printlogo


کد خبر: 199385تاریخ: 1397/7/9 00:00
اخبار

لطیفی کارگردان قطعی «سنجرخان» شد
تهیه‌کننده سریال «سنجرخان» از آغاز تولید این سریال در روزهای آتی خبر داد. به گزارش فارس، «حسین جلالی» تهیه‌کننده سریال «سنجرخان» که پیش‌تر قرار بود توسط ضیاءالدین دری ساخته شود، درباره تولید این سریال گفت: آقای لطیفی کارگردان قطعی این سریال است و این روزها مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کنیم. ما یک کارگردان خیلی خوب مثل ضیاءالدین دری را از دست دادیم و قاعدتا در شرایط فعلی انتخاب هم برای ما و هم برای کسانی که در لیست پیشنهادی‌مان قرار دارند، دشوار است، چرا که می‌خواهند ادامه مسیری را بروند که فیلمنامه‌اش را دری نوشته است. جلالی در ادامه با اشاره به بازیگران این سریال بیان داشت: هنوز بازیگران اصلی و همچنین بازیگر نقش نقش سنجرخان مشخص نشده‌اند. این تهیه‌کننده با اشاره به اینکه هنوز زمان کلید خوردن این سریال قطعی نیست، بیان داشت: به این دلیل که می‌خواهیم فصل زمستان را در این سریال به تصویر بکشیم مجبوریم تا پایان امسال «سنجرخان» را در کردستان مقابل دوربین ببریم. به گزارش فارس، پیش از این ضیاءالدین دری کارگردان و نویسنده سریال‌های کلاه پهلوی و کیف انگلیسی، متن‌های سریال «سنجرخان» را به طور کامل و در ۲۶ قسمت نوشته بود اما متاسفانه اجل به او مهلت نداد و تهیه‌کننده، سریال را به کارگردان دیگری واگذار کرد.

«شوکران» میزبان چهره ماندگار فیزیک می‌شود
دهمین قسمت برنامه تلویزیونی «شوکران» روز دوشنبه نهم مهرماه با حضور دکتر مهدی گلشنی، متفکر ۸۰ ساله و پدر فلسفه علم در ایران از شبکه 4 سیما پخش می‌شود. به گزارش «وطن‌امروز»، گلشنی در این برنامه به پرسش مهم پیام فضلی‌نژاد مبنی بر اینکه «آیا جمهورى اسلامى در عرصه علم و دانشگاه شکست خورده است؟» پاسخ می‌گوید. گلشنی چهره ماندگار فیزیک، رئیس سابق دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتى شریف، برنده 2 جایزه کتاب سال، بنیانگذار گروه فلسفه علم دانشگاه شریف، رئیس سابق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، رئیس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم، سرپرست گروه علوم پایه شورای عالی برنامه‌ریزی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو وابسته ارشد مرکز بین‌المللی فیزیک نظری در تریست ایتالیا (از ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۴)، عضو آکادمی علوم جهان اسلام (از ۱۳۸۱ تاکنون)، عضو انجمن اروپایی علم و الهیات، عضو انجمن استادان فیزیک آمریکا، عضو مرکز الهیات و علوم طبیعی (برکلی، آمریکا)، دارنده نشان درجه یک دانش از مجمع عمومی فرهنگستان علوم است. «شوکران» محصول مشترک حوزه هنری و شبکه 4 سیما به تهیه‌کنندگی علی قربانی است که دوشنبه‌ها حوالی ساعت ٢١ روی آنتن می‌رود.


واکنش مدیر تالار وحدت به بلیت‌های نجومی یک نمایش
مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی تصریح کرد که اجازه افزایش بی‌رویه بهای بلیت تئاتر در تالار وحدت را نمی‌دهد و پیگیر قیمت‌‌های بالای بلیت «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» است. به گزارش مهر، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی- هنری رودکی درباره افزایش بی‌رویه بهای بلیت آثار نمایشی در تالار وحدت بویژه نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده که با بهای ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان در حال پیش‌فروش بلیت‌‌های خود است، گفت: چند عامل در افزایش بهای بلیت آثار نمایشی مؤثر است که یکی از آنها افزایش هزینه‌‌های تولید است و برای تولید آثار بزرگی که در تالار وحدت به صحنه می‌روند این هزینه‌ها بیشتر است. اگر افزایش بهای بلیت منطقی باشد جامعه نیز پذیرای این روند خواهد بود ولی این شکل افزایش بهای بلیت که برای نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» رخ داده است قابل پذیرش نیست و من پیگیر این ماجرا هستم. طی یک ماه اخیر اخباری درباره افزایش بهای بلیت برخی آثار نمایشی در رسانه‌ها منتشر شد؛ افزایشی که متناسب با شرایط سخت اجتماعی حاکم بر جامعه نیست و تئاتر را تبدیل به کالایی اشرافی برای قشری خاص از جامعه می‌کند.


Page Generated in 0/0120 sec