printlogo


کد خبر: 199376تاریخ: 1397/7/9 00:00
شاگردان برانکو می‌توانند به صعود امیدوار باشند؟
فینالی که رؤیا نیست

پرسپولیس با وجود مشکلات زیادی که دارد به چند دلیل می‌تواند امیدوار به صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا باشد. پرسپولیس در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف السد قطر برود. سرخ‌پوشان ایران کار بسیار سختی پیش‌رو دارند. تیم برانکو باید به مصاف تیمی برود که کاپیتان‌های سابق بارسلونا و اتلتیکو‌مادرید را در اختیار دارد و قیمت مهاجم این تیم به‌تنهایی ۱۲ میلیون یورو است. پرسپولیس و السد از نظر بازیکن و امکانات قابل مقایسه با هم نیستند. گذشته از این سرخ‌پوشان تهران با بحران واقعی قبل از این دیدار مواجه هستند. از یک طرف مصدومیت ماهینی، بازیکن کلیدی این تیم و از طرف دیگر محرومیت خود برانکو، کامیابی‌نیا و انصاری. پرداخت نشدن ‌طلب بازیکنان و کادر فنی و مهم‌تر از آن ناتوانی در استفاده از بازیکنان جدید و نیمکت خالی باعث شده تا پرسپولیس در عجیب‌ترین شرایط خود به مصاف نماینده قطر برود. اما تیم پرطرفدار پایتخت به چند دلیل شانس پیروزی و صعود به فینال را دارد؛ نخست اینکه آنها در مرحله قبل تیم الدحیل را که قدرتمندتر و قوی‌تر از السد است حذف کردند و پا به نیمه‌نهایی گذاشتند. دوم اینکه پرسپولیس مربی کاردان و بسیار کاربلدی را در اختیار دارد که می‌داند در شرایط سخت چگونه تیمش را هدایت کند. سوم اینکه خط دفاعی السد مشکلات زیادی دارد و دروازه‌بان این تیم هم اصلا قابل اعتماد نیست و این را بخوبی در جدال برابر استقلال ثابت کرد و دلیل چهارم که شاید مهم‌ترین دلیل باشد هواداران پرسپولیس هستند. دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود و این بهترین فرصت برای سرخ‌پوشان است تا برای نخستین بار صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا را جشن بگیرند. پرسپولیس در دیدار برگشت برابر الدحیل با وجود آنکه یک گل عقب بود اما توانست 3 گل به ثمر رساند تا یک معجزه خلق کند و صعودش را به دور بعد جشن بگیرد. این پرسپولیس با وجود مشکلات زیادی که دارد امیدواری زیادی به صعود خواهد داشت.
نظر پروین درباره  السد
دیدار پرسپولیس مقابل السد قطر آنقدر حساس هست که باعث شد سرمربی نامدار و پیشین این باشگاه نیز به آن واکنش نشان دهد. علی پروین که از سوی پرسپولیسی‌ها به «سلطان» معروف است، درباره دیدار سرخپوشان مقابل السد قطر گفت: «بازی سختی پیش‌روی پرسپولیس است اما اگر بتواند در قطر، با فاصله یک گل هم شکست بخورد، در تهران توانایی کسب جواز صعود به فینال را دارد. برنده این بازی شانس قهرمانی آسیا را دارد، چون می‌دانم که 2 تیم شرق آسیا (کاشیما آنتلرز ژاپن و سوون سامسونگ کره‌جنوبی) تیم‌های قدری نیستند و در میانه جدول لیگ کشورشان حضور دارند».
پروین ادامه داد: «السد اصول دفاع و حمله را خیلی خوب رعایت می‌کند. من السد را بهتر از الدحیل قطر دیدم. تیم‌شان خیلی خوب است اما پرسپولیس باید در ۱۵ دقیقه اول جلوی گلزنی حریفش را بگیرد و در آن دقایق اجازه باز شدن دروازه خود را به حریف ندهد. در یک کلام، پرسپولیس آنجا باید اول برای گل نخوردن بازی کند و بعد، گل زدن به السد».
وی گفت: «پرسپولیس باید حسابی مراقب مهاجم ریزنقش السد (اکرم عفیف) و همچنین بغداد بونجاح باشد. پرسپولیسی‌ها در این بازی نباید از شوتزنی غافل شوند. اتفاقا این تیم، هافبک‌های شوتزن هم دارد. باید مدام شوت بزنند، زیرا السد اصلا دروازه‌بان خوبی ندارد و راحت گل می‌خورد. پرسپولیس حداقل باید یک گل در دوحه به ثمر برساند تا راه صعودش هموار شود. من فکر می‌کنم اگر تیم برانکو حتی ۲ بر یک هم ببازد، نتیجه شیرینی به دست آورده است!»
پروین در نهایت اضافه کرد: «دلم روشن است اگر پرسپولیس در دوحه نتیجه آبرومندانه‌ای بگیرد، در تهران و با حمایت ۱۰۰ هزار نفر می‌تواند این تیم را حذف کند و به فینال برود. این را هم بگویم که چون پرسپولیس با وجود همین بازیکنان توانسته در داربی با استقلال به تساوی برسد، شرایط روحی خوبی هم دارد. از طرفی، برانکو با اینکه به خاطر محرومیت باشگاه نتوانست در فصل نقل و انتقالات، بازیکنی بگیرد اما با همین تیم و بازیکنان، نتایج خوبی به دست آورده است».
پاشنه آشیل السد
 السد توانست با شکست دادن استقلال در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. این تیم قطری بازیکنان سرشناس و با کیفیتی مثل ژاوی هرناندز، گابی و بغداد بونجاح را در ترکیب اصلی خود دارد اما السد هم مانند هر تیمی نقاط ضعفی دارد که پرسپولیس می‌تواند حساب ویژه‌ای روی آنها باز کند. پاشنه آشیل تیم قطری خط دفاعی و دروازه‌بان این تیم است. السد در دیدار برابر پرسپولیس مدافعان اصلی و کلیدی فصل قبل خود را در اختیار ندارد. مرتضی پورعلی‌گنجی از این تیم جدا شده و در لیگ بلژیک بازی می‌کند. غایب بزرگ دیگر السد در خط دفاعی ابراهیم ماجد است که این بازیکن هم مدت‌هاست مصدوم است و هر دو دیدار رفت و برگشت برابر استقلال را هم از دست داد. نقطه ضعف بزرگ السد خط دروازه این تیم است تا جایی که 2 دروازه‌بان اصلی این تیم با مصدومیت مواجه شده‌اند و مشعل برشام، دروازه‌بان جوان این تیم در هر 2 دیدار رفت و برگشت برابر استقلال نشان داد اصلا دروازه‌بان قابل اعتمادی نیست.


Page Generated in 0/0139 sec