printlogo


کد خبر: 199634تاریخ: 1397/7/12 00:00
اخبار

اداره کشور با ۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی
۱۰۰ میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، با این رقم ذخایر ارزی حتی اگر هیچ درآمد نفتی نداشته باشیم می‌توانیم ۳ سال کشور را اداره کنیم. به گزارش تسنیم، سیدکمال سیدعلی، معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه سیر رشد نرخ ارز و رسیدن به قیمت 19 هزار تومان سیر غیرواقعی و بدون دلیل اقتصادی بود، افزود: براساس تصمیمات 6 ماه گذشته بانک مرکزی، ارز برای واردات کالا و خدمات با اسناد رد و بدل می‌شد و صرافی‌ها هم بسته شده بودند. سیدعلی ادامه داد: دخالت نکردن بانک مرکزی در 3 ماه اخیر در بازار ارز از دیگر علل افزایش نرخ ارز بود. وی با تصریح به اینکه باید برای خروج سرمایه، قاچاق و سفته‌بازی ارز تمهیداتی اندیشیده می‌شد، تصریح کرد: باید بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز فعال باشد و بموقع دخالت کند. معاون اسبق ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه 4 برابر شدن نرخ ارز در مدت 6 ماه کاملاً غیرمنطقی است، افزود: امسال صادرات غیرنفتی ما به حدود 60 میلیارد دلار خواهد رسید و درآمد نفتی ما هم در 6‌ماه نخست امسال از مدت مشابه پارسال بیشتر بوده است، همچنین 100 میلیارد دلار ذخایر ارزی داریم، با این رقم ذخایر ارزی حتی اگر هیچ درآمد نفتی نداشته باشیم می‌توانیم 3‌سال کشور را اداره کنیم، بنابراین کمبود ارزی نداریم ضمن اینکه تراز تجاری ما هم در 6 ماه نخست امسال مثبت است.


تصویب افزایش قیمت آب  برای پرمصرف‌ها
پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف از سوی وزارت نیرو به هیات دولت داده شد و اخیرا نیز بر اساس شنیده‌ها این طرح به تصویب رسیده است. عباس سروش، معاون وزیر نیرو در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت افزایش تعرفه آب برای مشترکان پرمصرف گفت: در حال حاضر این مسأله در هیات دولت تصویب شده و در حال حاضر باید وارد مرحله اجرا شود که پیش‌بینی می‌شود در نهایت تا یک ماه آینده این طرح ابلاغ و اجرایی شود. وی تاکید کرد: از مدت‌ها پیش یک جدول برنامه‌ای برای میزان مصرف مشترکان در نظر گرفته و قرار شد بر اساس آن به مشترکانی که زیر الگو، مصرف دارند در پرداخت هزینه‌ها ارفاق شود. همچنین در استان‌هایی که مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند بها به صورت پلکانی از آنها اخذ شود. وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار نیست قیمت تمام‌شده از مشترکان پرمصرف گرفته شود بلکه قرار است قیمت آب به صورت پلکانی از مشترکان دریافت شود. بدین معنا که طبق تعریف الگوی مصرف در هر استان پس از گذر از الگوی مصرف اضافه مصرف از مشترک به صورت اضافه‌تر محاسبه شود.


عضو هیأت‌رئیسه مجلس:
استیضاح آخوندی و شریعتمداری در دستور کار است
کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون عمران باید نظرات خود را درباره استیضاح 2 وزیر صنعت، معدن و تجارت و راه‌وشهرسازی تا هفته آینده به هیات‌رئیسه ارسال کنند. علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به تقدیم استیضاح این 2 وزیر به هیات‌رئیسه مجلس گفت: براساس سیری که وجود دارد، کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون عمران باید نظرات خود را درباره استیضاح عباس آخوندی و محمد شریعتمداری تا هفته آینده به هیات‌رئیسه ارسال کنند، بنابراین باید استیضاح را در دستور کار نشست هفته آتی خود قرار دهند. وی افزود: براساس ماده 218  آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی اگر تعداد نمایندگان باقیمانده برای استیضاح بیش از 10 نفر باشد، استیضاح در صحن علنی اعلام وصول می‌شود. وی با اشاره به طرح تفکیک 3 وزارتخانه در مجلس ادامه داد: با توجه به رای استمزاجی نمایندگان در نشست غیرعلنی مجلس فعلا تفکیک 3 وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، راه‌وشهرسازی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی منتفی است. وی درباره احتمال جابه‌جایی وزرای کنونی تصریح کرد: جابه‌جایی وزرا به سیاست‌ها و نظر دولت بستگی دارد و ممکن است رئیس‌جمهور وزرای کنونی را در بخش دیگری معرفی کند.
 


Page Generated in 0/0047 sec