printlogo


کد خبر: 199458تاریخ: 1397/7/10 00:00
اخبار

به همت بنیاد علوی انجام شد
افتتاح بیمارستان  ۲۴۰ تختخوابی اهواز
بیمارستان ۲۴۰ تختخوابی اهواز که به عنوان بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان کودکان جنوب کشور به حساب می‌آید به مدد بنیاد علوی افتتاح شد. به گزارش «وطن‌امروز»، این بیمارستان که «ابوذر» نام دارد و در 9 طبقه احداث شده، بالغ بر 21 هزار مترمربع زیربنا دارد و مجهز به همه بخش‌های مورد نیاز از جمله بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان و کودکان و همچنین جراحی اطفال است و در طراحی بخش‌های مختلف آن همانند طراحی سازه بیمارستان کوشیده شده فضایی مناسب برای درمان کودکان فراهم آید. این بیمارستان بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان کودکان در جنوب کشور است که به مدد بنیاد علوی و با هزینه‌ای بالغ بر 122 میلیارد تومان احداث شده است. از دیگر بخش‌های این بیمارستان فوق‌تخصصی می‌توان به اورژانس اطفال، رادیولوژی، سونوگرافی، آندوسکوپی-کلونوسکوپی، سی‌تی‌اسکن، داروخانه، آزمایشگاه، پلی‌کلینیک، فیزیوتراپی، اتاق عمل، اتاق عمل تخصصی چشم، جراحی، نفرولوژی، گوارش، نورولوژی، روماتولوژی، هماتولوژی، خون و قلب، آسم، آلرژی و ایمنی، ریه، عفونی و غدد اشاره کرد. بیمارستان کودکان ابوذر در حالی افتتاح شد که کار ساخت آن از سال 1388 و در زیرمجموعه وزارت راه‌وشهرسازی کلید خورده بود اما برای مدت طولانی در مرحله اسکلت رها شد تا در نهایت مأموریت احداث آن در تابستان 1394 به بنیاد علوی واگذار  شد و در دست احداث قرار گرفت.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرد
تخلفات سزارین در تاریخ‌های خاص
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تخلفات زایمان سزارین در تاریخ‌های خاص سال قابل کنترل نیست. به گزارش مهر، ایرج حریرچی به وضعیت زایمان سزارین در ایام خاص سال اشاره و تاکید کرد: تخلفات درباره سزارین در تاریخ‌هایی خاص مانند 6/۶/96 قابل کنترل نیست. وی افزود: با سزارین، نوزادان به طور متوسط، 2 هفته زودتر از موعد به دنیا می‌آیند و مردم و پزشکان ممکن است تاریخ‌های خاصی را برای سزارین و تولد، تنظیم کنند. حریرچی با عنوان این مطلب که اکثر سزارین‌ها در ساعت ۹ تا ۱۴ اتفاق می‌افتد، گفت: ممکن است سزارین‌ها در تاریخ‌های خاص مانند 6/۶/96 یا 7/۷/97 یا تاریخ‌های مناسبتی برای خانواده‌ها مانند سالگرد ازدواج، بیشتر از سایر روزها باشد. وی افزود: تعداد سزارین در برخی بیمارستان‌های خصوصی، به طور قابل توجهی، بالاتر از سایر بیمارستان‌های خصوصی است. به‌طوری که در یک بیمارستان در شهرستان، در روز 6/۵/96 تعداد سزارین‌ها ۱۰ مورد بوده اما یک ماه بعد و در تاریخ 6/۶/96 تعداد سزارین‌ها، ۱۰۴ مورد بوده یا در یک بیمارستان خصوصی در تهران، در تاریخ 6/۵/96، تعداد سزارین‌ها ۱۱ بوده و یک ماه بعد 6/۶/96 تعداد سزارین‌ها به ۲۳۱ مورد رسیده است.

همزمان با  نشست شنبه‌های انقلاب مطرح شد
24 برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی
معاون پژوهشی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: پس از انقلاب اسلامی برخلاف گذشته، محیط دانشگاه دارای روحیه‌ خودباوری و اتکا به‌نفس و تولید علم شده و توان پاسخگویی به موضوعات  کشور را یافته است. مهدی‌نژاد در بیست‌وچهارمین نشست شنبه‌های انقلاب گفت: دانش‌آموختگان دانشگاه‌های ایران به دلیل سطح بالای علمی همواره مورد توجه برجسته‌ترین دانشگاه‌های جهانی بوده‌اند و همواره از جانب مراکز علمی، پژوهشی و فناوری معتبر در دنیا دعوت به همکاری می‌شوند. وی با اشاره به دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی تصریح کرد: ۲۴ برابر شدن نرخ پوشش تحصیلی آموزش عالی با افزایش از 175هزار نفر در سال ۱۳۵۷ به بیش از 4میلیون و 800 هزار نفر، افزایش ۹۵ برابری دانشجویان دکترا از ۱۲۵۵ نفر در سال ۵۷ به بیش از ۱۲۰ هزار نفر و ۱۲.۵ برابر شدن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها از ۷۲۳۱ نفر در سال ۱۳۵۷ به حدود ۹۰ هزار نفر از جمله این دستاورد‌ها به حساب می‌آید.


Page Generated in 0/0076 sec