printlogo


کد خبر: 199451تاریخ: 1397/7/10 00:00
اخبار

 افزایش واردات گوشت برنج  و حبوبات
وزیر کشاورزی از افزایش واردات گوشت، برنج و حبوبات خبر داد و تاکید کرد که در تامین کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و کشور دارای ذخایر خوبی است. به گزارش ایسنا، محمود حجتی در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با فعالان عرصه صنایع غذایی در مجلس گفت: در حال حاضر در تامین کالاهای اساسی مشکل نداریم، ذخایر خوبی داریم و ارز لازم هم تخصیص پیدا کرده است. به‌عنوان نمونه از ابتدای سال تاکنون ۲۷۴ میلیون دلار به چای اختصاص پیدا کرده است. وی ضمن تاکید بر اینکه با رایزنی با وزارت صنعت، معدن و تجارت مشکلات برطرف می‌شود، گفت: درباره‌ شیر، سال گذشته ۷۰۰ میلیون دلار صادرات لبنیات داشتیم که امسال تاکنون نزدیک به ۱۴۰ میلیون دلار شده است.


بسته‌های حمایتی دولت چیست؟
در پی اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره تدابیر ویژه دولت برای تهیه بسته‌های پنجگانه حمایت از اقشار ضعیف جامعه، نماینده مردم سبزوار در مجلس نام و عنوان این بسته‌ها را اعلام کرد. رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بسته‌های حمایتی دولت شامل یک بسته برای همه اقشار جامعه، یک بسته مختص اقشار ضعیف و کم‌درآمد، یک بسته برای اقشار تحت پوشش سازمان‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی، یک بسته خاص اقشار حقوق‌بگیر، کارمندان و کارگران و یک بسته شامل افزایش توزیع کالای غیرنقدی از 2 به 4 بار در سال است. بتازگی محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه موضوع بسته‌ها و برنامه‌های دولت برای مقابله با آثار تحریم را برای روسای سازمان برنامه و بودجه استان‌ها تشریح کرد. ‌وی یادآور شد دولت در شرایط موجود بسته‌های حمایتی را برای همه آحاد جامعه در نظر دارد و بسته ویژه‌ای هم برای اقشار ضعیف‌تر اجرایی خواهد شد. در عین حال بسته‌های حمایتی از تولید و پیمانکاران نیز در دستور کار است.


عرضه پوشک احتکاری با اجازه سران قوا
معاون وزیر صنعت و مسؤول تنظیم بازار کشور در اظهارنظر عجیبی گفته است برای توزیع کالاهای احتکار شده از جمله پوشک باید از سران سه قوه ابتدا اجازه بگیرد. به گزارش تسنیم، حسین یونس‌سینکی درباره اینکه چرا کالاهای احتکاری را در بازار توزیع نمی‌کنید، گفت: تصمیم‌گیری درباره کالاهای احتکار شده و شیوه توزیع آن نیازمند هماهنگی گسترده‌ای است و از سران 3 قوه برای توزیع‌شان درخواست کرده‌ایم. این روش رویارویی و فرار به جلو برای عدم مقابله با مشکلات و سوءمدیریت‌ها در سطوح دیگری از دولت نیز دیده می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec