printlogo


کد خبر: 199668تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

ضرب شست موشکی پیام قدرت ایران به منطقه بود
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی  جمعه تهران اظهار داشت: بحث موشکی ما و حرکتی که اخیرا اتفاق افتاد جزو مظاهر قدرت خدا و نظام جمهوری اسلامی و جلوه‌های عزت این انقلاب و نظام است. به گزارش فارس، وی افزود: ضرب شست پاسداران ما در حوزه موشکی نشان داد امام‌المسلمین ما هرچه بگویند برادران عزیز، دلاورمردان و شیران بیشه انقلاب و شهادت‌طلبان ما در اسرع وقت آن را اجابت می‌کنند و تحقق می‌بخشند. دیدیم که خیلی هم نگذاشتند طول بکشد و سریعا اقدام کردند. صدیقی بر همین اساس اضافه کرد: نخستین ضرب شست موشکی ما در کردستان عراق به صدا درآمد و دومین ضربه شست هم بعد از حادثه دلخراش  اهواز بود که یک مشت مزدور،‌ نادان و خبیث به مردم آنجا حمله کردند. آنها کودک، زن  و پیر و جوان را آماج گلوله‌های عناد مستکبران قرار دادند و عده‌ای را به خاک و خون کشیدند. امام جمعه موقت تهران ادامه داد: موشک‌های ما از فاصله چند صد کیلومتری سران داعش را در عمق خاک سوریه و بیخ گوش آمریکایی‌ها هلاک کرد و 40 نفر را به درک فرستاد. وی همچنین خاطرنشان کرد: ضرب شست پاسداران ما یک پیام قدرت به منطقه بود که اگر امنیت هم بخواهید باید کنار ایران باشید و در سایه اقتدار ایران نفس راحت بکشید؛ البته برای اربابان آنها هم پیامی داشت و آن این بود که حواس‌تان را جمع کنید و به تعبیر رهبر معظم انقلاب زمان «بزن در رو» گذشته است. اگر یکی بزنید 10 تا خواهید خورد.

با اشاره به تحقیر سعودی‌ها توسط ترامپ
ظریف: «تحقیر» نتیجه توهم «برون‌سپاری امنیت به بیگانگان» است
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در فضای مجازی نوشت: «آقای ترامپ بارها سعودی‌ها را تحقیر کرده و گفته است نمی‌توانند 2 هفته بدون حمایت او دوام بیاورند. این جایزه توهم برون‌سپاری امنیت به بیگانگان است». وی در ادامه این پست افزوده است: «ما یک بار دیگر دست‌مان را به سوی همسایگان دراز می‌کنیم؛ بیایید با ساختن یک منطقه قوی به این خودپسندی استکباری پایان دهیم».

واکنش روسیه به حمله موشکی اخیر سپاه
حضور ایران در سوریه قانونی است
«ماریا زاخارووا» سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران در تفسیر حمله موشکی اخیر ایران به مواضع تروریست‌ها در خاک سوریه تاکید کرد تهران با اجازه مقامات رسمی دمشق در خاک سوریه فعالیت دارد. به گزارش فارس، زاخارووا گفت: «ما به حمله موشکی انجام شده از سوی ایران در تاریخ اول اکتبر (9 مهرماه) به مواضع گروه‌های مسلح غیرقانونی در خاک سوریه در مناطق شرق رود فرات که سازمان‌دهنده حمله تروریستی اخیر در شهر اهواز بودند توجه کرده‌ایم. در این رابطه باید یادآور شویم نظامیان ایرانی در سوریه در مبارزه با تروریسم بین‌المللی مشارکت فعال و موثری دارند و حضور آنها در خاک سوریه کاملا قانونی و به دعوت مقامات دمشق است».

پیشنهاد آمریکا به ایران برای استفاده از خط تماس نظامی در سوریه
فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا پیشنهاد کرد ایران می‌تواند برای انجام حملات هوایی در سوریه از خط تماس نظامی مشترک میان ایالات متحده و روسیه بهره گیرد. به گزارش تسنیم، ژنرال «ژوزف وتل» فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد ایران می‌تواند از خط تماس نظامی ویژه ممانعت از درگیری پیش از انجام حملات هوایی در سوریه استفاده کند. وی گفت: «ما کانال ارتباطی حرفه‌ای و خوش‌ساختی با روس‌ها داریم که بخوبی کار کرده است و در حالی که در این حریم هوایی بسیار پیچیده (در سوریه) عملیات انجام داده‌ایم، ایمنی نیروهای هرکدام‌مان را حفظ کرده است». ژنرال آمریکایی افزود: «بنابراین گمان می‌کنم چیزی در دسترس است که آنها (ایرانی‌ها) همین حالا می‌توانند از آن استفاده کنند». سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز دوشنبه حمله موشکی دقیقی را به خاک سوریه انجام داد. 6 موشک بالستیک برد متوسط مسافت 570 کیلومتری را پیموده و اهداف مورد نظر شامل مراکز تجمع تروریست‌ها و زیرساختارهای متعلق به آنها را در شرق رود فرات نابود کرد. در این حمله تعداد زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.
 


Page Generated in 0/0065 sec