printlogo


کد خبر: 199674تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

بررسی افزایش تعرفه تلفن ثابت
رئیس رگولاتوری در پاسخ به درخواست مخابرات و شرکت‌های اینترنتی برای افزایش تعرفه مکالمه تلفن ثابت و دیتای همراه گفت: افزایش تعرفه‌های مخابرات هفته آینده بررسی می‌شود اما فعلا افزایش تعرفه اینترنت همراه در دستور کار نیست. به گزارش فارس، حسین فلاح‌جوشقانی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در پاسخ به درخواست‌های متعدد شرکت‌های خصوصی ارتباطات ثابت برای افزایش تعرفه اینترنت همراه و درخواست مخابرات برای افزایش تعرفه تلفن ثابت، گفت: مصرف اینترنت همراه در کشور بسیار بیشتر از متوسط جهانی است و مصرف اینترنت ثابت بسیار کمتر از نرم دنیاست به طوری که مصرف دیتا در حوزه ثابت به طور معمول باید 30 تا 40 برابر دیتای موبایل باشد. وی با بیان اینکه عدم همخوانی مصرف دیتا در ایران با نرم جهانی متفاوت است، گفت: ممکن است فاصله کم قیمتی اینترنت ثابت و دیتا یکی از دلایل باشد اما این موضوع دلایل متعددی دارد که باید درباره آنها بی‌پرده صحبت کنیم. فلاح ادامه داد: در مقام حاکمیت و رگولاتوری نمی‌توانیم سرویس مورد استفاده مردم را قطع کنیم و مردم را به سرویس گران‌تر سوق دهیم، زیرا مردم، دولت و اپراتورها هر سه ذی‌نفع تصمیمات رگولاتوری هستند. وی ادامه داد: جامعه هر افزایش قیمتی را نمی‌پذیرد. افزایش تعرفه تلفن ثابت در کمیسیون تنظیم مقررات بررسی می‌شود اما فعلا افزایش تعرفه دیتای موبایل برای زیاد کردن فاصله تعرفه دیتای موبایل و ثابت امکانپذیر نیست.


لبنیات در ۲ ماه گذشته  ۲ بار غیرقانونی گران شد
قیمت لبنیات که در ۳ مرداد ماه سال جاری به‌صورت قانونی افزایش یافته بود، در 2 ماه گذشته نیز به‌دلیل افزایش نرخ شیرخام و برخی تخلفات به‌صورت غیرقانونی 2 مرتبه افزایش یافته است. به گزارش تسنیم، قیمت لبنیات که در ابتدای مردادماه سال جاری بر اساس مصوبه کارگروه تنظیم بازار یک مرتبه افزایش چشمگیری یافته بود، در 2 ماه گذشته نیز به‌صورت غیرقانونی 2 مرتبه توسط برخی صنایع لبنی به‌بهانه گران شدن نرخ شیر خام افزایش یافته است، هر چند برخی از برندها هنوز نرخ‌های مصوب را رعایت می‌کنند. کارگروه تنظیم بازار در تاریخ 3 مرداد سال جاری، همچنین قیمت مصوب هرکیلوگرم شیر خام  را 1570 تومان اعلام کرد اما این قیمت توسط دامداران و صنایع لبنی به‌عنوان فروشنده و خریدار این محصول مورد قبول قرار نگرفت اما با وجود این، نرخ این محصول در بازار بیش از نرخ تعیین‌شده تنظیم بازار افزایش یافت. دلیل افزایش قیمت شیرخام، افزایش صادرات شیرخشک و لبنیات به خارج از کشور به‌دلیل پایین آمدن ارزش پول ملی کشور  و به‌صرفه شدن صادرات بود که منجر به سرازیر شدن محصولات ایرانی به کشورهای همسایه شد. 


عرضه مرغ  به قیمت 10 هزار و 150 تومان
رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی از کاهش قیمت و عرضه مرغ آماده طبخ با قیمت 10 هزار و 150 تومان در بازار خرده‌فروشی خبر داد.  مهدی یوسفخانی در گفت‌وگو با صداوسیما افزود: قیمت مرغ روز پنجشنبه در کشتارگاه با قیمت 9050 تومان به عمده‌فروشی‌ها عرضه شده است. وی با بیان اینکه قیمت‌های اعلام شده به واحد‌‌های صنفی استعلامی است، گفت: قیمت مرغ در مراکز عمده‌فروشی برای عرضه به واحدهای صنفی 9250 تومان تعیین شده است. رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی افزود: قیمت مرغ شمال در خرده‌فروشی 9800 تومان و در مرکز عمده‌فروشی میدان بهمن 8800 تومان عرضه شده است. یوسفخانی تصریح کرد: این قیمت‌ها با احتساب 10‌درصد سود به مصرف‌کننده عرضه خواهد شد.


Page Generated in 0/0062 sec