printlogo


کد خبر: 199562تاریخ: 1397/7/11 00:00
«هزار پا» در حوزه ‌هنری چه می‌کند؟!


چندی پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه توزیع فیلم سینمایی «هزارپا» ساخته ابولحسن داوودی در شبکه نمایش خانگی به موسسه هنرهای تصویری سوره وابسته به حوزه هنری واگذار شده است و این موسسه حق پخش فیلمی که تاکنون پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران(!) لقب گرفته است را خریداری کرده است. به گزارش تسنیم، همه می‌دانند که حوزه هنری اولویت خود را تولید آثاری قرار داده که هم‌مضمون با موضوعات مرتبط با انقلاب، مضامین دفاع‌مقدس و مفاهیمی که همسو با ارزش‌گذاری‌های انقلاب است و خرید حق پخش هزارپا، این معادله را کمی به چالش می‌کشد، یک طرف ایدئولوژی حوزه هنری و موسسه زیرمجموعه‌اش (هنرهای تصویری سوره) برای تولید و ساخت آثار است و طرف دیگر خرید فیلمی است که عده زیادی از اصحاب سینما، اهالی رسانه و مخاطبان جدی آثار سینمایی آن ‌را فیلمی سخیف و کمدی‌ای ضعیف می‌دانند و معتقدند تمام ابزار این فیلم برای جذب مخاطب صحنه‌های رقص و آواز آن و شوخی‌های جنسی و اروتیکش‌ است. درباره علل خرید این فیلم توسط این موسسه، خندق‌آبادی به بیان توضیحاتی پرداخت و گفت: اولاً درست است که ما اولویت‌مان خرید این نوع آثار است که اشاره شد اما گاهی اوقات به‌خاطر کنترل مسائل مالی، پای قرارداد با فیلم‌هایی که مضامین دیگر هم دارند می‌نشینیم. البته که نه هر فیلمی! مثلا پاره‌ای وقت‌ها ما به‌خاطر حمایت از یک فیلمی که به‌عنوان مثال درباره دفاع‌مقدس است، ناچاریم آن را خریداری کنیم ولی آن فیلم در فروش رقم قابل توجهی را به‌دست نمی‌آورد، حتی ممکن است ضرر هم بدهد. جای خالی‌اش را من چگونه باید پر کنم؟! هزینه‌هایی که موسسه ما دارد، پرسنل ما دارند و بقیه موارد. دوماً چه کسی گفته این فیلم، فیلم بدی است؟! چه ایرادی دارد؟! چه مشکلی دارد؟! من با احترام به نظر دوستان منتقد معتقدم فیلم بدی نیست که اگر بد بود مردم به پای آن نمی‌نشستند.
 


Page Generated in 0/0052 sec