printlogo


کد خبر: 199482تاریخ: 1397/7/10 00:00
اخبار

ترجمه کتاب‌ «فرنگیس» به 2 زبان
نویسنده کتاب «فرنگیس» از ترجمه این اثر به زبان‌های انگلیسی و اردو خبر داد. به‌گزارش تسنیم، مهناز فتاحی، نویسنده کتاب «فرنگیس»، با اعلام این خبر گفت: «فرنگیس» کتابی جهانی است و می‌تواند مخاطب جهانی داشته باشد. با توجه به اینکه این کتاب دارای ادبیات بومی است، می‌تواند معرف فرهنگ کشورمان باشد. اگر این کتاب به دیگر زبان‌ها هم ترجمه شود، می‌تواند مخاطبان بیشتری جذب کند. فتاحی با اشاره به خاطرات فرنگیس حیدرپور در این کتاب اضافه کرد: کتاب درباره یک خانم کرد گیلان‌غرب است که در روستای «گورسفید» زندگی می‌کند. در سال 59 که ارتش بعث به خاک ایران حمله می‌کند، مردم این روستا به کوه‌ها پناه می‌برند تا در امان باشند. در این مدت هرگاه از لحاظ تغذیه و آذوقه به مشکل برمی‌خوردند، تعدادی به روستا می‌آمدند و با خود برای دیگران غذا برمی‌داشتند و می‌بردند. فرنگیس نیز در یکی از این روزها به روستای‌شان بازمی‌گردد و قصد بردن غذا برای اعضای خانواده خود داشت که در راه بازگشت به صورت اتفاقی با 2 سرباز عراقی مواجه می‌شود. او با این تبر یکی از سربازان عراقی را کشت و دیگری را به اسارت گرفت. فرنگیس زن رشید و قدرتمندی است و از کودکی کارگری کرده است. تندیسی از این خانم در قصرشیرین کرمانشاه هست، من با دیدن این تندیس تصمیم گرفتم خاطرات او را بنویسم.

برگزاری مسابقه کتابخوانی  «شهید حججی»
همراه با انتشار کتاب سربلند (روایت زندگی شهید مدافع حرم؛ محسن حججی)، انتشارات شهید کاظمی مسابقه بزرگ «شهید حججی» را با محوریت این کتاب برگزار می‌کند. به گزارش «وطن‌امروز»، بر این اساس شرکت‌کنندگان می‌توانند با تهیه کتاب از فروشگاه‌های سراسر کشور یا ارسال نام کتاب به شماره پیامک 3000141441 و همچنین مراجعه به سایت http://yon.ir/sarbolaand و خرید اینترنتی کتاب در مسابقه شرکت کنند. علاقه‌مندان پس از خرید کتاب باید به 2 سوال مطرح شده در مسابقه پاسخ دهند و با ارائه یادداشت و دلنوشته و ارسال صفحه مورد علاقه خود از کتاب به مسابقه یا گرفتن و ارسال عکسی خلاقانه و ساخت کلیپ و تیزر و فایل صوتی معرفی از کتاب در مسابقه شرکت کنند. نحوه ارسال آثار اینگونه است که شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخ‌ها و کد سریال کتاب را به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ ارسال کرده یا آثار خود را در پیام‌رسان‌ها به شماره ۰۹۱۹۸۷۶۹۸۰۵ ارسال کنند و با هشتک #نشر_شهید_کاظمی و #کتاب_سربلند در شبکه‌‌های مجازی به اشتراک بگذارند. مهلت ارسال آثار ۲۰ شهریور الی ۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۷ و زمان قرعه‌کشی ۱۹ دی‌ماه همزمان با سالگرد شهادت شهید کاظمی است.


«مدرسه شبانه»  در صدر گیشه هالیوود
فیلم کمدی «مدرسه شبانه» با ۲۸ میلیون دلار فروش صدرنشین باکس‌آفیس آمریکا شد. به گزارش مهر به نقل از رپ، شاید این مقدار فروش در هفته اول دستاورد بزرگی به نظر نرسد اما برای یک کمدی شبیه «مدرسه شبانه» محصول یونیورسال قطعا یک پیروزی است، آن هم در زمانی که تنها تعداد کمی‌ کمدی باارزش در باکس‌آفیس، به موفقیت دست یافته‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد «مدرسه شبانه» با اکران 2 فیلم «ونوم» محصول سونی و «ستاره‌ای متولد شده است» محصول وارنر در هفته آینده جایگاه استوار خود در این هفته را از دست بدهد. در جایگاه دوم باکس‌آفیس این هفته انیمیشن «پاکوتاه» محصول کمپانی وارنر قرار گرفت. «پاکوتاه» با فروش افتتاحیه ۲۳ میلیون دلار از ۴۱۳۱ سالن سینمایی که در اختیار داشت در نخستین هفته نمایشش توانست اندکی بهتر از 2 انیمیشن اکران شده وارنر در ماه سپتامبر به نام «لک لک‌ها» (با 3/21 میلیون دلار) و «فیلم لگو نینجاگو» (با 4/20 میلیون دلار) قرار بگیرد. فیلم «خانه با یک ساعت در دیوارهایش» محصول کمپانی یونیورسال نیز در دومین هفته اکرانش با کسب 5/12 میلیون دلار، جایگاه سوم این فهرست را از آن خود کرد.


Page Generated in 0/0059 sec