printlogo


کد خبر: 199483تاریخ: 1397/7/10 00:00
پرسپولیس امروز در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به مصاف السد می رود
کاشت امید

پرسپولیس در نبود 3 بازیکن اصلی‌اش عصر امروز باید به مصاف السد قطر برود. پرسپولیس در جریان دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا امروز ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه میهمان السد قطر خواهد بود؛ دیداری که برای برانکو و شاگردانش از حساسیت زیادی برخوردار است. سال قبل در همین مرحله قرمزپوشان تهرانی در بازی رفت به مصاف الهلال عربستان رفتند و با نتیجه 4 بر صفر برابر این تیم متحمل شکست شدند و در ادامه در دیدار برگشت نتوانستند این نتیجه را جبران کنند و حذف شدند. اما حالا با توجه به نتایجی که پرسپولیس در سال‌های اخیر با برانکو کسب کرده انتظارات برای صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا بسیار بالاست. پرسپولیسی که این فصل را با محرومیت نقل و انتقالات آغاز کرد حالا در غیاب 3 بازیکنش باید دیدار سخت برابر السد را برگزار کند. محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا که در دیداری قبلی تیم‌شان برابر الدحیل قطر کارت زرد دریافت کردند به دلیل محرومیت نمی‌توانند تیم‌شان را در دیدار حساس برابر السد همراهی کنند. از طرف دیگر حسین ماهینی که در داربی ۸۸ دچار پارگی رباط صلیبی شد، دیگر غایب بزرگ سرخپوشان تهرانی خواهد بود. برانکو و تیمش که برای رسیدن به این مرحله در یک بازی رویایی باخت یک بر صفر برابر الدحیل را به پیروزی 3 بر یک تبدیل کردند حالا امیدوارند با اتکا به غیرت بازیکنان‌شان و البته نیمکت‌نشینان جوان با کسب نتیجه امیدوارکننده در قطر به تهران بازگردند و برای صعود به فینال امیدوار باشند. پرسپولیس در حالی امروز در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا به میدان خواهد رفت که تنها تیم ایرانی است که 2 بار پیاپی توانسته به این مرحله صعود کند. با توجه به نبود 3 بازیکن احتمالا گادوین منشا و شایان مصلح از ابتدا در ترکیب پرسپولیس به میدان خواهند رفت و در نبود حسین ماهینی شانس آدام همتی برای بازی در ترکیب تیم بسیار زیاد است. دیدار برگشت دو تیم سه‌شنبه اول آبان‌ماه از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد.
نیمکت خالی بدون سورپرایز
پرسپولیس قبل از دیدار برابر السد با بحران کمبود بازیکن مواجه شده است تا جایی که برانکو مجبور است از سیامک نعمتی در پست غیرتخصصی‌اش بهره گیرد و آدام همتی را هم با وجود تجربه کم در ترکیب اصلی گذارد. پرسپولیس خود را آماده دیدار حساس برابر السد در دور رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کند. سرخپوشان در این دیدار بشدت با کمبود بازیکن مواجهند تا جایی که محمد انصاری، کامیابی‌نیا و حسین ماهینی قادر به همراهی تیم نیستند. اما پرسپولیس در این دیدار ناچار به استفاده از ترکیب زیر است: بیرانوند، سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، شایان مصلح، سیامک نعمتی، احمد نوراللهی، بشار رسن، آدام همتی، امید عالیشاه، گادوین منشا و علی علیپور. پرسپولیس بازیکنان جوانی همچون احسان حسینی، سعید حسین‌پور، احمد بهاروندی، شاهین عباسیان، احسان علوان‌زاده و حمید طاهرخانی را روی نیمکت دارد و اگر بازیکنی مصدوم شود برانکو دست خالی برای تغییر بازیکن دارد.
گزارش سایت AFC از بازی
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا از گادوین منشا مهاجم پرسپولیس به عنوان یک تهدید جدی برای خط دفاعی تیم السد قطر یاد کرد. سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا یک روز پیش از بازی تیم‌های پرسپولیس و السد قطر در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا در گزارشی نحوه صعود این تیم‌ها به این مرحله را تشریح کرد. در این گزارش از بغداد بونجاح به عنوان بازیکن کلیدی السد و از گادوین منشا به عنوان بازیکن کلیدی پرسپولیس یاد شده است.
AFC درباره منشا نوشته است: «گادوین منشا با یک گل بسیار مهم برای غول تهران (پرسپولیس) که سومین گلش در این رقابت‌ها محسوب می‌شود، به یکباره ظاهر شد. مهاجم نیجریه‌ای همچنین یک گل مهم مقابل الجزیره امارات در مرحله یک هشتم نهایی به ثمر رسانده و به تیمش برای صعود کمک کرده بود. منشا تاکنون ۵۳ درصد از شوت‌هایش در چارچوب بوده و 3 پاس گل کلیدی هم در لیگ قهرمانان آسیا داده است.
این بازیکن ۲۹ ساله یک تهدید جدی برای خط دفاعی السد خواهد بود و میلش را به گلزنی در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان با 2 بار بازکردن دروازه الهلال در همین مرحله فصل گذشته آسیا نشان داده است. منشا امیدوار است تیمش به فینال برسد و با به ثمر رساندن 2 گل دیگر در این مرحله می‌تواند این اتفاق را عملی کند».
راهکار السد برای پرکردن ورزشگاه
باشگاه السد بلیت‌هایی را بین دانش‌آموزان 2 مدرسه ابتدایی تقسیم کرد به این امید که ورزشگاه را برای دیدار برابر پرسپولیس پر کند. به نقل از الرای، دو تیم السد و پرسپولیس خود را آماده دیدار رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌کنند. دیدار رفت قرار است امروز به میزبانی تیم قطری برگزار شود. باشگاه السد برای استقبال زیاد از این دیدار دست به راهکار جالبی زد. 2 بازیکن این تیم به 2 مدرسه ابتدایی رفتند و بلیت‌های بازی را بین دانش‌آموزان تقسیم کردند، به این امید که آنها بازی را از نزدیک تماشا و ورزشگاه را پر کنند. مدیران این باشگاه قطری در روزهای اخیر بارها از هواداران خود و دیگر تیم‌ها درخواست کرده‌اند آنها را تنها نگذارند و به خاطر روحیه دادن به بازیکنان ورزشگاه را پر کنند.
 


Page Generated in 0/0065 sec