printlogo


کد خبر: 199459تاریخ: 1397/7/10 00:00
اخبار

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد
بلاتکلیفی مترو برای استفاده از اوراق مشارکت
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: هنوز مترو اجازه برداشت از ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای توسعه خطوط مترو را ندارد. محمد علیخانی با اشاره به سرانجام یکهزار و 300 میلیارد تومان اوراق مشارکتی که قرار بود برای تکمیل خطوط ۶و۷ منتشر شود، به مهر گفت: مجلس ۳۱ شهریورماه را برای انتشار این اوراق مشخص کرده بود که با وجود تلاش‌های شهردار تهران، امکان انتشار این اوراق فراهم نشد. وی افزود: افشانی مدت کوتاهی است به شهرداری آمده و در این مدت بسیار این موضوع را پیگیری کرد اما بانک‌ها و مدیران‌شان به دلیل بدهی شهرداری به بانک‌ها، این اوراق را منتشر نکردند. علیخانی اظهار داشت: شهرداری می‌تواند پیگیر تمدید زمان انتشار این اوراق باشد یا به سراغ اوراق مشارکت جدیدی باشد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران درباره ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکتی که منتشر و خریداری شده بود، تصریح کرد: هنوز مترو اجازه برداشت از این پول‌ها را ندارد. این اوراق توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یک بانک خصوصی متعلق به کلانشهرها خریداری و پول آن واریز شده اما برداشت از آن نیاز به مجوز بانک مرکزی دارد که تا الان محقق نشده و شهرداری در حال برطرف کردن مشکلات آن است.

معاون شهرداری تهران تشریح کرد
اولویت‌‌های برنامه سوم شهری
معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شوراها گفت: مهم‌ترین مأموریت برنامه سوم توسعه شهر تهران تحول بنیادین سرمشق و رویکرد از اقتصاد محلی و بسته و ناپویای مبتنی بر ساختمان به اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری‌های نوین و مقاوم است. به گزارش فارس، حجت‌الله میرزایی ‌اظهار داشت: برنامه سوم با تأکید بر اهداف مهمی چون زیست‌پذیری، شفافیت، مشارکت‌پذیری، پاسخگویی، عدالت و کاهش نابرابری‌های اجتماعی برای ارائه به شورای شهر تهران، ری و تجریش تدوین شد. وی افزود: سند برنامه توسعه سوم شهر تهران از سال 1398  تا 1402 را پوشش می‌دهد و این لایحه با مشارکت صدها نفر از مدیران، کارشناسان و صاحب‌نظران شهری انجام شده و رویدادی مثال‌زدنی و کم‌نظیر در تاریخ برنامه‌ریزی توسعه و مدیریت شهری کشورمان به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌آید. میرزایی افزود: برای تهیه این برنامه از حدود یک سال پیش شناسایی مسائل شهری شهر تهران و اولویت‌بندی آنها و شناسایی چالش‌ها و تغییرات مهم پیرامون از سطوح جهانی تا منطقه پیرامونی شهر در دستور کار قرار گرفت. مطالعات پشتیبان و راهنمای تدوین برنامه با روش‌های تلفیقی و چندسطحی در محورهای مختلف انجام شده است. معاون برنامه‌ریزی توسعه شهری و امور شوراها افزود: بر اساس مجموعه مطالعات و بررسی‌های انجام شده با کارشناسان، مدیران و اعضای شورای شهر تهران، موضوعات کلیدی از جمله کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، بهبود نظام حمل‌ونقل همگانی و کاهش ترافیک، کاهش نابرابری‌ها و بهبود شاخص‌های عدالت اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، بهبود سلامت شهری و دستیابی به انسجام پایدار فرهنگی و اجتماعی، صیانت از باغ‌ها و حفظ بافت تاریخی، بازسازی مالیه شهری و تقویت سازوکارهای سرمایه‌گذاری، بهبود حکمروایی شهری، هوشمندسازی و شفافیت از جمله مواردی بود که در دستور کار اصلی آینده شهر قرار گرفته است.


 طرح ساماندهی و احیای درختان چنار خیابان ولیعصر(عج) اجرا شد. مصطفی سلیمی، شهردار منطقه 3 تهران با اعلام این خبر گفت: عملیات کنترلی ساماندهی و احیای درختان چنار از قبیل پایش مستمر درختان، نظافت عمومی و سله‌شکنی بستر پای درختان، تنظیم و مدیریت آبیاری، حذف تنه‌جوش و پاجوش درختان، تغذیه درختان جهت رفع کلروز و محلول‌پاشی انجام شد.
 کارگردان نام‌آشنای نمایش‌های عروسکی گفت: توجه به نیاز شادی و نشاط کودکان به عنوان یکی از نیازهای اساسی آنها در آثار نمایشی حوزه کودک ضروری است. عادل بزدوده معتقد است: در فضای شاد و در حالی که تخلیه‌ انرژی کودک در اوج قرار دارد می‌توانیم مسائل تربیتی و آموزشی را در آثار نمایشی بگنجانیم.


Page Generated in 0/0056 sec