عالی شاگردان برانکو مقابل استقلال دل بسته اند.
در پایان هفته هفتم، پرسپولیس با ۱۵ امتیاز در رده دوم و استقلال با 7 امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی قرار گرفته‌اند.
همچنین در دیگر دیدار هفته هشتم که قرار است امروز برگزار شود، نفت مسجدسلیمان میزبان سپاهان است. این دیدار که قرار است ساعت ۲۰:۳۰ برگزار شود، باتوجه به شرایط هر 2 تیم در جدول رده‌بندی برای هر 2 طرف حائز اهمیت است. سپاهان در حال حاضر با ۱۳ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی قرار دارد و می‌تواند با پیروزی در این دیدار، امیدوار باشد با لغزش پدیده و پرسپولیس، خودش را به صدرجدول نزدیک کند اما آنها کار سختی مقابل نفت دارند. نفتی‌ها در پایان هفته هفتم با 3 امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفته‌اند و می‌خواهند با کسب امتیاز از این دیدار خانگی،‌ خود را از انتهای جدول جدا کنند.
داربی‌اولی‌ها؛ ۱۳ استقلالی و 3 پرسپولیسی!
۱۶ بازیکن استقلال و پرسپولیس می‌توانند امشب برای نخستین‌بار فضای داربی را تجربه کنند. در استقلال تهران علی کریمی، مارکوس نیومایر (اگر در لیست باشد)، روح‌الله باقری، مرتضی تبریزی، محمد دانشگر، فرشاد محمدی‌مهر، الحاجی گرو، میثم تیموری، مرتضی آقاخان، همام طارق‌، رضا آذری، سجاد آقایی و الهیار صیادمنش برای نخستین‌بار به عنوان بازیکن می‌توانند فضای داربی را تجربه کنند، فارغ از اینکه بازی کنند یا روی نیمکت و سکو بنشینند. اما آرمین سهرابیان و مهدی قائدی پیش‌تر حضور در فضای داربی را تجربه کرده‌اند، هرچند شانس بازی در داربی‌های فصل گذشته به آنها نرسیده و امیدوارند در داربی پیش‌رو این شانس را به دست بیاورند. در پرسپولیس هم آدام همتی، احسان حسینی و محمدامین اسدی بازیکنانی هستند که امروز برای نخستین‌بار جو داربی را تجربه خواهند کرد. در بین بازیکنان پرسپولیس رادوشوویچ، الوان‌زاده، درویش‌وند و طاهرخانی بودن در فضای داربی را در فصل گذشته تجربه کرده‌اند اما هنوز در این بازی به میدان نرفته‌اند.


Page Generated in 0/0122 sec