printlogo


کد خبر: 199669تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

سفر نمایندگان ترامپ به ۳۰ کشور برای صفر کردن صادرات نفت ایران
دولت آمریکا در تلاش برای جلب حمایت‌های بین‌المللی از تحریم‌ها علیه ایران، نمایندگان خود را به بیش از ۳۰ کشور اعزام کرده است. «گروه اقدام ایران» که وزارت خارجه آمریکا چند وقت پیش تشکیل آن را اعلام کرد تاکنون برای همراه کردن شرکت‌ها و دولت‌ها با تحریم‌ها علیه ایران به بیش از 30 کشور، فرستاده اعزام کرده است. به گزارش تسنیم به نقل از بلومبرگ، کارکنان گروه اقدام ایران که ریاست آن را «برایان هوک» به عهده دارد، در سکوت خبری سفرهایی را به پایتخت‌های کشورهای مختلف انجام داده و با مقام‌های کشورها و نمایندگان شرکت‌ها دیدار و درباره تحریم‌های ایران گفت‌وگو کرده‌اند. فرستاده‌های دولت آمریکا در این سفرها به شرکت‌ها هشدار داده‌اند در صورت عدم همراهی با تحریم‌ها و ادامه تجارت با ایران با تحریم‌های دولت آمریکا مواجه شده و دسترسی آنها به نظام مالی آمریکا قطع می‌شود. از جمله اهداف این گروه محقق کردن اهداف دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای رساندن صادرات نفت ایران به صفر است.

توهین رئیس رژیم صهیونیستی به ایران در حضور مرکل
«رووین ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی در دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان سخنان توهین‌آمیزی علیه ایران به زبان آورد.  به گزارش تسنیم، ریولین در این دیدار که در بیت‌المقدس انجام شده از آلمان خواست با آمریکا برای اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ایران همراهی کند. ریولین در سخنانی توهین‌آمیز گفت: «از نظر ما حالا وقت آن است که به تحریم‌های موثر علیه ایران بپیوندیم، نه اینکه آنها را دور بزنیم. هیولای ایران را باید از گرسنگی کشت نه اینکه به آن غذا داد. این تنها راه برای تضمین ثبات دنیاست».

انتقاد بروجردی از  عدم معرفی سفیر در چین و هند
علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران با انتقاد از عدم معرفی سفیر ایران در هندوستان و چین اظهار کرد: اشکال اساسی وزارت امور خارجه این است که سفارتخانه‌های ایران در کشورهای مهمی همچون چین و هندوستان را خالی از سفیر گذاشته است. به گزارش ایسنا، وی در ادامه انتخاب سفرای ایران در سایر کشورها را از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت امور خارجه دانست و افزود: وزارت امور خارجه پیش از اتمام دوره یک سفیر باید به فکر سفیر بعدی بویژه در کشورهایی که بسیار برای ما اهمیت دارند، باشد.

انتقاد روزنامه‌نگار حامی دولت از شکایت مولاوردی از حسین قدیانی
شکایت معاونت حقوقی نهاد ریاست ‌جمهوری از حسین قدیانی، نویسنده «وطن‌امروز» که منجر به صدور حکم 6 ماه حبس برای این روزنامه‌نگار شده است؛ انتقادات فراوانی را در جامعه مطبوعاتی کشور به همراه داشته است. جلال برزگر، روزنامه‌نگار حامی دولت در این‌باره نوشت:
حسین‌قدیانی فرزند شهید است و بسیار خوش‌قلم، هرچند تند و تیز می‌نویسد و تقریبا با محتوای تمام نوشته‌هایش مخالفم! با حسین روزگاری داشتیم، آن زمان که بعد از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد به[روزنامه] ایران آمده بود و ما هنوز آواره فیزیکی نشده بودیم. خوش‌تیپی که همیشه آب و جارو می‌کرد و مثل ما دوست نداشت صبح‌ها زود به سر کار بیاید. معتقد بود کارت ساعت‌زنی به کسی که کار فکری می‌کند مربوط نیست. ما که دم از آزادی اندیشه می‌زنیم چطور نتوانیم حسین را تحمل کنیم؟ به فرض که قلمش نیش داشته باشد و حتی به برخی توهین کند؟ شکایت از حسین و امثالش و محکومیت آنها زیبنده نیست، محکومیت هیچ قلم‌به‌دستی زیبنده نیست. مگر قلم‌های طرف مقابل جوهر ندارند؟ بدون دفاع از مخالف، دفاع از هم‌نظر‌ها بی‌اخلاقی است. کسی که پدر در راه انقلاب داده، حتما بیش از دیگران باید تحمل شود، حالا تند می‌نویسد بنویسد به کجای عالم برمی‌خورد؟ ضمن اینکه در این مورد هم نمک قلمش به تندی‌اش در! خوب نیست این دولت، رتبه اول در شکایت‌ها و محکومیت روزنامه‌نگاران مخالف باشد. سرکار خانم مولاوردی! شکایت‌تان از قدیانی را پس بگیرید، حتی اگر توهین
کرده باشد.
 


Page Generated in 0/0060 sec