printlogo


کد خبر: 199349تاریخ: 1397/7/8 00:00
اخبار

پولاد کیمیایی درباره آوارگان سوری فیلم می‌سازد
پولاد کیمیایی در دومین تجربه کارگردانی خود، درباره آوارگان سوری فیلم می‌سازد و چهره سیاه داعش را به تصویر می‌کشد. به گزارش فارس، پولاد کیمیایی، بازیگر و کارگردان سینما درباره جدید‌ترین پروژه سینمایی خود گفت: این روزها در حال تکمیل یک فیلمنامه جدید هستم که درباره جنگ‌زده‌ها و‌ آوارگان سوریه‌ است و به نوعی، فیلمی فراملی به حساب می‌آید. داستان این فیلمنامه به هیچ عنوان مربوط به ایران نمی‌شود اما من تاکید دارم که بخش‌های سوریه این فیلم در کشور خودمان ضبط شود، البته اگر موقعیت فراهم شود و بتوانیم در سوریه فیلمبرداری کنیم، خیلی خوب می‌شود. بخش‌هایی از فیلم در ایران و بخش دیگر در لهستان، جلوی دوربین می‌رود. لهستان کشوری است که خود قربانی جنگ جهانی بوده است. من به تازگی سفری به کشور آلمان و لهستان داشته‌ام اما این سفر، یک سفر تحقیقاتی برای فیلمنامه بود و هنوز به صورت دقیق لوکیشنی را ندیده‌ایم. این فیلم سعی دارد چهره سیاه داعش را به تصویر بکشد و راوی مظلومیت مردم سوریه باشد.

تولید بسته فرهنگی «جعبه مهمات زندگی» در روایت فتح
بسته فرهنگی «جعبه مهمات زندگی» توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه و تولید خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، بسته فرهنگی «جعبه مهمات زندگی» شامل کتاب و اقلام فرهنگی- هنری، شیوه و فرمی بدیع و خلاقانه توسط گروه هنرهای تجسمی روایت فتح و با تکیه بر زندگی شهدا و سبک زندگی ایرانی- اسلامی مبتنی بر فرهنگ دفاع‌مقدس تهیه خواهد شد.
 گفتنی است این اثر هنری توسط مجید زارع طراحی و ساخته شده و قرار است پس از تولید انبوه در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. پنجمین دوره جشنواره هنر مقاومت در 10 بخش نقاشی دیجیتال، تصویرسازی، پوستر، تبلیغات شهری، عکس، طراحی صنعتی، گرافیک متحرک، تایپوگرافی، پرچم، کتیبه و کاریکاتور توسط گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت در حال برگزاری است و مرحله نهایی آن دی و بهمن سال جاری برگزاری خواهد شد.


5  استان میزبان جشنواره شعر و داستان «جوان سوره»
5 استان میزبان شرکت‌کنندگان در کارگاه‌های شعر و داستان شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» شدند. به گزارش «وطن امروز»، با پایان مهلت ثبت‌نام استان‌های کشور در برگزاری کارگاه‌های تخصصی شعر و داستان، این بخش از شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» آغاز به کار کرد. بدین ترتیب دفاتر حوزه هنری در مراکز 5 استان قم، البرز، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان شمالی و گلستان که برای برگزاری این کارگاه‌ها پیش از زمان جشنواره اعلام آمادگی کرده بودند، میزبان علاقه‌مندان به حوزه شعر و داستان خواهند بود. شانزدهمین جشنواره شعر و داستان «جوان سوره» 27 و 28 آبان ماه 97 به دبیری علمی محمدجواد شرافت در بخش شعر و محمدرضا شرفی خبوشان در بخش داستان توسط موسسه فرهنگی- هنری سپهر سوره هنر برگزار می‌شود.


فیلم جدید «پولانسکی»  با بازیگر برنده اسکار
«رومن پولانسکی» از ساخت جدیدترین فیلمش با بازی «ژان دوژادرن» بازیگر فرانسوی برنده اسکار بر اساس یک داستان واقعی خبر داد. به گزارش ایسنا، این کارگردان لهستانی که بیش از 4 دهه است تحت تعقیب آمریکایی‌ها قرار دارد، در جدیدترین پروژه سینمایی خود فیلم «من متهم می‌کنم» با بازی «ژان دوژاردن» بازیگر برنده اسکار فیلم «هنرمند» را مقابل دوربین می‌برد. این فیلم جاسوسی که قرار است فیلمبرداری آن در ادامه سال جاری در شهر پاریس آغاز شود، روایتگر داستان واقعی زندگی «آلفرد دریفوس» افسر ارتش فرانسه است که به اشتباه و به جرم جاسوسی برای آلمانی‌ها در دهه ۱۸۹۰ میلادی محکوم شد و پس از گذشت چند سال بی‌گناهی وی به اثبات رسید. «پولانسکی» سازنده فیلم‌هایی چون «پیانیست» و «محله چینی‌ها» ۴۰ سال است به دلیل اتهام تجاوز به دختری ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ از ترس محاکمه سنگین از آمریکا فرار کرده و در پاریس زندگی می‌کند.


Page Generated in 0/0085 sec