printlogo


کد خبر: 199683تاریخ: 1397/7/14 00:00
مانور اقتدار 700 هزار نفری بسیجیان سپاه محمدرسول‌الله در سراسر کشور برگزار شد
رزمایش سراسری خدمت

تجمع 700 هزار نفری بسیجیان در قالب رزمایش بزرگ سپاهیان محمدرسول‌الله(ص) همزمان در سراسر کشور برگزار شد.
اجتماع بزرگ بسیجیان سراسر کشور پنجشنبه 12 مهر با حضور مردم در استان‌‌های کشور برگزار شد. این تجدید بیعت یادآور حضور ده‌ها هزار رزمنده سپاه محمدرسول‌الله تهران در سال 1365 و حضور رهبر انقلاب در جمع ایشان در آن دوران بود؛ دورانی که تنها آتش و خون بود و رزمندگانی که از این میعادگاه راهی جبهه‌ها شدند. مرحله اول نمایش اقتدار بسیجیان از 9 شهریور آغاز شد و تا ۲۹ شهریور ادامه یافت. مرحله دوم رزمایش اقتدار بسیجیان از روز پنجشنبه 12 مهر و با حضور 700 هزار بسیجی در سراسر کشور آغاز شد و بسیجیان با حضور پرشور خود با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید پیمان کردند.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین درباره این رزمایش گفته بود: رزمایش بزرگ اقتدار عاشورایی بسیج تحت عنوان سپاهیان حضرت «محمدرسول‌الله‌(ص) 2» از روز 9 شهریور آغاز شد که 2 بخش داشت. سردار غیب‌پرور توضیح داد: بخش اول، رزمایش هزار گردان بسیج در مراکز استان‌ها و بخش دوم بحث خدمت‌رسانی بود که اتفاقات بسیار خوبی رخ داد. در این بخش 8 هزار گروه جهادی داوطلب خودجوش به میدان آمدند و در نقاط مختلف کشور به خدمت‌رسانی پرداختند. 1973 پروژه عمرانی انجام شد و 60 درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها توسط مردم تامین شد. این نشان می‌دهد مردم با وجود گرفتاری‌‌‌هایی که دارند، وارد عرصه شدند و مشارکت فعالی در پروژه‌‌های عمرانی داشتند. وی در تشریح اقدامات بسیج در قالب رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج، اظهار داشت: ۱۶۰ هزار خدمت پزشکی در حوزه دندانپزشکی و دیگر حوزه‌ها ارائه شد. در بخش فرهنگی نیز ۲۶ هزار خدمت فرهنگی انجام شد و در این حوزه با تجهیز خودرو، فیلم‌‌‌هایی برای مردم در روستاها اکران شد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: در بخش اقتصاد مقاومتی ۱۱۸۷ پروژه مربوط به اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شد و ۳۶۲ هزار بسته معیشتی، جهیزیه و بسته‌‌های آموزشی در سراسر کشور توزیع شد و ۳۲۷ تیم تخصصی از بسیج مهندسین کشاورزی به سراسر کشور اعزام شدند.
سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: اقداماتی در حوزه کارگری با عنوان شیفت ایثار در ۵۶۲ کارخانه با حضور حدود ۵۱ هزار کارگر انجام شد که در شامل ۲۰۹ هزار ساعت کار جهادی بود. در واقع کارگران ما با وجود شرایط فعلی اقتصاد کشور وارد میدان شدند و ساعاتی را به صورت رایگان برای خدمت به مردم کار کردند.
وی گفت: در همین یک ماه در هزار و ۸۷ محله و روستای کشور ۴۱۲۹ مدیر و مسؤول در میز خدمت شرکت کردند و 42 هزار و ۴۳۰ نفر از مردم به این میزهای خدمت مراجعه و مشکلات خود را با مسؤولان مطرح کردند و بخش اعظمی از مشکلات آنها حل شد. رئیس سازمان بسیج مستضعفین به اقدامات بسیج اصناف کشور در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج اصناف طرح «یک کاسب یک دانش‌آموز» را پیاده کرد و هرکدام از کسبه یک دانش‌آموز را حمایت کرد و اینگونه اقلام مورد نیاز دانش‌آموزان تامین شد. گزارش‌ها از سراسر کشور نشان می‌دهد استقبال بسیجیان در رزمایش امسال کم‌سابقه بوده و در آستانه چهلمین بهار انقلاب اسلامی شاهد بزرگ‌ترین نمایش اقتدار بسیجیان سپاه محمدرسول‌الله بودیم.
حرکت بسیجی ‌هیچ زمان دچار توقف نمی‌شود
تولیت آستان قدس رضوی گفت: راهنمایی بزرگ مقام معظم رهبری به مسؤولان نظام این است که جوانان را باور کنید. مسؤولان باید بدانند مشکلات کشور راه‌حل دارد و راه‌حل آن در دست توانای بسیجیان کشور است. به گزارش تسنیم از مشهد مقدس، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی صبح روز پنجشنبه در رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در حرم منور رضوی اظهار داشت: امروز جریان بسیج به آنچه از اقدامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهره است الگو شده است، امروز از مدل بسیجی ما و سازماندهی بسیج در جای جای کشورهای منطقه استفاده می‌کنند و حق نیز همین است؛ امروز بانگ عدالت و مقاومت به رساترین فریاد در منطقه و جهان تبدیل شده و این از برکت حضور بسیج است. این بانگ عدالتخواهی در منطقه و جهان رساترین فریاد است و تا چند روز آینده جبهه متحد مقاومت را در راهپیمایی اربعین خواهید دید. تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز بر همه ما است در این اجتماع و تمام اجتماعات بدانیم و فریاد کنیم که به عظمت ایران و به شکست‌ناپذیری ملت ایران به عنوان برترین شعار که در تمام رفتار ملت ایران جلوه دارد سخت پایبند هستیم. رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی را در نگاه برون‌نگر نمی‌دانیم، بلکه در نگاهی به توانایی‌های بزرگ ملت ایران پیگیری می‌کنیم. امروز آنچه می‌تواند برای همه ما و همه جوانان عزیز برومند این کشور و مسؤولان و دولتمردان سرلوحه کار باشد نگاهی به گذشته برای رقم زدن آینده است. رئیسی افزود: اگر ایستادگی در برابر دشمن نبود این افتخارات نصیب ما در منطقه نمی‌شد؛ دشمن به دنبال خلع سلاح ملت ایران به دست خود ملت ایران است و این نباید اتفاق بیفتد. کنوانسیون‌ها می‌خواهند میدان بازی طراحی شده از سوی دشمن را دنبال و ملت ایران را از اقتدار تهی کنند. وی بیان کرد: حضور جوانان عزیز و برومند در این اجتماع عظیم در کنار مزجع حضرت امام رضا(ع) پیمان و میثاقی با امام مومنان، صالحان و مجاهدان در دلدادگی به خدا و در تلاش و جهاد و کوشش برای حاکمیت دین است، در ادامه راه شهیدان و ایثارگران در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی، اجتماع سپاهیان عزیز و بسیجیان دلاور در این جایگاه ملکوتی و نورانی، در سراسر جهان است. وی افزود: اجتماع عظیم برادران و خواهران بسیجی و سپاهی در این مکان مقدس پیمانی است با همه مجاهدان و دلاوران که ما در راهی که انتخاب کردیم از پای نخواهیم نشست و امید، ایستادگی و مقاومت در راه هدف پیامی است که به دشمنان انقلاب اسلامی می‌فرستیم. وی خاطرنشان کرد: راهنمایی بزرگ مقام معظم رهبری به مسؤولان نظام این است که جوانان را باور کنید. مسؤولان باید بدانند مشکلات کشور راه‌حل دارد و راه‌حل آن در دست توانای بسیجیان کشور است.


Page Generated in 0/0152 sec