printlogo


کد خبر: 199666تاریخ: 1397/7/14 00:00
کنایه جانشین فرمانده سپاه به نخست‌وزیر صهیونیست‌ها
نتانیاهو شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در کنایه‌ای به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت بزودی او راهی جز فرار از سمت دریا ندارد و بهتر است از الان شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند. 
 سردار حسین سلامی صبح روز پنجشنبه در رزمایش اقتدار بسیجیان شهر اصفهان که در میدان امام علی(ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: هیچ زمانی آمریکا به اندازه امروز ضعیف و ناتوان نبوده است، کدام پیروزی، اراده و تحول توسط آمریکا انجام شده است؟ آیا این همه هزینه در خاورمیانه کوچک‌ترین توفیق سیاسی برای آمریکا داشته است؟ چرا عراق در اختیار آنان نیست و آرزوهای آنان در سوریه نقش بر آب شد؟ سردار سلامی افزود: آمریکا نتوانست امنیت رژیم صهیونیستی را تأمین کند و عربستان را از باتلاق و بن‌بست نافرجام خارج کند، همچنین نتوانست ایران را در انزوا قرار دهد و متحدان خود را در کنار خود قرار دهد. سردار سلامی ادامه داد: ترکیه، پاکستان و چین در عرصه سیاسی و اقتصادی از آمریکا دور شده‌اند؛ آمریکا حتی نتوانسته هم‌گرایی اتحادیه اروپایی را با خود حفظ کند و جنگ سرد را با سوریه آغاز کرده است. وی خاطرنشان کرد: آمریکا از شکست‌های پی‌درپی درس و از تاریخ عبرت نمی‌گیرد؛ اگر آمریکا به سیاست‌های خود ادامه دهد، به گفته رهبر معظم انقلاب، شکست بزرگ دیگری را بزودی به آمریکا تحمیل خواهیم کرد. سردار سلامی همچنین با اشاره به وضعیت فعلی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی هیچ یک از عناصر یک کشور و حکومت را در اختیار ندارد و در تراز تهدید ما نیست، حزب‌الله برای در هم پیچیدن آن کافی است؛ به نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام می‌کنم شنا کردن در مدیترانه را تمرین کند، چرا که بزودی هیچ راهی جز گریختن به دریا ندارد.
 

معاون ابوبکر البغدادی در حمله موشکی سپاه کشته شد
یکی از فرماندهان بسیج مردمی عراق می‌گوید در جریان حمله موشکی اخیر ایران به شرق فرات که به خاطر انتقام از جنایت تروریست‌ها در اهواز انجام شد 3 فرمانده ارشد داعش از جمله معاون ابوبکر البغدادی به هلاکت رسیدند. این فرمانده بسیج مردمی عراق اعلام کرد: در حمله موشکی چند روز پیش ایران به مواضع داعش در شرق رود فرات سه تن از فرماندهان برجسته و رده اول داعش به هلاکت رسیدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، جبار المعموری در مصاحبه با پایگاه اینترنتی
بغداد‌الیوم تصریح کرد: «در حمله موشکی ایران، سه تن از فرماندهان برجسته و رده اول داعش به اضافه مسؤولان برخی بخش‌ها به هلاکت رسیدند. این حمله بسیار دقیق و ضربه‌ای شدید به داعش بود». وی افزود: «از جمله افرادی که در این حمله به هلاکت رسیدند علی مشهدانی، معاون البغدادی و نامزد «خلافت» بود». المعموری در این مصاحبه همچنین گفت: این حمله موشکی همچنین نزدیک بود به هلاکت ابوبکر البغدادی منجر شود. وی به بغداد‌الیوم گفت: ابوبکر البغدادی در مسیر حرکت برای شرکت در نشست مهم شورای موسوم به شورای جنگ داعش بود که ایران آنجا را با موشک‌های پیشرفته هدف قرار داد. المعموری تصریح کرد: «نزدیک بود البغدادی در این حمله به هلاکت برسد اما بر اساس اطلاعات به دست آمده، به سبب آنکه چند دقیقه دیرتر به آنجا رسید از حمله جان به در برد». هنوز هیچ منبع دیگری این خبر را تایید نکرده است.
 

وزیر سابق دفاع آمریکا: تهدید ایران حماقت محض است
«چاک هیگل» وزیر پیشین دفاع آمریکا روز پنجشنبه با انتقادی تند از سیاست‌های دولت کنونی این کشور، خطاب به مقامات کاخ سفید گفت: گمان اینکه می‌توانید ایرانی‌ها، سوری‌ها یا روس‌ها را با تهدید مجبور به کاری کنید، حماقت محض است. وی در گفت‌وگو با تارنمای خبری «دیفنس وان» گفت: آنجا منطقه ایران است. ایرانی‌ها آنجا زندگی می‌کنند. آمریکایی‌ها اما ساکن خاورمیانه نیستند. هیگل ادامه داد: مگر اینکه بخواهید واقعیت‌های ژئوپلیتیک را تغییر دهید که خب! موفق باشی آقای بولتون! وزیر سابق دفاع آمریکا همچنین گفت: راهی برای دور زدن واقعیت نیست. باید بتوانید به راه‌حلی مبتنی بر منافع مشترک کشورها دست یابید. وی با اشاره به شمار نیروهای آمریکایی در سوریه که بالغ بر ۲ هزار نفر اعلام شده است، گفت: شما بگویید هدف از استقرار این نیروها چیست؟ من نمی‌فهمم چه سیاستی را در خاورمیانه یا دیگر نقاط دنبال می‌کنیم. هیگل ادامه داد: رسیدن به ثبات در سوریه، بدون همکاری ایرانی‌ها، روس‌ها و دیگر بازیگران و کشورهای منطقه ممکن نیست. عضو پیشین سنای آمریکا افزود: اگر هدف محدود کردن نفوذ ایران است؛ با بیرون کشیدن سامانه پاتریوت و به کارگیری این لفاظی‌های قلدرانه درباره تحریم‌ها، دولت چگونه می‌خواهد به ابزار فشار بیشتری دست یابد؟ سخنان هیگل چند ساعت پس از آن بیان می‌شود که «ژوزف ووتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفته بود دستورالعملی از سوی کاخ سفید برای «مقابله» با ایران دریافت نکرده و فعالیت این نیروها در خاک سوریه، همچنان مبتنی بر مواضع گذشته است.


Page Generated in 0/0312 sec