printlogo


کد خبر: 199633تاریخ: 1397/7/12 00:00
اخبار

نایب رئیس اتاق اصناف: هیچ کالایی در بازار کم نیست
«تا حدود ۱۵ روز دیگر حرف و حدیث درباره کمبود محصولات مورد نیاز مردم در بازار کم می‌شود، چرا که کاهش تعرفه‌های گمرک و عدم دریافت مابه‌التفاوت ارزی باعث می‌شود محصولات زودتر وارد بازار شوند». محمود هاشمی، نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران با اعلام اینکه هیچ کمبود کالایی در کشور نداریم به ایسنا گفت: بازار پوشک آرام شده است. وی افزود: در حال حاضر محصولات سلولزی در همه فروشگاه‌ها عرضه می‌شود و کسانی که این محصولات را خریدند و در خانه انبار کردند، پشیمان شدند. وی با اشاره به اینکه اگر دولت ماه گذشته نسبت به کاهش تعرفه ‌واردات اقدام کرده بود، مشکلی در عرضه برخی کالاها به وجود نمی‌آمد، اظهار داشت: اولویت ترخیص کالا از گمرک با کالاهایی است که مردم به آنها نیاز دارند و در این میان دولت برای واردات مواد اولیه محصولات سلولزی اهمیت بیشتری قائل شده است. هاشمی با اشاره به اینکه عده‌ای فضای مجازی را مسموم و مردم را نگران می‌کنند، گفت: افزایش قیمت ارز فقط دلایل سیاسی دارد، چرا که در حال حاضر ارز در کشور کم نشده، نفت به فروش می‌رسد و صادرات نیز در وضع خوبی قرار دارد.


صادرات کاغذ بسته‌بندی و تیشو آزاد شد
بنا به دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت انواع کاغذ بسته‌بندی و کاغذ تیشو از فهرست ممنوعیت صادرات خارج شد. به گزارش مهر، وزارت صنعت، معدن و تجارت در مکاتبه‌ای با سازمان صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان موضوع خارج شدن تعدادی از تعرفه‌های مربوط به انواع کاغذ از فهرست ممنوعیت صادرات را اعلام کرد. در بخشی از این نامه آمده است: صادرات انواع مقطوعات چوبی خام، انواع نئوپان و MDF خام، انواع کاغذ باطله، کاغذ روزنامه به شکل رول یا ورق، انواع کاغذهای اندود نشده شامل انواع کاغذ و مقواهای چاپ و تحریر به شکل رول و ورق، کاغذ سبک اندود شده، دفاتر ثبت و حسابداری، دفترچه مشق از تاریخ صدور نامه ممنوع بوده و صادرات انواع کاغذ بسته‌بندی و کاغذ تیشو ممنوع نیست.


مشکل لاستیک کامیون‌داران  حل می‌شود
تازه‌ترین گزارش گمرک ایران از روند واردات لاستیک به کشور اشاره دارد که در هفته جاری ۵۰۰۰ حلقه لاستیک از گمرک شهید رجایی بندرعباس بارگیری و دیروز نیز ۵۰۰۰ حلقه لاستیک دیگر ویژه خودروهای سنگین بارگیری و ترخیص شده است. با کاهش تعرفه واردات لاستیک خودروهای سنگین از ۲۶‌درصد به ۵‌درصد از سوی هیات وزیران، تمام واردکنندگان لاستیک به گمرکات مراجعه کرده و در حال ترخیص کالاهای خود هستند تا در سریع‌ترین زمان ممکن این کالاها در کشور توزیع شود. بنا بر این گزارش، علاوه بر 10 هزار حلقه، بر اساس اطلاعات سامانه جامع گمرکی که رصد اطلاعات تجارت خارجی را به لحظه فراهم کرده است، تعداد ۲۰هزار حلقه دیگر انواع لاستیک خودروهای سنگین نیز به گمرک شهید رجایی بندرعباس اظهار شده است که در مرحله اخذ مجوز استاندارد و پرداخت حقوق ورودی است و پیش‌بینی می‌شود تا آخر این هفته بارگیری و جهت توزیع به بازار عرضه شود. به گفته مسؤولان گمرک شهید رجایی بندرعباس، محموله‌های لاستیک سبک و سنگین که ترخیص می‌شوند همگی از ارز دولتی استفاده کرده‌اند. این گزارش می‌افزاید رئیس کل گمرک ایران به گمرکات کشور اعلام کرده است تمام تسهیلات گمرکی از جمله ترخیص نسیه و درصدی را جهت آسان‌سازی فرآیند ترخیص محموله‌های لاستیک به واردکنندگان این کالا ارائه کنند.


Page Generated in 0/0050 sec