printlogo


کد خبر: 199722تاریخ: 1397/7/15 00:00
اخبار

شرایط اقتصادی فعلی  حاصل ضعف مدیریت است
آیت‌الله احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر نظارت بر انتخابات استان‌های شورای نگهبان در سخنانی با برشمردن مشکلات از جمله گرانی، بیکاری و تعطیلی کارخانجات تولیدی، گفت: مهم‌ترین حربه دشمن تزریق ناامیدی و یأس در جامعه است و ما نباید اجازه دهیم دشمن در این‌باره موفق شود. به گزارش تسنیم، آیت‌الله جنتی با بیان اینکه با دید مادی، انقلاب ما همان چند سال اول باید نابود شده بود، اظهار داشت: اما از منظر خداباوران اگر خدا حامی باشد، چالش‌های صد برابر بیشتر از این هم نمی‌تواند در برابر نصرت الهی موفق شود. وی با تأکید بر برخورد با فساد سازمان‌یافته و سوء‌استفاده برخی مسؤولان که موجب کسب ثروت‌های نجومی آنان  شده است، اضافه کرد: اگر در این زمینه کوتاهی کنیم، باید منتظر نزول عذاب الهی باشیم. دبیر شورای نگهبان شرایط اقتصادی فعلی کشور بویژه نوسان ارز و سکه را حاصل سوءمدیریت و ضعف مدیریت دانست.   آیت‌الله جنتی با تأکید بر ضرورت گفت‌وگوی مسؤولان با مردم در زمینه برنامه‌های خود، گفت: رویه فعلی اداره کشور به صورتی است که برخی مردم احساس می‌کنند کشور رها شده است. وی با اظهار تأسف از حادثه غم‌بار ترور مردم بیگناه اهواز در هفته دفاع‌مقدس، افزود: پاسخ موشکی قاطع و شجاعانه سپاه پاسداران به تروریست‌های همجوار پایگاه‌های آمریکایی در سوریه، نشان داد تروریست‌ها و حامیان آنان باید منتظر عواقب تجاوز خود باشند. آیت‌الله جنتی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس در سال آینده، تأکید کرد: ضمن اینکه باید قداست شورای نگهبان حفظ شود، نباید در مسیر تأیید صلاحیت هیچ‌گونه نقطه ضعفی وجود داشته باشد و مطابقت همه مراحل با قانون ضروری است و هرگز در این زمینه خدا را فراموش نکنید. دبیر شورای نگهبان با برشمردن برخی تدابیر داهیانه مقام معظم رهبری، وجود ایشان را نعمت بزرگ خداوند متعال دانست و بر قدردانی از این نعمت‌الهی تأکید کرد.

ایران حمله تروریستی در ترکیه را محکوم کرد
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در استان باتمان ترکیه که به کشته و مجروح شدن چند نظامی این کشور منجر شد، با دولت، ملت و خانواده جان‌باختگان و مجروحان همدردی کرد. بعدازظهر روز پنجشنبه در استان کردنشین باتمان و در حد فاصل بین 2 شهرستان گرجوش و دارگچیت، یک نفربر زرهی ارتش ترکیه بر اثر انفجار مین واژگون شد و 8 تن از سرنشینان آن کشته و یک نفر نیز زخمی شد. مقامات امنیتی ترکیه اعلام کردند نیروهای شاخه نظامی پ‌ک‌ک مین بزرگی بر سر راه نظامیان قرار داده و به شیوه کنترل از راه دور آن را منفجر کرده‌اند. شدت انفجار و حجم مواد منفجره به‌کار رفته به حدی بوده که در محل انفجار یک گودال بزرگ به عمق 5/4 متری ایجاد شده است. این اتفاق بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته و رجب طیب‌اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرده است ارتش این کشور، در برابر هر نظامی کشته شده، صد تن از اعضای پ‌ک‌ک را خواهد کشت.

وزارت امور‌ خارجه موظف به ایجاد بازار جدید برای نفت ایران شده است
علی ادیانی‌راد در گفت‌وگو با مهر درباره عملکرد وزارت امور خارجه در اجرای دیپلماسی اقتصادی گفت: وزارت امور خارجه در اجرای دیپلماسی اقتصادی در دولت‌‌های یازدهم و دوازدهم کارنامه قابل دفاعی ندارد. نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت امور خارجه طبق برنامه ششم باید در این بخش برنامه ویژه‌ای داشته باشد. فعلاً تغییر ساختاری با رویکرد تقویت دیپلماسی اقتصادی ایجاد شده است. وی اظهار داشت: در سفارتخانه‌‌های چین و هند و کشورهای دیگری که روابط ما استراتژیک است آنگونه که باید روابط استراتژیکی در رایزنی‌‌های اقتصادی وجود ندارد و دیپلماسی اقتصادی در سفارتخانه‌‌های ما تعطیل است. عضو کمیسیون انرژی تاکید کرد: وزارت امور خارجه موظف به ایجاد بازار جدید برای نفت ایران است و سفارتخانه‌های ما در این زمینه در خط مقدم قرار دارند که متاسفانه فقط به کارهای روزمره می‌پردازند و حتی شاهد دیپلماسی فعال سیاسی در سفارتخانه‌ها نیستیم.


Page Generated in 0/0065 sec