printlogo


کد خبر: 199614تاریخ: 1397/7/12 00:00
اخبار

معاون آستان قدس رضوی تشریح کرد
جزئیات توزیع لوازم‌التحریر در مناطق محروم
معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی که مجموعه متبوعش متولی توزیع بسته‌های لوازم‌التحریر و نوشت‌افزار در سراسر کشور است،  گفت: همزمان با روزهای پایانی مردادماه کار توزیع بسته‌های کامل نوشت‌افزار ایرانی- اسلامی برای دانش‌آموزان محروم از مناطق مرزی استان خراسان رضوی شروع شد و این بسته‌ها تا نیمه اول مهرماه در بین 150 هزار دانش‌آموز محروم و نیازمند سراسر کشور توزیع می‌شود تا کودکان با خوشحالی وارد کلاس‌های درس شوند. مصطفی خاکسارقهرودی با بیان اینکه با دستور تولیت آستان قدس رضوی ۱۵۰ هزار بسته تحصیلی با ارزشی بالغ بر 80 میلیارد ریال در میان دانش‌آموزان روستاها و مناطق محروم کشور در حال توزیع است، گفت: بسته‌های اهدایی برای دانش‌آموزان مقطع ابتدایی شامل یک جامدادی، گونیا و خط‌کش ژله‌ای، یک بسته مدادرنگی 12 تایی، 3 خودکار، یک دفتر 80 برگ، 2 دفتر 60 برگ، 3 دفتر 40 برگ، یک دفتر نقاشی و 7 مداد سیاه و قرمز و 2 تراش و پاک‌کن و یک کیف متناسب برای این گروه سنی است.
خاکسار کیف، 6 خودکار، یک دفتر 80 برگ، 3 دفتر 60 برگ و 2 دفتر 2 خط و یک پاک‌کن را محتویات بسته‌های اهدایی برای دانش‌آموزان مقاطع دوره‌های متوسطه اول و دوم عنوان کرد و گفت: حدود 65 درصد بسته‌های اهدایی برای دانش‌آموزان مقاطع ابتدایی دوره اول و دوم و 35 درصد دیگر برای دانش‌آموزان مقاطع متوسطه بوده است.

رئیس مرکز سنجش آموزش‌وپرورش خبر داد
پیشنهاد تأثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی در کنکور
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: پیشنهاد ما تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی و ۵۰ درصدی درس‌های عمومی و اختصاصی در کنکور است. عبدالرسول عمادی درباره میزان تاثیر سوابق تحصیلی به میزان گفت: در جلسه گذشته شورای سنجش و پذیرش، تاثیر قطعی ۳۰ درصد سوابق تحصیلی پیشنهاد شد و ۲۰ درصد قطعی و ۱۰ درصد تاثیر مثبت را تصویب کرد اما پیشنهاد ما تاثیر ۵۰ درصدی سوابق تحصیلی و ۵۰ درصدی درس‌های عمومی و اختصاصی در کنکور بود. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در پایان گفت: تاثیر این سوابق برای رشته‌های پرمتقاضی است و بر کم‌متقاضی‌ها تاثیری ندارد و این رشته‌ها اصلا کنکور ندارند.

جلوگیری از قاچاق ۶۰ تن گوجه‌فرنگی
فرمانده مرزبانی کرمانشاه از توقیف ۸ دستگاه کامیون حامل ۶۰ تن گوجه‌فرنگی قاچاق توسط مرزبانان هنگ مرزی سومار خبر داد. به گزارش میزان، سردار لطفعلی پاکباز اظهار داشت: مرزبانان هنگ مرزی سومار حین کنترل خودرو‌های عبوری و خروجی ایران به عراق، به چند دستگاه کامیون باری مشکوک شدند که بلافاصله فرمان ایست را صادر کردند. وی افزود: مرزبانان پس از متوقف کردن خودرو‌ها در بازرسی از آنها موفق شدند مقدار ۶۰ تن گوجه قاچاق را که به طرز ماهرانه‌ای در زیر بار پیاز جاسازی شده بود، کشف کنند. فرمانده مرزبانی کرمانشاه تصریح کرد: قاچاقچیان قصد داشتند بار گوجه را به صورت غیرقانونی و قاچاق به کشور عراق منتقل کنند که با هوشیاری مرزبانان، در دستیابی به اهداف شوم‌شان ناکام ماندند. سردار پاکباز در خاتمه با اشاره به دستگیری ۸ قاچاقچی و توقیف ۸ دستگاه کامیون، خاطرنشان کرد: برابر اعلام کارشناسان، ارزش ریالی بار گوجه کشف شده، ۳ میلیارد ریال برآورده شده که پس از گذراندن مراحل قانونی تحویل مراجع ذی‌صلاح شد.


Page Generated in 0/0055 sec