printlogo


کد خبر: 199639تاریخ: 1397/7/12 00:00
اخبار

خواهان آزادی فوری دیپلمات ایرانی هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه خواهان واقع‌بینی مقامات فرانسوی در قبال ایران هستیم، گفت: نسبت به دست‌‌های شومی که درصدد تخریب روابط 2 کشور و دیگر کشورهای موثر اروپایی هستند، هشدار می‌دهیم. به گزارش اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی در واکنش به بیانیه 3 وزیر دولت فرانسه درباره اتهام ناروا و واهی به یکی از دیپلمات‌‌های کشورمان که به دخالت در عملیات خرابکاری در تجمع یک گروهک تروریستی در پاریس متهم و دستگیر شده است، اظهار داشت: بار دیگر با رد اتهامات و ادعاهای مطرح شده مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به دستگیری دیپلمات ایرانی را اعلام می‌کنیم و خواستار آزادی فوری ایشان هستیم. قاسمی تمام ماجرا را سناریو و توطئه‌ای برای تخریب روابط خوب و رو به گسترش ایران و اروپا دانست که در راستای اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی و با صحنه‌گردانی یک گروهک تروریستی و ضدمردمی مقیم فرانسه انجام می‌پذیرد.

روحانی ۵۰۰ هزار بیشتر رأی نداشت
مجید محتشمی، دبیرکل حزب آزادی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه آقای روحانی عملاً‌ با حضور در بین اصلاح‌طلبان و به کارگیری ادبیات اصلاح‌طلبی موفق شد آرای مردم را به سمت خود جذب کند، اظهار کرد: ولی وقتی به ایشان گفته می‌شود اگر در مجلس، شفاف سخن نگویید اصلاح‌طلبان از شما حمایت نمی‌کنند و رأی نمی‌دهند، می‌گویند رأی ندهند. باید به آقای روحانی گفت به همین سادگی نمی‌توان از کنار مسائل عبور کرد. وی خاطرنشان کرد: روزی که آقای روحانی سال ۹۲ در کنگره‌ یکی از احزاب اصلاح‌طلب سخنرانی کرد، همه ما اذعان داشتیم که رأی آقای روحانی به 500 هزار هم نمی‌رسد چون بالاخره افرادی که رأی ندارند، از رسوبات انتخاباتی، حدود 500 هزار رأی جمع می‌کنند اما ایشان با به کارگیری ادبیات اصلاح‌طلبی و حمایت اصلاح‌طلبان توانست جمع گسترده‌ای را فراهم کند و مردمی را که از اقدامات احمدی‌نژاد متزلزل شده بودند به سمت گفتمان اصلاح‌طلبی  بکشاند. دبیرکل حزب آزادی با بیان اینکه روی کار آمدن آقای روحانی، ماحصل تصمیمات و تدابیر اصلاح‌طلبان بوده است، تصریح کرد: اینکه ایشان الان هیچ توجهی به اصلاح‌طلبان نکند و تره خرد نکند این عملاً بی‌انصافی است و اگر همین الان، اصلاح‌طلبان با صراحت بیانیه بدهند و اعلام کنند حمایت‌شان را از ایشان برداشته‌اند، افت سرمایه اجتماعی روحانی صددرصد خواهد شد.

رفتارهای آمریکا در قبال ایران به ضرر اقتصاد جهانی است
رئیس‌جمهور روسیه رفتارهای آمریکا در قبال ایران را به ضرر اقتصاد جهان دانست. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در «نشست جهانی هفته انرژی روسیه» رفتارهای آمریکا در قبال ایران را به ضرر اقتصاد جهان دانست. به گزارش تسنیم، وزیر انرژی روسیه نیز از ایران به عنوان شریک اقتصادی دیرینه یاد کرد و گفت همکاری دوجانبه حتی در صورت اعمال تحریم‎های جدید نیز تداوم خواهد داشت. به گزارش مهر، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه دیروز از قصد مسکو برای تداوم همکاری با ایران حتی بعد از اعمال مجدد تحریم‌ها خبر داد. وی در این‌باره گفت: اگر تحریم‌های جدید اعمال شود، ما همچنان به همکاری‌مان ادامه می‌دهیم. نواک افزود: به تداوم همکاری با ایران که شریک اقتصادی دیرینه ما است، علاقه‌مندیم. قطعاً نیازمند یافتن اشکالی از همکاری در راستای به‌ثمر رساندن پروژه‌های مشترک هستیم. وی همچنین تاکید کرد به‌طور دائم با بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت ایران در تماس است و امیدوار است با وی دیداری در روز چهارشنبه داشته باشد.


Page Generated in 0/0050 sec