printlogo


کد خبر: 199481تاریخ: 1397/7/10 00:00
اخبار

«جوانمردان» ایرانی رونمایی شد
نشست خبری انیمیشن «جوانمردان» با حضور مهدی سالم مدیر شبکه امید، محمدرحیم لیوانی مدیر مرکز صبا، الهام ابراهیمی تهیه‌کننده انیمیشن و علی احمدی کارگردان دیروز دوشنبه نهم مهرماه در ساختمان شبکه امید برگزار شد. به گزارش مهر، مهدی سالم، مدیر شبکه امید در ابتدای این نشست از پخش انیمیشن «جوانمردان» خبر داد وی بیان کرد: فاز اول مجموعه انیمیشن «جوانمردان» آماده و تحویل شبکه داده شده است و امروز بخش‌هایی از آن رونمایی می‌شود. درخواست‌هایی مبنی بر تولید و پخش مجموعه‌های پویانمایی در شبکه امید داشته‌ایم که به‌رغم اینکه تولید پویانمایی با بضاعت اقتصادی موجود کشور محدود است اما در دستور کار ما قرار گرفته است. انیمیشن «جوانمردان» از جمله این آثار است که از ابتدای ربیع‌الاول در جدول پخش شبکه امید قرار می‌گیرد. لیوانی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه پیش از این گفته شده بود مجموعه «جوانمردان» در پاییز پخش می‌شود، عنوان کرد: قصه «جوانمردان» در دوره مغول می‌گذرد که سرداران ایرانی در این بازه مقاومت‌هایی انجام دادند. بعد از یک دوره مقاومت‌ها نامنظم شد و گروه‌های کوچک مردمی شکل گرفت و با حفظ باورها و ارزش‌های جامعه مبارزه ادامه پیدا کرد. این مجموعه هم با روایت این ماجراها پیام مبارزه با ظلم را به نوجوانان آموزش می‌دهد. لیوانی درباره فرآیند تولید انیمیشن‌ها در مرکز صبا توضیح داد: ما همچنان ارزان‌ترین پویانمایی‌های دنیا را تولید می‌کنیم و این باعث شده است ما مؤلف باشیم و محتوایی با فرهنگ ایرانی - اسلامی تولید کنیم. ما یکی از تولیدکنندگان منحصر به فرد پویانمایی در جهان هستیم البته تولیدات، کمی دیر آغاز شد و تاکنون غفلت کرده‌ایم ولی از سال گذشته ۴۶ درصد تولیدات را به نوجوانان اختصاص دادیم.


تکذیب خبر انحلال یا ادغام  شبکه افق سیما
مدیر شبکه 5 و سرپرست شبکه افق گفت: شبکه افق با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و هیچ تعطیلی یا ادغامی وجود ندارد. به گزارش تسنیم، در حالی که نزدیک به 3 ماه از انتصاب جواد رمضان‌نژاد به عنوان مدیر شبکه 5 سیما می‌گذرد، وی همچنان به عنوان سرپرست در شبکه افق مسؤولیت اداره این شبکه را به عهده دارد. این نکته باعث شده تا در فضای مجازی مطرح کنند شبکه افق قرار است ادغام یا تعطیل شود. شبکه‌ای که توانسته محلی برای حمایت از تولیدات جوانان با استعداد جبهه انقلاب اسلامی باشد. جواد رمضان‌نژاد در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود تعطیلی یا ادغام را رد کرد و گفت: موضوع تعطیلی و ادغام شبکه افق، کاملاً تکذیب می‌شود و گزینه‌هایی برای مدیریت این شبکه مطرح هستند که در معاونت سیما، بررسی می‌شود. در حیطه اختیارات بنده نیست درباره مدیریت شبکه اظهارنظری داشته باشم اما بزودی مدیریت شبکه از میان جوانان کاربلد رسانه‌ای جبهه انقلاب اسلامی معرفی خواهد شد. تا مشخص شدن مدیر جدید شبکه افق همچون گذشته به کار خودش ادامه می‌دهد و بنده سرپرستی این شبکه را با حفظ مسؤولیت شبکه 5 برعهده دارم و با معرفی شدن مدیر جدید نیز با قدرت مضاعف‌تری شبکه افق به دستاوردهای رسانه‌ای خود ادامه خواهد داد.     


«ماهورا» جایگزین  «تنگه ابوقریب» می‌شود
سخنگوی شورای صنفی نمایش از جایگزین شدن فیلم «ماهورا» به جای «تنگه ابوقریب» در گروه سینمایی استقلال خبر داد. به گزارش مهر، غلامرضا فرجی، سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به مصوبات تازه‌ترین جلسه این شورا گفت: در جلسه روز دوشنبه نهم مهرماه شورای صنفی نمایش مقرر شد فیلم سینمایی «ماهورا» به کارگردانی حمید زرگرنژاد جایگزین «تنگه‌ابوقریب» به کارگردانی بهرام توکلی در گروه سینمایی استقلال شود. وی بیان کرد: همچنین «لازانیا» به کارگردانی حسین قناعت در گروه سینمایی ماندانا به جای «یک کیلو و بیست و یک گرم» به کارگردانی رحیم طوفان اکران می‌شود. فرجی در پایان تاکید کرد: ۲ فیلم سینمایی «ماهورا» و «لازانیا» از چهارشنبه یازدهم مهرماه اکران خود را آغاز خواهند کرد.
 


Page Generated in 0/0059 sec