printlogo


کد خبر: 199675تاریخ: 1397/7/14 00:00
رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به ضرورت مشخص شدن میزان کمک‌های مردم در زلزله کرمانشاه تشریح کرد
چرایی احضار سلبریتی‌ها

گروه اجتماعی: روزهای گذشته خبرهایی در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها منتشر شد مبنی بر اینکه تعدادی از چهره‌ها و در اصطلاح سلبریتی‌هایی که در ماجرای زلزله کرمانشاه کمک‌های مردم را جمع‌آوری کرده‌اند اما از سرانجام آنها تا به امروز خبری نشده است، به پلیس آگاهی احضار شده‌اند. در همین باره رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی چرایی و دلایل این احضار‌ها را اینگونه تشریح کرده‌ است.
سردار محمدرضا مقیمی درباره تصاویر منتشر شده از احضارنامه برخی سلبریتی‌هایی که اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای زلزله کرمانشاه کرده بودند، گفت: پلیس آگاهی ناجا ضابط قوه‌قضائیه است و وظیفه اجرای دستورات قضایی را دارد. رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به زلزله کرمانشاه اظهار داشت: زمانی که کمک‌های مردمی برای هموطنان زلزله‌زده جمع می‌شد، ابتدا سازماندهی مشخصی برای آن وجود نداشت و افراد مختلفی زحمت کشیده و اقدام به جمع‌آوری کمک کردند.
میزان کمک‌های مردم
به گفته وی، لازم است بدانیم که این کمک‌ها چه میزان است و کجا اتفاق می‌افتد. مقیمی با بیان اینکه «دعوت افراد گوناگون به پلیس آگاهی برای انجام مصاحبه در این باره  بوده است»، گفـت: افرادی که به پلیس آگاهی دعوت شدند، نه به عنوان مجرم و متهم، بلکه به عنوان مطلع دعوت شدند و این دعوتنامه برای خیلی‌ها صادر شد و آنها هم آمدند و صحبت کردند و توضیحاتی را ارائه دادند؛ البته برخی هم نیامدند. رئیس پلیس آگاهی ناجا با تاکید بر اینکه «به هیچ عنوان بحث مجرمیت و بازداشت این افراد مطرح نیست»، خاطرنشان کرد: این افراد با حکم قضایی دعوت شدند و قاضی از ما خواسته بود از این افراد دعوت کنیم و ما هم این کار را انجام دادیم. درباره چند نفری هم ما چند بار رفتیم و جوابی ندادند و مأموران ما مجبور شدند برای اجرای دستور قضایی احضاریه را الصاق کنند.
برخورد قضایی و انتظامی
علاوه بر این معاون مشارکت‌های مردمی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برخورد قضایی و انتظامی با سلبریتی‌هایی که هنوز کمک‌های مردمی در زلزله کرمانشاه را هزینه نکرده‌اند، گفت: این کار خلاف است و امیدواریم با سایر افراد نیز برخورد شود. محمدعلی کوزه‌گر با اشاره به اینکه همه موسسات خیریه موظفند مجوز فعالیت خود در این امور را از سازمان‌های متولی در این امر اخذ کنند، اظهار داشت: سازمان بهزیستی بر اساس فرآیندی مشخص به افراد متقاضی که بخواهند موسسه خیریه ثبت کنند مجوز صادر می‌کند. وی تصریح کرد: با این حال متاسفانه در سال‌های اخیر برخی افراد و سلبریتی‌ها با اعلام شماره حساب شخصی خود اقدام به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده‌اند.
درخواست از مسؤولان قضایی
کوزه‌گر در ادامه گفت: این کار خلاف مقررات و قوانین است، چرا که تنها افرادی می‌توانند در این زمینه ورود کنند که مجوز فعالیت از سازمان بهزیستی داشته باشند، ضمن اینکه از مسؤولان در حوزه قضایی و نیروی انتظامی درخواست می‌کنیم با افرادی که غیرقانونی در این حوزه وارد شدند، برخورد کنند.
وی افزود: بر همین اساس قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی برخورد با افرادی که شماره حساب شخصی خود را برای کمک‌ به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اعلام کردند آغاز کرده‌اند و امیدواریم سایر افرادی نیز که در این زمینه شماره حساب شخصی خود را برای جمع‌آوری کمک اعلام کردند و هنوز نحوه هزینه‌کرد آنها مشخص نیست نیز مورد مواخذه قرار گیرند. گفتنی است در روزهای گذشته 2 نفر از این افراد برای توضیح درباره نحوه عملکرد ساخت منازل برای زلزله‌زدگان احضار شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0067 sec