printlogo


کد خبر: 199689تاریخ: 1397/7/14 00:00
استقلال به دنبال دبل برابر مسجدسلیمان
بازی تکراری

2 تیم استقلال و نفت‌ مسجدسلیمان برای دومین‌بار در 5 روز اخیر در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان و در چارچوب هفته ششم لیگ برتر فوتبال ایران برابر هم قرار می‌گیرند. استقلال باید در تنها دیدار معوقه از هفته ششم لیگ برتر فوتبال، امروز (شنبه) برای دومین‌بار پیاپی در ۵ روز اخیر در ورزشگاه بهنام محمدی مسجدسلیمان از ساعت ۱۸:۱۵ برابر نفت این شهر به میدان رود. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که آبی‌ها سه‌شنبه گذشته موفق شدند در همین ورزشگاه میزبان خود را در جام حذفی و پس از ۱۲۰ دقیقه تلاش حذف کنند. پس از برتری یک گله استقلال با گل دقیقه ۹۶ روح‌الله باقری، اکنون شاگردان شفر به دنبال تکرار این موفقیت برای برگشتن روی نوار پیروزی هستند. گلزنی و غلبه بر نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر می‌تواند علاوه‌بر شکستن طلسم بیش از ۳۶۰ دقیقه‌ گل نزدن شاگردان شفر، آنها را 3 رده در جدول بالا بیاورد و به رده هفتم برساند. البته آنها برای تحقق این امر، کار دشواری دارند زیرا این تیم در خانه تنها 2 گل دریافت کرده است و خط دفاعی نسبتا قوی دارد. در سوی دیگر، شاگردان مرزبان برای دیدار عصر امروز در فکر انتقام شکست جام حذفی هستند و می‌خواهند با پیروزی برابر استقلال خود را از سپیدرود قعر جدولی جدا کنند تا انگیزه کافی را برای ادامه مسابقات لیگ داشته باشند. نفت مسجدسلیمان کار سختی برابر استقلال دارد زیرا مهاجمان زردپوشان خوزستانی در این فصل تنها موفق به زدن یک گل آن هم در مقابل سایپا شده‌اند و هواداران خودی هنوز رنگ گلزنی مهاجمان تیم‌شان را در بازی‌های خانگی ندیده‌اند. پس از این دیدار لیگ برتر برای مدتی تعطیل می‌شود تا ضمن استراحت تیم‌ها، بازیکنان ملی‌پوش در اردوی تیم‌ملی شرکت کنند. از 2 تیم استقلال و نفت مسجدسلیمان، تنها آبی‌ها هستند که باید بازیکنان‌شان را به کارلوس کی‌روش معرفی کنند. البته ۶ بازیکن ملی‌پوش استقلال با هماهنگی مسؤولان سازمان لیگ و تیم‌ملی، ۲ روز پس از آغاز اردوی این تیم، در تمرینات حاضر می‌شوند.
بازگشت ستاره گران‌قیمت!
مارکوس نیومایر، بازیکن استقلال تهران که به دلیل مصدومیت دیدارهای استقلال تهران را از دست داده بود در اهواز به تمرینات با توپ بازگشت. مارکوس نیومایر که در تمرین قبل از دیدار برگشت با السد مصدوم شده بود، در اهواز به تمرینات بازگشت. نیومایر قبل از داربی در تمرینات استقلال حاضر شد اما در تست‌‌های پزشکی موفق نبود ولی این بار پزشکان برای حضور او در تمرینات چراغ سبز نشان دادند تا به این ترتیب طلسم تمرین نکردن این بازیکن در اهواز شکسته شود. در دیدار با نفت مسجدسلیمان به نظر می‌رسد این بازیکن شانس کمی برای حضور در ترکیب داشته باشد و با شروع دوباره لیگ برتر دوباره نیومایر می‌تواند به ترکیب اصلی استقلال فکر کند.
مشکلات شفر برای برگزاری تمرینات استقلال!
سرمربی آلمانی تیم فوتبال استقلال پس از بازی برابر نفت مسجدسلیمان ۱۱ بازیکن تیمش را در اختیار نخواهد داشت. یکی از مشکلاتی که وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال بارها به آن اشاره کرده، نبود بازیکنانش در تمرینات بوده است. از ابتدای فصل که بسیاری از ستاره‌های فصل گذشته استقلال جدا شدند، او تمریناتش را با تعدادی از مهره‌های فصل گذشته و جوان آغاز کرد. در اردوی ترکیه، تیم تمریناتش را ناقص دنبال کرد، چرا که مدیران وقت باشگاه، نتوانسته بودند تکلیف بازیکنانی چون تیام و جپاروف را مشخص کنند. بازیکنانی مثل مرتضی آقاخان و میثم تیموری هم مصدوم جذب شده بودند. با شروع فصل و آمدن امیرحسین فتحی سرپرست باشگاه، مرتضی تبریزی، مارکوس نیومایر، طارق همام و الحاجی گرو به استقلال پیوستند. اینها چند هفته‌ای نیاز به زمان داشتند تا با شرایط استقلال آشنایی پیدا کنند. در مقطعی از فصل که بازی‌های لیگ به‌خاطر بازی دوستانه تیم‌ملی فوتبال برابر ازبکستان تعطیل بود، شفر فرصت را مغتنم شمرد و تصمیم گرفت در این زمان تیمش را به لحاظ بدنی و همچنین هماهنگی بیشتر آماده کند اما 6 بازیکن به تیم‌ملی دعوت شده و طارق هم به اردوی تیم‌ملی عراق رفت.
در نتیجه شفر در این مدت بازیکنانش را در اختیار نداشت.
اکنون قرار است لیگ به دلیل اردوی تیم‌ملی و بازی دوستانه با بولیوی تعطیل شود اما بار دیگر 6 بازیکن از استقلال به تیم‌ملی دعوت شده‌اند. سرمربی تیم استقلال خیلی ناراحت نیست که بازیکنانش به تیم‌ملی دعوت شوند اما 5 بازیکن از بازیکنان جوان استقلال هم به تیم امید دعوت شده‌اند تا از این تیم 11 بازیکن در تمرینات حضور نداشته باشند. به همین دلیل، سرمربی آلمانی آبی‌پوشان برای برگزاری تمرینات تیمش به مشکل خورده و باید با تیم ناقص تمرینات را برگزار کند. استقلال 27 مهرماه باید در هفته نهم لیگ برتر با سایپا دیدار کند و قرار شده ملی‌پوشان این تیم 2 روز قبل از بازی به این تیم اضافه شوند.


Page Generated in 0/0332 sec