printlogo


کد خبر: 199680تاریخ: 1397/7/14 00:00
اخبار

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی خبر داد
کاهش هزینه «ویزای اربعین»
دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) از کاهش هزینه ویزای اربعین خبر داد و گفت: تاکنون ۹۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که مابه‌التفاوت کاهش قیمت ارز به آنها بازگردانده می‌شود. به گزارش تسنیم، شهریار حیدری درباره اینکه کاهش قیمت دلار در بازار آزاد چه تأثیری بر قیمت ویزای اربعین داشته است، اظهار داشت: به‌دلیل کاهش قیمت ارز، قیمت ویزای اربعین نیز کاهش یافته و از 386 هزار تومان به 372 هزار تومان رسیده است. وی در پاسخ به این پرسش که در صورت تداوم کاهش قیمت دلار آیا قیمت ویزا دوباره کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: تاکنون 90 هزار نفر در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که مابه‌التفاوت کاهش قیمت ویزای اربعین از طریق سازمان حج و زیارت به آنها بازگردانده می‌شود؛ اگر باز هم کاهشی رخ داد مردم متضرر نمی‌شوند و مابه‌التفاوت خود را پس می‌گیرند. وی تأکید کرد که کاهش قیمت ارز خللی در ثبت‌نام‌ها ایجاد نخواهد کرد و هر قدر هم که قیمت دلار و متناسب با آن هزینه ویزای عراق کاهش پیدا کند، مابه‌التفاوت به مردم بازگردانده می‌شود به همین دلیل مردم منتظر ارزان‌تر شدن دلار نباشند و ثبت‌نام‌های خود را انجام دهند. دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی(ع) در پاسخ به این سؤال که آیا عراق تصمیم خود مبنی بر استفاده از مرز خسروی در اربعین را اعلام کرد، گفت: در حال حاضر خیر، اگر چه دولت عراق در حال تشکیل کابینه است اما مسؤول اربعین معاون وزیر کشور عراق است که شبانه‌روز با ما همکاری دارد.

آغاز هفته ناجا با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم»
هفته نیروی انتظامی با سخنرانی فرمانده ناجا به عنوان سخنران پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه روز گذشته آغاز شد و تا نوزدهم مهر ادامه خواهد داشت. به گزارش فارس، هفته نیروی انتظامی  با سخنرانی سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران آغاز شد. در نماز جمعه تهران علاوه بر فرمانده نیروی انتظامی، فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی فرماندهی تهران بزرگ نیز حضور داشتند و به صورت مستقیم و رودررو پاسخگوی پرسش‌های مردم بودند. گفتنی است هفته نیروی انتظامی از سیزدهم آغاز و تا 19 مهرماه با شعار «پلیس مقتدر، امین مردم» ادامه خواهد داشت. هفته نیروی انتظامی هر ساله با هدف نمایش و انعکاس برنامه‌های پلیس و همراه‌سازی دستگاه‌ها، افزایش تعامل با مردم برای پیشبرد نیاز امنیت گرامی‌ داشته می‌شود. گفتنی است صبحگاه مشترک پلیس در روز شنبه‌ (امروز)، افتتاح 4 کلانتری در تهران و افتتاح 106 پروژه عمرانی، رونمایی از سامانه‌های فنی و تجهیزات آماد و پشتیبانی، همایش ملی طلایه‌داران فرهنگ ترافیک، رونمایی از تجهیزات معاونت فاوا، افزایش ساعت کار مراکز نظام وظیفه، صدور گواهینامه، عدم سوءپیشینه، مراکز تعویض پلاک و همچنین تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) و غبارروبی مزار شهدا از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مدیرکل دفتر بودجه آموزش‌وپرورش خبر داد
تسویه‌طلب بازنشستگان تا پایان مهرماه
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت آموزش‌وپرورش گفت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت بدهی این وزارتخانه به بازنشستگان از طرف سازمان برنامه و بودجه تخصیص یافته که تلاش داریم تا پایان مهرماه آن را تسویه کنیم. مهرداد خان‌ماکو با اشاره به تسویه تقریبی همه ‌طلب بازنشستگان  به ایرنا  افزود: این وزارتخانه اکنون 2 هزار و 350 میلیارد ریال بابت پاداش و بازخرید مرخصی به بازنشستگان سال‌های 95 و 96 بدهکار است. وی اظهار داشت: اعتبارات این وزارتخانه، غیر از بودجه دستگاه‌های وابسته به این وزارت، 360 هزار میلیارد ریال است که قابلیت افزایش تا 390 هزار میلیارد ریال را دارد. وی افزود: امسال بودجه آموزش‌وپرورش در ردیف استانی 330 هزار میلیارد ریال و در کل ردیف‌های ملی حدود 26 هزار میلیارد ریال است. وی تصریح کرد: ردیف استانی شامل حقوق و مزایای فرهنگیان است و می‌توانیم تا 110 درصد تخصیص بگیریم. خان ماکو تصریح کرد: بابت رتبه‌بندی فرهنگیان و اجرای احکام مواد مختلف قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نیازمند اعتبار هستیم. وی گفت: دیون انباشته شده سال‌های قبل در پنجره بدهی‌های دولت ثبت شده که هنوز مورد حسابرسی کامل قرار نگرفته است، از این رو نمی‌توان رقمی برای آن اعلام کرد.


Page Generated in 0/0067 sec