printlogo


کد خبر: 199420تاریخ: 1397/7/9 00:00
اخبار

راهکار مشکلات اقتصادی  در مذاکره نیست
تولیت آستان قدس رضوی گفت: متأسفانه صدای دشمنان از برخی افراد معلوم‌الحال شنیده می‌شود که با وجود آنکه بارها رهبر انقلاب تأکید بر رفع ضعف‌های اقتصادی به‌واسطه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی کرده‌اند ولی باز هم صحبت از مذاکره برای رفع مشکلات می‌شود. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ سیدابراهیم رئیسی در مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی اهواز که در مسجد جامع خاتم‌الانبیا(ص) شهرک پردیسان برگزار شد، با محکوم کردن حادثه تروریستی اهواز، عنوان کرد: شهدای این حادثه درس چگونه زندگی کردن را به ما آموزش داده‌اند و دشمنان بدانند باید هر روز شاهد شکست‌های پی‌درپی باشند. تولیت آستان قدس رضوی هدف از این تحرکات را گرفتن زهرچشم از مردم دانست و تصریح کرد: جهالت مدرن در جهان با تکیه بر فناوری‌ها و رسانه‌های نوین شکل گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه صدای دشمنان از برخی افراد معلوم‌الحال شنیده می‌شود که با وجود آنکه بارها رهبر معظم انقلاب تأکید بر رفع ضعف‌های اقتصادی به‌واسطه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های درونی کرده‌اند ولی باز هم می‌بینیم صحبت از مذاکره برای رفع مشکلات می‌شود. تولیت آستان قدس رضوی خودباوری و برنامه‌ریزی درست را راهکار عبور از مشکلات اقتصادی برشمرد و گفت: با تکیه بر توانمندی‌های جوانان کشورمان می‌توانیم از این مشکلات هم عبور کنیم و نباید راهکار برطرف ‌شدن مشکلات اقتصادی را در مذاکره و راهکار سیاسی جست‌وجو کرد.

در نامه‌ای به رئیس‌جمهور
۱۵۳ نماینده مجلس خواستار حمایت دولت از کامیون‌داران شدند
153 نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از کامیون‌داران خطاب به حسن روحانی، رئیس‌جمهور نامه نوشتند. در بخشی از این نامه آمده است: عدم ساماندهی و رفع مشکلات صنف کامیون‌داران با جمعیتی بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر در روزهای اخیر، حمل‌ونقل سوخت و کالا را در کشور مختل کرده، در صورتی که با تدبیر بموقع می‌توان جلوی اینگونه مسائل را گرفت و مانع نارضایتی شد. در بخشی از این نامه ضمن تاکید بر اینکه مطالبات بحق رانندگان وسایل حمل‌ونقل سنگین بین‌شهری باید مورد حمایت جدی قرار گیرد، آمده است: افزایش قیمت اقلام و قطعات مورد نیاز وسایل حمل‌ونقل سنگین و پایین بودن نرخ کرایه‌‌های حمل‌ونقل، موجب شده است این صنف زحمتکش نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و ضرورت دارد یک بسته حمایتی کارشناسی شده با فوریت برای ادامه کار آنان تهیه و تدوین شود.

جزئیات حکم «ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور»
رئیس «ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور» گفت: بر اساس تصمیم سران قوا و با هماهنگی بین دستگاه‌های متولی اقتصادی و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی با تبادل اطلاعات و برنامه‌ریزی، به همه ابهامات، ایرادات، ضعف‌ها و خلأهای اطلاعاتی در جامعه پاسخ‌هایی مناسب داده خواهد شد. به گزارش ایسنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز گذشته در حاشیه صدوششمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره انتصاب خود به عنوان رئیس ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور و مفهوم این حکم اظهار کرد: سران قوا در جلسه‌ای که داشته‌اند، تصمیم گرفتند یک هماهنگی بین دستگاه‌های متولی اقتصادی و دستگاه‌های اطلاع‌رسانی ایجاد شود که هم تبادل اطلاعات و هم برنامه‌ریزی صورت گیرد و به صورت ایجابی و سلبی به همه ابهامات، ایرادات، ضعف‌ها و خلأهای اطلاعاتی در جامعه پاسخ‌هایی مناسب داده شود. وزیر کشور همچنین درباره امکان همپوشانی این سمت با سخنگویی دولت، گفت: ما فقط در حوزه اقتصادی صحبت می‌کنیم بنده هم صحبت نمی‌کنم، بلکه این دستگاه‌ها هستند که صحبت می‌کنند و من فقط هماهنگ‌کننده دستگاه‌ها هستم، مانند سایر شوراها که همه دستگاه‌ها عضو هستند، مانند ستاد بحران شورای اجتماعی. همه اموری که احتیاج به هماهنگی در سطح ملی دارد را وزارت کشور به عهده می‌گیرد و به معنای سخنگویی نیست.


Page Generated in 0/0337 sec