printlogo


کد خبر: 199509تاریخ: 1397/7/11 00:00
انتشار نخستین تصاویر از محل‌های اصابت موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌ها در شرق فرات
زدیم، این هم عکسش

نیروی هوافضای سپاه نخستین تصاویر از محل‌های اصابت موشک‌های سپاه به مقر تروریست‌های تکفیری در شرق فرات در سوریه را رسانه‌ای کرد.
به گزارش «وطن‌امروز»، سپاه پاسداران بامداد دوشنبه 9 مهر 6 فروند موشک به مقر سرکردگان عوامل تروریستی اهواز، در شرق فرات در البوکمال سوریه شلیک کرد. پیش از این در جریان حمله موشکی سپاه به تروریست‌های موسوم به دموکرات کردستان در عراق، فیلم اصابت موشک‌ها به قلعه تروریست‌ها منتشر و دقت موشک‌های ایران اثبات شده بود اما این بار و در جریان حمله موشکی به تروریست‌ها در شرق فرات، نیروی هوافضای سپاه با وجود اینکه این منطقه، منطقه پرواز ممنوع و تحت مدیریت آمریکایی‌ها بود اما تصاویر محل اصابت موشک‌های سپاه را منتشر کرد. سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در گفت‌وگویی درباره انتشار این تصاویر اظهار کرد: منطقه شرق فرات و مقر تروریست‌های داعشی تحت حمایت کامل آمریکا بوده و دارای موقعیت خاصی است؛ این منطقه از غرب به‌واسطه رود فرات پدافند طبیعی دارد، از طریق هوا نیز منطقه ممنوعه پروازی و تحت حفاظت هواپیما‌های ائتلاف است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وی افزود: به کارگیری هواپیماهای بدون سرنشین همچون شاهد ۱۲۹ به منظور تصویربرداری از لحظه اصابت، عملاً موجب لو رفتن عملیات و اطلاع‌رسانی توسط ائتلاف آمریکا و تخلیه مقر از گروه‌های تروریستی می‌شد. فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه در عملیات موشکی و پهپادی «ضربت محرم» از تاکتیک متفاوتی استفاده کردیم، گفت: در این عملیات با استفاده از روش‌های خاص اطلاعاتی و پس از اطمینان از حضور فرماندهان داعشی، عملیات با غافلگیری انجام شد. حاجی‌زاده با اشاره به اجرای عملیات ترکیبی و استفاده از پهپادهای رزمی در این عملیات گفت: پهپادهای بمب‌افکن ما با غافلگیری وارد منطقه شدند و به اجرای عملیات خود پرداختند و با تصاویری که پس از عملیات به دست ما رسید، میزان دقت عملیات برای همگان روشن شد.
خانواده طاها در محل شلیک موشک‌ها
پدر «طاها اقدامی» شهید 4 ساله حمله تروریستی اهواز، به عنوان میهمان ویژه در محل شلیک موشک‌ها به تروریست‌های سرکرده جنایت اهواز بود. خانواده طاها همچنین از انتقام نخست ایران از این تروریست‌ها تشکر کردند. بر اساس این گزارش، «سعدالله اقدامی» پدر شهید محمدطاها در این‌باره اظهار داشت: ریخته شدن خون محمدطاها خون تمام مردم ایران و کشورهای دیگر را به جوش آورد؛ امروز در محل پرتاب موشک‌ها از سوی رزمندگان سپاه اسلام به سمت مقر تروریست‌ها بودم. پدر شهید اقدامی به فارس گفت: تمام آه و ناله‌ها و گریه‌های مردم برای محمدطاها و سایر شهدای جنایت اهواز جمع شد و با غرش‌ موشک‌ها بر سر منفورترین انسان‌های روی زمین آوار شد و همه آنها را به درک واصل کرد. وی افزود: آن مزدورانی که در داخل کشور بودند در همان صحنه حادثه به درک واصل شدند و صبح امروز با کار اطلاعاتی نیروهای هوافضای سپاه، مزدوران خارجی هم به درک واصل شدند؛ همین جا از نیروهای هوافضای سپاه پاسداران تشکر می‌کنم. اقدامی خاطرنشان کرد: تلاش نیروهای سپاه قابل‌ تقدیر بود و تمام این تلاش‌ها باعث شد افراد مزدوری که در خارج از کشور این نیروها را حمایت می‌کردند به درک واصل شوند. وی افزود: این مشت آهنین برادران سپاهی و نیروهای مسلح ما بود. باید بدانند که دوران «بزن  در رو» تمام‌ شده است و این شاید یک حرکت بسیار کوچک برای مقابله با تروریست‌ها بود که روزگار آنها را تیره‌وتار کرد. پدر شهید محمدطاها اقدامی اظهار داشت: خارج‌نشینان باید بدانند اگر کوچک‌ترین تعرضی به خاک و ملت ایران داشته باشند، این موشک‌ها بر آسمان کشورها و خانه‌ها و قصرهای آنان فرود خواهد آمد. وی در پاسخ به این سؤال که حس او درباره این حمله موشکی چیست، اظهار داشت: اگر آنها با گلوله تن فرزند من را سوراخ کردند، ما با موشک قیام پاسخ آنها را دادیم  و یقیناً حرکت‌های بعدی بسیار محکم‌تر و دردآورتر برای دشمن تکفیری خواهد بود. پدر شهید اقدامی تصریح کرد: عقده‌ای شدید در دلم بود که حالا حس غرور پیدا کردم. دشمنان باید بدانند ایران کشوری نیست که هر اقدامی بخواهند انجام دهند؛ کوچک‌ترین حرکتی با عکس‌العمل سخت مواجه خواهد شد.
 مادر شهید محمدطاها اقدامی نیز درباره حس خود پس از پاسخ قاطع ایران به حمله تروریستی اهواز، اظهار داشت: حسم را نمی‌توانم توصیف کنم اما حس بسیار خوبی بود، زیرا دیدن اقتدار نیروهای مسلح باعث افتخار است. وی به تسنیم گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ایران کشوری نیست که بزدلانه در آن حرکتی انجام دهند و قسر در بروند. مادر شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز بیان کرد: از نیروهای مسلح تشکر می‌کنم که سبب تسکین دل ما و دیگر خانواده‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز شدند.


Page Generated in 0/0119 sec