printlogo


کد خبر: 199412تاریخ: 1397/7/9 00:00
اخبار

رئیس شورای شهر:
بودجه شهرداری برای اربعین کافی نیست
رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین منابعی در نظر می‌گیریم که با توجه به موضوعات ارزی و ریالی که امسال شکل گرفته این بودجه کافی نیست. به گزارش تسنیم، محسن هاشمی‌رفسنجانی در پایان نودمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه و با توجه به بررسی لایحه تعیین نرخ عوارض تردد وسایل نقلیه در محدوده‌های مرکزی شهر تهران تعرفه وانت‌بارها و آژانس‌ها در طرح ترافیک به تخفیف 70 درصدی رسید. هاشمی‌رفسنجانی در ادامه درباره آخرین وضعیت برنامه‌ریزی مدیریت شهری برای برگزاری باشکوه‌ مراسم اربعین، گفت: در این باره هر ساله ستادی در وزارت کشور در بحث اربعین تشکیل می‌شود و شهرداری نیز در این ستاد عضویت دارد و در واقع یکی از وظایف این ستاد بر عهده شهرداری است که از جمله می‌توان به ارائه خدمات حوزه شهری و رفت و روب اشاره کرد. رئیس شورای شهر تهران گفت: هر ساله در بودجه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم اربعین منابعی در نظر می‌گیریم که با توجه به مسائل ارزی و ریالی که امسال شکل گرفته این بودجه کافی نیست، این موضوع در کمیسیون‌ها مورد بحث قرار گرفته است و ما در تلاشیم که منابع برگزاری مراسم اربعین را در صورت امکان افزایش دهیم. وی تصریح کرد: یکی از این وظایف همان‌طور که گفته شد ارائه خدمات به زائران در بحث خدمات شهری است که این موضوع بر عهده شهرداری است که امیدواریم امسال نیز طبق سنوات گذشته در این حوزه پرتلاش ظاهر شود.


بازداشت متهمان پرونده مسمومیت مرگبار با الکل
سخنگوی ناجا از دستگیری چند نفر درباره پرونده مسمومیت با الکل در کشور خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار احمد نوریان در پاسخ به  پرسشی  مبنی بر حمله اوباش به تعدادی خودرو در ورامین، اظهار کرد: چند نفر در این باره بازداشت شده‌اند و هم‌اکنون پرونده در حال رسیدگی است و جزئیات آن پس از بررسی‌های بیشتر اطلاع‌رسانی می‌شود. معاون اجتماعی ناجا درباره پرونده مسمومیت با الکل که منجر به فوت و مسمومیت در شهرهای مختلف کشور شده است، گفت: پلیس آگاهی در حال رسیدگی به این موضوع است و تعدادی متهم که به صورت شبکه‌ای اقدام به این کار می‌کردند، بازداشت شده‌اند.
تعداد مسمومان به 302 نفر رسید
در همین باره، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: تعداد مسمومان مصرف الکل در کشور افزایش یافت و به 302 نفر رسید. مجتبی خالدی با اعلام این خبر افزود: مجموع افراد مسموم به الکل در کشور 302 نفر است که 27 نفر آنها فوت شده‌اند. از این تعداد 16 نفر در استان هرمزگان، 4 نفر در خراسان‌شمالی و 4 نفر در استان البرز هستند و 3 نفر نیز در استان کهگیلویه و بویر احمد جان خود را از دست داده‌اند.
وی افزود: هم‌اکنون 229 نفر از افراد دچار مسمومیت با الکل در مراکز درمانی بستری هستند و 15نفر از آنها در بخش‌های مراقبت‌های ویژه هستند. همچنین 46 نفر نیز درمان و ترخیص شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0051 sec