printlogo


کد خبر: 199678تاریخ: 1397/7/14 00:00
مهم‌ترین پرونده‌های احتکار در یک هفته گذشته چه بود؟
کشف ۶۱۷ تن برنج و ۱۹۶ هزار کارتن پوشک

گروه اجتماعی: پرونده‌های مهم احتکار در یک هفته گذشته درباره اقلامی چون برنج، پوشک بچه و رب گوجه‌فرنگی بود که انبار این کالاها توسط گشت‌های تعزیرات در استان‌های گوناگون کشور کشف شد.
 به گزارش فارس، برخورد با محتکران و کشف انبارهای احتکار مواد غذایی و لوازم ضروری مردم از مردادماه جزو مهم‌ترین دغدغه‌های سازمان تعزیرات حکومتی بوده و بسیاری از گشت‌های مشترک این سازمان با سازمان صمت با این هدف انجام شده است. سیدیاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات با بیان اینکه در ۶ ماه ابتدای سال ۶۶۸ پرونده احتکار تشکیل شده است، گفت: ارزش اموال کشف شده بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که۹۰ درصد کشفیات پس از مردادماه بوده است.
احتکار و قاچاق ۶۱۷ تن برنج
احتکار و قاچاق ۶۱۷ تن برنج، از اخبار مهم این حوزه در هفته گذشته بود که رسانه‌ای شد. داریوش جودکی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه از کشف ۲۲ تن برنج از یک کامیون خبر داد. جودکی تصریح کرد: در پرونده دیگری یک قاچاقچی برنج به ۸۰۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد و محموله ۲۰ تنی برنج قاچاق که از یک دستگاه کامیون در محور اسلام‌آباد کشف شده بود نیز به نفع دولت ضبط شد. وی همچنین از صدور حکم احتکار ۵۵۲ تن برنج خبر داد و گفت: شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه با دریافت گزارش نیروی انتظامی درباره کشف ۵۵۲ تن برنج از یک انبار به ظن احتکار، پرونده را بررسی و با احراز تخلف، حکم به الزام به فروش کالا در شبکه تحت نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت صادر کرد. 7 پرونده دیگر نیز درباره احتکار برنج در استان زنجان رسیدگی شد که طی بررسی‌ها بیش از 23 تن برنج ایرانی و خارجی کشف و ضبط شد.
کشف ۶۵۸۰ کیلوگرم رب
رب از اقلامی است که در هفته‌های گذشته قیمت آن سر به فلک گذاشت که در این باره احتکار در افزایش قیمت موثر بوده است. در همین ارتباط مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان‌شمالی از کشف یک انبار احتکار رب خبر داد. سیدجواد سیدالموسوی گفت: با گزارش مردمی درباره احتکار رب گوجه‌فرنگی، تیم گشت مشترک تعزیرات حکومتی در محل حاضر و در بازرسی از انبار مورد نظر موفق به کشف ۹۴۰ دبه ۷ کیلویی رب گوجه‌فرنگی کشف شد. بر این اساس پرونده جهت رسیدگی به جریان افتاد که شعبه تعزیرات حکومتی شهرستان فاروج پس از رسیدگی پرونده، متهم را به عرضه و فروش کالا به قیمت مصوب و پرداخت ۵۵۹ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
کشف ۱۹۶ هزار کارتن پوشک بچه
پوشک نیز از دیگر کالاهایی بود که چند انبار احتکار آن کشف شد. ارسلان میری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان در این ارتباط گفت: تیم مشترک تعزیرات حکومتی شهرستان سیرجان در بازرسی از 4 انبار، بیش از ۶ هزار کارتن انواع پوشک کشف و ضبط کرد. همچنین در شهرستان درگز هم ۵ انبار احتکار پوشک کشف شد. حمیدرضا کریم، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی اظهار داشت: 5 انبار پوشک احتکار شده به ارزش قریب به ۴ میلیارد ریال در شهرستان درگز کشف شد که در 4 انبار ۱۷ هزار کارتن پوشک بچه و در انبار دیگر، ۱۷۳ کارتن پوشک بچه احتکار شده بود.
 


Page Generated in 0/0065 sec